Nieuwe aanwinst: Helson Skindiver

Bij het begin van de horloge hobby in oktober (2014) was mijn interesse meteen gewekt toen ik de Helson Skindiver zag. Prachtige klok met mooie heritage looks en veel laaiend enthousiaste recensies gelezen over Helson. Ik vond hem alleen nieuw te duur (850 inclusief alle invoer/btw kosten). En tweedehands kwam ik ze nagenoeg nooit tegen en als het al het geval was, was het een aanbieder uit de VS (dus alsnog risico op kosten) en voor doodleuk 95% van de nieuwprijs.

Tot vorige week op WUS een Brit er eentje aanbood. Ik heb meteen onderhandelingen gestart en zojuist is hij op de post gegaan (waarschijnlijk woensdag of donderdag hier). Ik heb tot mijn vreugde een tweede generatie exemplaar te pakken, dus met Miyota 9015 ipv ETA en saffier in plaats van plexiglas, met nummers en witte indices, zonder datum.

Helemaal zoals ik hem zelf altijd wilde, want die datum detoneert een beetje, ook qua plek vind ik. Saffier+Miyota verkies ik boven Plexi+ETA vanwege het praktisch gebruiksgemak en het saffier is wat minder extreem gebold dan het plexiglas. Bovendien ben ik erg tevreden over de 9015 in mijn Halios Tropik.

Wat fotootjes van onze zeer gewaardeerde vrienden van Worn&Wound:

Hun review (let op, eerste generatie dus met ETA en plexi): http://wornandwound.com/2012/01/11/review-helson-skindiver/

11 likes

Ik kan de foto’s niet zien.

zou nu moeten werken

Mooi ding! Ik hoop dat ie inderdaad nog aankomende week binnenkomt. Mijn horlogepakketje is afgelopen dinsdag ook vanuit de UK verstuurd en staat nog steeds in Heathrow als ik de trackinginformatie mag geloven.

Eric

Balen! Maar ehhh… whazzisinit?

Yep, ik zie ze nu.

Mooi die Skindiver van Helson C.! Ik ben helemaal gek van de Blackbeard!

En wel deze, you’re black, I’m white :wink:

4 likes

Thisisinit

Eric

Een Scurfa, leuk man!

Schitterend horloge!!!
Vooral dat bolle glas.
Gefeliciteerd!! :smile:

1 like

Mijn beste,

Deze foto’s laten ons getuige zijn van een esthetisch bijzonder fraai horloge!!
Een mooi ontwerp hoor. Subtiele schoonheid ‘avant la lettre’.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Congratz alvast.

Mooi hoor!

Ben benieuwd of deze wel een blijvertje is :slight_smile:

Ide, ik ben jaloers! Prachtklok, en zonder datum is helemaal mooi!
Proficiat!

1 like

Thanx! Ja een lot uit de loterij dat het precies de versie is die ik zelf zou kiezen bij bestelling…

Nu begint het lange wachten…

Reken daar maar wel op Igor… je zit hier toch niet nu al weer op te azen hè? :wink:

:slight_smile: :slight_smile: hahaha…

1 like

Lekker ding, hoor! Proficiat!

1 like

Jaloers! Erg fraai horloge en komt regelmatig even langs in de zoektocht.
Gefeliciteerd!

1 like

mooie aanwinst, veel plezier alvast !

1 like

2 likes