Nieuwe aanwinst: Glycine Sub '11

Ik kwam deze tegen en kon hem niet laten liggen.
Ik heb in het verleden eerder met een Glycine Sub in m’n handen gestaan. Alleen de oranje wijzers en de arabische cijfers konden mij niet helemaal bekoren.
Met deze wijzerplaat en wijzers had ik geen excuus meer. :wink:

Groet,
Niels

1 like

ja mooi (tu)

Deze Glycines komen voor mij het dichtst in de buurt bij een Submariner, zonder daarbij aan individualiteit en originaliteit in te boeten. De Steinharts, Marcello C’s en Debaufre’s van deze wereld kunnen mij niet bekoren, maar kunnen dan ook gerekend worden tot de hommages van de Submariner. Deze Glycine reeks valt voor mij binnen het genre Submariner, en dat is toch net even iets anders. Mooi!

Mooi rustige plaat en vintage wijzers. De rest is de bekende homage. Overall mooi klokje (tu)

Prachtig! Vind dit ook een van de mooiste modellen, net was rustiger ook omdat de oranje ‘ring’ die de meest bekende versie heeft ontbreekt. Veel plezier ervan.

Mooi klokje gefeliciteerd(tu)

GR harb

rdb84 Schreef:

Deze Glycines komen voor mij het dichtst in de
buurt bij een Submariner, zonder daarbij aan
individualiteit en originaliteit in te boeten. De
Steinharts, Marcello C’s en Debaufre’s van deze
wereld kunnen mij niet bekoren, maar kunnen dan
ook gerekend worden tot de hommages van de
Submariner. Deze Glycine reeks valt voor mij
binnen het genre Submariner, en dat is toch net
even iets anders. Mooi!

Dus een horloge moet net niet op een Submariner lijken en dan valt hij onder het Submariner genre? Ik ben benieuwd welke andere horloges jij onder het “Submariner Genre” schaart. Een heel mooi horloge overigens.

sharkbyte Schreef:

Mooi rustige plaat en vintage wijzers. De rest is
de bekende homage. Overall mooi klokje (tu)

Homage? Volgens mij heeft dit horloge teveel een eigen gezicht
om 'm een hommage te noemen.
Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

Die grote cijfers op de wijzerplaat heb ik ook altijd erg storend gevonden. Dit is een stuk beter. Gefeliciteerd!

Erg coole aanwinst proficiat!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

En volgens mij niet :wink: ‘De rest’, dus de kast en band, vind ik wel erg op de 16610 lijken (maar ook plaat met de stippen en blokjes…, al is het geheel origineler dan bv een Steinhart sub-cloon).

Ronde indices zijn nu ook ineens het patent van Rolex? o en blokjes ook. Ik word echt moe van deze redenaties. Het is gewoon een mooi horloge.

Ik word echt moe van deze redenaties.

Zware dag vandaag, dreski? :smiley:

Het is gewoon een mooi horloge.

Helemaal mee eens!

Ik vind hem mooi. Als ik eens in de buurt van Gerard N. ben, in Den Haag, ga ik maar (weer) eens bij hem op bezoek!

Menno

sharkbyte Schreef:

In tegendeel. Ik ben denk ik een beetje uitgeluld over horloges. Na 5 jaar heb ik toch bijna alles wel gelezen en gezien. Misschien moet ik even een sabbatical nemen. :smiley:

Ik zou zeggen, opschalen naar klokken. Schaf een paar schandalen aan en douche 2 dagen niet en hup lekker anoniem scharrelen op de Rikketik :smiley:

sharkbyte Schreef:

Ik zou zeggen, opschalen naar klokken. Schaf een
paar schandalen aan en douche 2 dagen niet en hup
lekker anoniem scharrelen op de Rikketik :smiley:
Dit komt echt mijn huis niet in.

Deze natuurlijk wel…

Maar ff serieus. Het laatste jaar heb ik heel veel weg gedaan. Het geld heb ik ook uitgegeven aan praktische zaken ipv nieuwe aanwinsten. Ik heb momenteel nog maar 6 G-Shocks! Dat is eigenlijk het enige wat aan me knaagt.:smiley:
De wil om te sparen en te bezitten wordt gewoon steeds minder. Ik koop liever iets anders. Ik heb in 5 jaar tijd ook meer horloges gehad dan een “normale” wis in een heel leven heeft. Het einde van de hobby is in zicht…

Doe wat je gelukkig maakt, al helemaal met hobbies! Maar ik herken het wel. Bij mij zijn boeken en platen verzamelen al gekomen en gegaan. Heb meer dan duizend boeken weg gedaan (ineens een stuk meer bergruimte in huis), maar wegdoen van de vinyl collectie wil ik nog niet aan. Neemt ook niet zo veel ruimte in beslag.
Maar voorlopig zit ik nog volop in het wis-tijdperk :slight_smile:

dreski Schreef:

sharkbyte Schreef:

In tegendeel. Ik ben denk ik een beetje uitgeluld
over horloges. Na 5 jaar heb ik toch bijna alles
wel gelezen en gezien. Misschien moet ik even een
sabbatical nemen. :smiley:

Wat is een sabbatical?

OT:

Prachtig horloge!