Nieuwe aanwinst : Hamilton

hallo kijkers,

Na een hele tijd niets bijzonders gedaan te hebben met horloges was ik de laatste tijd weer aan het kijken naar horloges.
Na aankoop van mijn vorig horloge, waar ik toen eigenlijk een Tissot le locle automaat wilde toch met een Certina ds podium (quartz) uit de bus kwam. Begon die Tissot toch weer te kriebelen. Maar deze had een paar dingen die ik toch minder vond. Als eerste de romeinse cijfers en tweede ben ik bang dat de wijzerplaat me na een tijdje toch te druk ging worden.

Toch weer een paar keer naar het horlogeforum. Toen viel me de Max Bill me op, eigenlijk alles wat ik zou willen, rustig geen datum en niet te groot. Het iets saaie bandje is te wisselen, uiteindelijk niet gedaan om dat ik m hier in de regio niet kon zien en op de foto’s die ik zag leek het alsof het glas heel erg bol was, en plastic ipv safier zal misschien net zo goed zijn maar leek me zo goedkoop.

Uiteindelijk moet er toch een horloge komen en er altijd een paar compromissen moeten zijn (wilde onder de 1000 euro advies prijs komen) uitgekomen op een Hamilton intramatic 38mm waar bij 1 van de redenen was buiten dat het een mooi horloge is er een voor de prijs boven gemiddeld mechaniek in zit ( van horen, gaat buiten mijn kennis ) en voor sommige niet interessant maar ik had een voorkeur voor een zichtbodem . Niet wit maar zilveren wijzerplaat en de datum maar toegeven en vlug bestellen. Vandaag binnen gekomen.

1e indruk is meer dan goed, wijzerplaat is lichter van kleur dan ik dacht, mooie meevaller.

omdat ik jullie alle moet bedanken voor de informatie hier gevonden, anders had ik nooit een Hamilton gekocht een foto.
Gelijk 1 van de gehele collectie

17 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Mooie klok en naar mijn mening de mooiste maat.

Hij is mooi!!!

De mooiste versie inderdaad!

Heel mooi, die wil ik ook nog een keer kopen. Veel plezier ermee!

Qua prijs/kwaliteit/design/uitstraling is de Intra-Matic voor mij een toppertje :ok_hand:
Gefeliciteerd :thumbsup:

En moest je ooit een nieuw bandje nodig hebben - de Hirsch Diamond Calf is qua structuur en vorm bijna een exacte kopie van het origineel … maar in meerdere kleurtjes te krijgen én tegen 1/3 van de prijs;-)

2 likes

Nice !

Mijn beste,

Proficiat met deze mooie verworvenheid!!
Ik wens je er vele uitdagende momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

dank je wel voor t idee , een bruin er bij lijkt me ook wel mooi om een keer te wisselen

1 like

Gefeliciteerd

Mooie aanwinst!
Hij verdiend wel wat mooiere fotos!