Eigenlijk heb ik het horloge al een tijdje maar na een retourtje afzender, een service beurt en aanschaf van wat bandjes heb ik nu pas de tijd gehad foto’s te nemen.
Het horloge is een heruitgave door Hanhart van hun 1939 piloten chronograaf.
Verschillende bekende Duitse piloten zijn met dit horloge afgebeeld.
De afmetingen zijn: Diameter = 40.2 mm;
height = 13.9 mm; weight = 93 grams.
Het bevat een Valjoux 7760 handopwind chronograaf caliber waarvan de datum en 24h wijzer zijn afgehaald. Bijzonder is verder dat zoals in het origineel de bovenste chronograaf pusher iets meer naar boven is geplaatst zoals in het origineel.
De foto’s zijn van Nederlandse vliegtuigen en het is een Duits horloge, ik ben me bewust van de ironie, de vliegtuigen zijn echter mijn andere hobby en ik heb geen originele duitse vliegtuig foto’s.
Het heeft nu een bruin leren bandje zoals het origineel. Ik heb ook een zwarte met vouwsluiting en een extra lange leren om het horloge over een handschoen of jas te kunnen dragen zoals vaak gebeurde.
Al tien jaar ben ik op zoek naar dit horloge dus ik ben erg blij dat ik het eindelijk gevonden heb.
Prachtig horloge, en het verhaal maat het helemaal bijzonder.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er zeer gelukkig mee bent.
Leuk dat je je twee hobbies op deze manier weet te combineren.
Dat is mooi zeg, waar zoek je al die jaren, ‘gewoon’ op eBay? Was er tien jaar geleden al eBay? Nou ja, in ieder geval gefeliciteerd met dit fraaie horloge(tu)
Hij komt ook uit Nijmegen van Mark Uyen. Liep alleen niet zo goed toen hij daar vandaan kwam, maar dit is onder garantie in orde gemaakt, goede en snelle service.
Tien jaar geleden kwam het horloge uit, toen was ik scholier, daarna ging ik studeren en was het moeilijk te bekostigen. Vooral aangezien de prijs van 1700 gulden naar 2300 gulden, naar 2300 Euro ging. Daar baalde ik enorm van. Maar nu werk ik en kwam ik hem tegen voor een goede prijs.