NIeuwe aanwinst: Hamilton Jazzmaster Chrono auto

En eindelijk vandaag mijn nieuwe klokkie bij de juwelier op mogen halen: een zwarte Hamilton Jazzmaster Chrono auto. Nageleverd wordt nog een extra bruinte croco strap…

http://www.hamiltonwatch.com/webapp/en-us/collection/?c=AC&y=61&p=72

Erg content met dit horloge. Mooi is ook de achterkant waar het uurwerkm wanneer je hem wat schudt zie je de automaat zijn werk doen…

Enige punt waar ik als horloge leek over twijfel: ik heb begrepen dat er een ETA / Valjoux 7753 uurwerk inzit. Dit schijnt maar naar 1 kant op te winden. Ik voel dat wanneer ik hem met de klok mee opdraai, er weerstand is. Als ik hem tegen de klok in draai, voel ik nauwelijks weerstand. Wat is nu de juiste richting? En gaat er iets stuk wanneer ik hem de andere kant op draai?

Mooi klok (tu)
Van harte gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Het opwinden in 1 richting: daarmee word bedoeld dat de rotor die je aan de achterzijde ziet zitten maar naar 1 kant de hoofdveer opwind. De andere kant op loopt ie dus vrij en dat zal je gaan voelen aan je pols, dat is de bekende “7750-woblle” . Je voelt dan een trilling in je pols.
Dit in 1 richting opwinden staat helemaal los van het opwinden via de kroon.

Opwinden via de kroon doe je rechtsom en dan draai je de veer op.
Wanneer je linksom draait, draai je als het ware in een “vrijloop”. Zodoende gaat dit makkelijker, er gebeurt verder zo goed als niets in het uurwerk.

Dank je Lucien, dat was het antwoord wat ik zocht. Heb inderdaad ook wat veel gelezen over die woble, op zich wel een grappig effect…

peterw,
gefeliciteerd met deze mooie Hamilton. Ben zelf ook enthousiast over deze horloges. Veel draagplezier met deze fantastische chrono.
groet
Harald

Lucien Schreef:

Mooi klok (tu)
Van harte gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Het opwinden in 1 richting: daarmee word bedoeld
dat de rotor die je aan de achterzijde ziet zitten
maar naar 1 kant de hoofdveer opwind. De andere
kant op loopt ie dus vrij en dat zal je gaan
voelen aan je pols, dat is de bekende
"7750-woblle" . Je voelt dan een trilling in je
pols.
Dit in 1 richting opwinden staat helemaal los van
het opwinden via de kroon.

Opwinden via de kroon doe je rechtsom en dan draai
je de veer op.
Wanneer je linksom draait, draai je als het ware
in een “vrijloop”. Zodoende gaat dit makkelijker,
er gebeurt verder zo goed als niets in het
uurwerk.

Prachtig horloge en een mooi merk. Prima uitleg door Lucien.
Niets aan toe te voegen.

Gr.JanJ.

mooie klok en op de foto ziet de verdeling van de wijzerplaat en subdials
er erg strak en symmetrisch uit. gefeliciteerd met dit horloge

mooi horloge deze Hamilton. Wordt nog populair op het forum. Zag er net ook al één voorbij komen.
Gefeliciteerd.

Groet Arno.

thanks iedereen. Heb hem vandaag om, kan mijn ogen er niet vanaf houden :smiley:

gefeliciteerd, das een mooi horloge ! zeker in de tri compax uitvoering.