Ik was al een tijdje aan het kijken naar een mooie ouwe dresswatch, en ik kwam vooral uit bij Omega Seamasters. Maar toch wel wat prijzig, en vaak net niet wat ik in mijn hoofd had. Tot ik dit horloge tegenkwam. Een Hamilton automaat, ik weet er niets van, maar ik was meteen verkocht. Prachtig vind ik het. Ik moet maar op zoek of ik wat meer te weten kan komen, op de kast staat het nummer 64060-3, dat moet toch een houvast geven. Volgens de verkoper zat er een ETA uurwerk in, ik moet de kast nog open maken, wie weet staat daar meer.
Maar dat neemt niet weg dat ik zo blij ben als een aap met zeven staarten. :G
Gelijk heb je van blij te zijn .
Het is een mooi , klassiek en gekleed horloge .
Wat ETA betreft heb je hoogstwaarschijnlijk gelijk :
Hamilton watch company was founded in 1892. It started with first manufacturing pocket watches. It is the premier watch brand coming out of the USA, however now all Hamilton watches are manufactured in Switzerland. Hamilton automatic watches are all powered by ETA movements. With its long history, excellent tradition in watch making and high quality time-pieces .
Niet alleen een blij hart tikt het langst,
deze bijzonder fraaie vintage Hamilton is als een anker voor de ziel.
‘vast en zeker’ tikt het er gemoedelijk op los.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze hartverwarmende Hamilton!!
Dank voor de mooie complimenten!
Helaas heeft zich het eerste probleem al geopenbaard. Toen ik de kast openmaakte, op zoek naar een serienummer, ontdekte ik dat de rotor los gekomen was. Hij kon op zich geen schade aanrichten, maar opwinden kan ie nu net zo min.
Nadere inspectie leerde dat de rotor gewoon met een schroefdraad in een bus geschroefd zit, dus ik heb hem er weer opgedraaid, maar ik kan hem niet goed vastzetten, dan gaar het mechaniek natuurlijk meedraaien.
Morgen maar even naar de horlogemaker, dan mag hij meteen een beurtje hebben. Dat vind ik hem wel waard.
Nou maar hopen dat die rotor een kleinigheidje is, zo niet, dan laat ik hem eraf, en is het voortaan een handopwinder.