Nieuwe Aanwinst: Glycine Airman!

Zoals sommigen van jullie wel weten was ik op zoek
http://www.horlogeforum.nl/read.php?23,206948
naar een GMT-horloge. Ik heb me lang georiënteerd en tot de conclusie gekomen dat mijn budget niet toereikend was voor wat ik zocht. En wat doet een horlogejunk dan… Die rekt dat budget wat op! Ik was namelijk verliefd geworden op… De Glycine Airman SST06! Wijkt met name qua maat af van wat ik in mijn hoofd had, met zijn 44 mm en aparte vorm een flinke klok, maar door zijn ronding en dikte van maar 11 mm draagt hij fantastisch! Op nato wel te verstaan, want op de lederen band die eraan zat was het voor mij nét niet.

Wat foto’s, even snel geschoten:

Erg leuk merk IMO met een leuke historie, vooral deze SST’s. Voor wie het nog niet wist, dit is een heruitgave van een model uit de jaren 60. Dat 24 uurs horloge zou erg populair zijn geweest bij piloten in de Vietnam-oorlog. Dit is btw een 12-uurs versie!

Bedankt voor het kijken!

Erg mooi. Ik ga deze nog bekijken. Veel plezier ermee.

Super mooi horloge, ik vind deze versie mooier dan die met oranje accenten.
de Nato vind ik persoonlijk minder, maar dat is persoonlijk.
Maar 12 uur versie? Dit is toch ook 24h of zie ik het verkeerd?
iig veel plezier, met dit prachtige horloge!

Bijzonder horloge in de onmiskenbare Glycine stijl. De vintage look door het sunbursteffect kan ik enorm waarderen (tu)!

Koenta Schreef:

Maar 12 uur versie? Dit is toch ook 24h of zie ik
het verkeerd?

Kijk naar de lichtgevende indexen die op posities 1,2,3,4,5,etc staan. De urenwijzer maakt per 12 uur een rondje. De GMT wijzer doet er wel 24 uur over.

Ik denk dat de 24h versie destijds geen GMT wijzer had. Maar dat de urenwijzer zelf per 24 uur een rondje maakt.

Proficiat met 't vinden van jouw GMT klokje. Enneh, je bent niet de enige die liever ff wacht en z’n budget rekt. Zo hebt je met een beetje geduld toch 't klokje wat je eerste keuze heeft.

Ik ben nog altijd op zoek naar een passende, maar dan zonder een GMT wijzer.

Gaaf! Mooi! Gefeliciteerd!

Top! Een een mooie combinatie met die nato.

Wat een topper, Glycine is zowieso erg leuk :slight_smile:

Hoi Eddy,

Ik had er mijn oog ook al op laten vallen. Eerder stond ook al een Glycine in de belangstelling, en deze was ik tijdens mijn strooptocht ook al tegen gekomen.
Schitterend ding, eerlijk is eerlijk.
Dat Natogebeuren is wel klassiek, toch is zo’n band niet bepaald mijn ding.

Wel een prachthorloge verder, een goede aanschaf dunkt me.

Veel plezier,

Groet,

Nico.

Mooie aankoop (tu)

Mooi hoor Eddy, gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst!

mvg, Frans

Schitterend horloge!!!

Band staat hem ook erg goed.

Gefeliciteerd (tu)

marnix_moed Schreef:

Kijk naar de lichtgevende indexen die op posities
1,2,3,4,5,etc staan. De urenwijzer maakt per 12
uur een rondje. De GMT wijzer doet er wel 24 uur
over.

Ik denk dat de 24h versie destijds geen GMT wijzer
had. Maar dat de urenwijzer zelf per 24 uur een
rondje maakt.

Klopt als een bus! Het origineel had 3 wijzers en was een 24-uurs versie. De GMT-functie functioneerde simpelweg door het draaien van de binnenring. Deze versie heeft dus welgeteld 3 tijdzones! Er is ook een zgn. purist-versie uitgebracht, dus exact werkzaam als beschreven bij het origineel… Ik kik op die 4e wijzer dus dat was voor mij geen optie, hoewel “purist” mij normaliter als muziek in de oren klinkt! :wink:

Bedankt voor jullie leuke reacties tot nu toe!

Mooi! Gefeliciteerd (tu)

Veel dragplezier,

Martin

schitterend horloge, eentje om van te kwijlen:P veel plezier ermee(tu)

Een pracht van een horloge! Veel plezier ermee!

Hallo Oscar,

Veel plezier er mee. Zoals al besproken, op nato veel vriendelijker dan met de stalen knots (tu)

gr. Roel

(tu) mooi vormgegeven horloge, heel veel plezier er mee

Super(tu)