Nieuwe aanwinst: Hamilton Khaki Field auto 40mm

Na het vertrek van mijn Steinhart Flieger (met 44mm bij nader inzien toch wat te groot voor mij) werd het de hoogste tijd voor een nieuwe field/piloten klok in mijn horlogkist.

Nadat ik een ‘welke moet ik kiezen’ topic had aangemaakt (nog dank voor jullie bijdragen) kwam er toch aardig wat advies richting een Hamilton Khaki Field. En laat die nu net al onderweg zijn geweest om uit te proberen, toen ik het topic aanmaakte.

Vandaag kwam hij binnen vanuit Duitsland (met dank aan Windhund voor het Uhrforum contact). Volgens verkoper twee keer gedragen en ik geloof hem meteen. Er zitten zelfs geen minuscule vouwtjes in de band en geen krasjes op de achterkant van de lugs :smiley:

Hij is qua maat voor mij perfect met zijn 40mm. De indices en wijzers zijn een soort van leemkleur/beige kleur. De zijkanten van de kast zijn deels brushed, deels gepolijst, waardoor hij een mooie sportief chique uitstraling heeft. De ETA 2824-2 kennen we natuurlijk allemaal. Het licht gebolde saffier is niet zo ontspiegeld als op mijn Tissot Heritage PR516 en Halios Tropik dus hij reflecteert wel een beetje. Maar dat mag de pret niet drukken :wink:

Er zit een beige suede band bij met een mooie sluiting, maar er zijn inmiddels ook wat NATO’s onderweg (ik denk dat met name olijfgroene NATO erg mooi staat). Voor meer banden tips hou ik mij aanbevolen!

Modelnummer is H70595593

Anyway, foto’s!

2 likes

Ziet er mooi uit op je pols ik ga dezelfde halen maar met de zwarte wijzerplaat en let dat rood binnen tussen 10-12 ook de 40 mm
Ik heb polsomtrek 18 cm dus redelijk denk ik
Ook de archimede outdoor staat op mijn verlanglijstje alleen twijfel of deze klein of groot uitvalt op de pols gezien deze 38.5mm -39mm

Dank je wel.

Ik heb een polsomtrek van 17,2 cm en de Hamilton zit perfect.

Die stalen band versie met rode accenten die jij hebt gezien is inderdaad schitterend. Misschien nog wel mooier dan deze. Hoewel ik de beige indices en wijzers wel erg gaaf vind…

De Archimede Outdoor valt iets kleiner denk ik. Prachtige klok, nog steeds ook op mijn verlanglijst maar door komst Hamilton en toch die verhalen op WUS over povere kwaliteit van de band en roest in de gesp heb ik die nog aankoop even voor mij uitgeschoven…

Een heel mooi horloge! Ik heb de 42mm maar die staat op MP. Ik vind hem net iets te klein :slight_smile: ga denk voor de 44 :wink: uurwerk loopt wel heel mooi die 2824-2!

Een heel fraai horloge, deze Hamilton! Veel draagplezier gewenst, en ik ben erg benieuwd hoe zij er irl uitziet:~

Als je de archimede met de leder band is bekijkt
Maar in het lice heb ik de archimede outdoor niet gezien maar van de afbeeldingen ziet ze wel dat deze niet klein uitvalt gezien de diameter 38,5-39mm is
Maar verder wens ik je nog veel succes en veel draagplezier met de hamilton
Ik vindt de hamilton khaki field modellen zeer mooi ze hebben zich echt uitgebreid
De hamilton khaki field titanium versie is ook mooi vooral de zwarte versie
Ik heb wat aantal uurwerken in mijn lijst zitten

Ziet er erg goed uit Candide!(tu)

Ook de suede band is(tu)

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.

Mooi man, veel plezier ermee (tu)

Perfecte maat. Datumvenster is netjes gepositioneerd. Ik vind dit vaak bij Hamilton een rommeltje.

Ik vind hem leuk! Enjoy

Goed horloge

Leuk! Gefeliciteerd met deze aanwinst!
Ik vind trouwens de suède band prachtig staan.

Nogmaals proficiat! En idd, dit lijkt me een mooie bandenswapper.

Thx, ja datum hebben ze mooi gedaan

Gefeliciteerd! Mooi horloge.

Mooie aanwinst. Geniet ervan!

Ben ook benieuwd hoe de Hirsch liberty er op staat. Heb de Tudor Ranger een beetje als voorbeeld voor de ideale band. Maar ben bang dat daar een peperdure horween op zit.

Nog iemand andere suggesties voor een zelfde stijl band als de Ranger?

1 like

Kan er zo 1 voor je maken (:smiley:

Mooi! Goede keuze.

Al eens aan een lederen nato gedacht?

Thanx

Ja, aan gedacht en besteld :smiley:

Vandaag die op jouw verlanglijstje in het echt gezien (was even bij de juwelier voor een horlogebandje). Met stalen band en rode accenten…

Echt een beauty. Kun je met een gerust hart halen :smiley:

Ik sluit niet uit dat ik die uiteindelijk nog ga halen in plaats van mijn huidige. :wink:

Maar voorlopig geniet ik van deze :slight_smile: