Na het vertrek van mijn Steinhart Flieger (met 44mm bij nader inzien toch wat te groot voor mij) werd het de hoogste tijd voor een nieuwe field/piloten klok in mijn horlogkist.
Nadat ik een ‘welke moet ik kiezen’ topic had aangemaakt (nog dank voor jullie bijdragen) kwam er toch aardig wat advies richting een Hamilton Khaki Field. En laat die nu net al onderweg zijn geweest om uit te proberen, toen ik het topic aanmaakte.
Vandaag kwam hij binnen vanuit Duitsland (met dank aan Windhund voor het Uhrforum contact). Volgens verkoper twee keer gedragen en ik geloof hem meteen. Er zitten zelfs geen minuscule vouwtjes in de band en geen krasjes op de achterkant van de lugs
Hij is qua maat voor mij perfect met zijn 40mm. De indices en wijzers zijn een soort van leemkleur/beige kleur. De zijkanten van de kast zijn deels brushed, deels gepolijst, waardoor hij een mooie sportief chique uitstraling heeft. De ETA 2824-2 kennen we natuurlijk allemaal. Het licht gebolde saffier is niet zo ontspiegeld als op mijn Tissot Heritage PR516 en Halios Tropik dus hij reflecteert wel een beetje. Maar dat mag de pret niet drukken
Er zit een beige suede band bij met een mooie sluiting, maar er zijn inmiddels ook wat NATO’s onderweg (ik denk dat met name olijfgroene NATO erg mooi staat). Voor meer banden tips hou ik mij aanbevolen!
Modelnummer is H70595593
Anyway, foto’s!