Nieuwe aanwinst - Heuer

Deze kende ik nog niet maar toen ik er een foto van zag was ik er eigenlijk meteen weg van!

De Heuer Kentucky, een horloge uit de jaren '70 dat was bedacht om Amerikaanse paardensport liefhebbers aan te spreken. Vandaar de naam (denk aan de Kentucky Derby) en de vorm (hoefijzer).

Vandaag kwam hij binnen en hij valt me absoluut niet tegen. Sterker nog, ik vind hem hartstikke leuk :smiley:

Het doosje zat er nog bij:

Met een diameter van 39mm ex kroon is hij lekker aanwezig om de pols:

Hier naast mijn oude Dweller:

17 likes

Bijzondere klok, nog nooit gezien. Interessante kastvorm vooral ook.

1 like

apart dat niet symetrische

Ja, leuk ding

1 like

Deze kende ik ook nog niet, mooi horloge!

1 like

En zo te zien nog in een hele goede toestand, veel draagplezier!

1 like

Heel apart, persoonlijk vind ik het goud iets minder mooi, maar wel iets heel bijzonders, goede aankoop!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze eigenzinnige Heuer!!
Een markante verschijning welke jou de tijd met verve doet gadeslaan!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Proficiat ! Een hele mooie en allicht een uniek exemplaar. Wel een old timertje, maar zo te zien nog in volle glorie. Geniet ervan. En af en toe eens paardrijden natuurlijk, want daarvoor is ie toch gemaakt. :wink:

1 like

Geinige ‘knol’

1 like

Mooi, apart, niet alledaags :+1:

1 like

‘Marmite’ noemen ze dat geloof ik. :wink: Ik zie toch liever je andere Heuer.

1 like

Heel…apart.

1 like

nice !

1 like

Apart model.
Fraai

1 like

Ik kan niet door de ‘‘smiley’’ die de schroeven met de merktag samen vormen heenkijken. Kastvorm wel leuk!

1 like

Nog niet eerder gezien, leuk!

1 like

Gaaf model… inderdaad mooi om middels een hoefijzervormige kast de link te leggen met de paardesport… koester deze knoest!

1 like

Wat een speciale Heuer, nog nooit van gehoord!
Boeiende hobby die horloges, elke dag kom je wel wat tegen waar je nog nooit van gehoord hebt :wink:
Btw veel draagplezier met dit hoefijzer!

1 like

Hier nog een pagina uit een oude catalogus waar hij op staat :smile:

1 like

Leuk! En dan die slogan ‘Spaceage technology of beautiful design’ en ‘say Hoy-er’ :laughing:

1 like