Nieuwe aanwinst: horloge in blik

Afgelopen vrijdag in een blikken doosje binnengekomen: de MWC 08DIVSLRUB/M, een horloge van de Military Watch Company International S.A. te Zürich. Een quartz horloge voor militair gebruik met datum en tritium buisjes op de wijzes en markers. De kast is waterdicht tot 200 m. Het uurwerk komt van Ronda.
Het is een kloek horloge dat met een rubber band is uitgevoerd, dat vind ik wel even wennen, want in ben staal of leer gewend, waarbij staal mijn voorkeur heeft.
Ik ben op zoek gegaan naar een dergelijk horloge door de post van Michel (wrx), die op zoek was naar een Marathon GSAR met trituim verlichting. Dat vond ik ook wel interessant, alleen omdat het niet echt mijn gebied is (quartz notabene!), ben ik voor een iets voordeliger model gegaan. En op ons aller eBay dit exemplaar gekocht (£81.-).
En dat tritium werk wel, moet ik zeggen. s’Nachts kan ik zonder bril op twee meter afstand goed zien hoe laat het is:).
Het aparte aan dit model is dat de bezel niet draaibaar is, dat stond in de specs van de opdrachtgever. Hij is bij MWC zelf wel (standaard) met draaibare bezel te krijgen, maar dan moet je de volle mep betalen (£295.-) en dat is toch echt veel te duur, vind ik. Op verzoek kan je de uitvoering met vaste bezel krijgen.
Wat gegevens: hij weegt 130 gram, 46 mm incl. kroon, 48 mm van lug tot lug, 15 mm dik en de band is 24 mm breed!

Nu de foto’s:

De verpakking:

Blikje open:

De klok in volle glorie:

Zij aanzicht:

De achterkant met de specs van de odrachtgever:

Wristshot:

Nog een met de Rolex Sub (wel zwaar hoor;)):

En tot slot de hele familie (kistje vol!!):

Ik vind hem heel geslaagd. Moet toch ook eens gaan kijken naar een tritium model. Ik ben gek op klok kijken in het donker. :wink:

Ziet er inderdaad uit als een GSAR, maar dan met een Mille Miglia bandje. Dat Tritium is leuk om naar te kijken, vooral als het verschillende kleuren heeft.

Voor dat geld een leuk horloge, maar die bezel die vast zit…

Beste Tom,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Zeer zeker een mooi kloek horloge met ballen uitstraling. Leuk he, dat tritium in het donker. Je zet bijna je wekker om drie uur 's-nachts om naar de tritium buisjes te staren.
De band vind ik mooier dan die van de GSAR. De structuur in de band geeft het horloge meer “smoel” en de gebruikte sluiting is helemaal ideaal.
Verder ziet het horloge er op de foto’s er goed afgewerkt uit. Al met al weer een mooie uitbreiding van de collectie.
Zoals je al eerder zei: toch mooi zo’n forum, je steekt elkaar elke keer weer aan met nieuwe ideeen.

Michel

@ Jürgen:

Ik wist het vooraf hoor, dus geen verrassing. De opdrachtgever wilde het zo. Waarom weet ik ook niet.

Perfect dat is geen horloge dat is een apparaat man!

Ik wil ook een militair horloge erbij voor het dagelijks gebruik naast de monster, ik volg er al een paar op ebay, maar ben volgende week pas jarig!

Voor dat geld heb je een hele mooie degelijke kok Tom.
Dat de bezel niet kan draaien vind ik geen probleem, want wanneer gebruik je dat nou eigenlijk.
De rubberband is anders dan de traditionele banden en dit model vind ik totaal niet storend. Past eigenlijk wel bij dit horloge.

Ik vind het een heel mooi model, voor mij toch iets te groot denk ik.

Heel veel plezier er mee.

Ik geloof inderdaad dat je voor een nette prijs een erg leuk horloge hebt! Dit ziet er goed uit! (tu)
Je zou het inderdaad jammer kunnen vinden dat de bezel niet draait, maar zoals Lacroix zich ook al hardop afvraagt: hoe vaak gebruik je de bezel eigenlijk? Niet zo vaak dus.

Ik wens je veel draagplezier van je mooie MWC! Overigens ziet de rest van je horlogekoffertje er ook goed uit! (tu)

Hoi Tom,

Een fraai exemplaar, gefeliciteerd! Ik zou hem zelf zo kunnen kopen, en misschien dat ik dat nog wel een keer doe.
Zelf vind ik het een voordeel als de bezel niet kan draaien, nu doe ik dat alleen als hij perongeluk weer eens verdraaid is.

En als additionele bonus is nu je kistje vol! Je weet wat dat betekend, op naar de Rikketik, en een extra kistje kopen! :slight_smile:

Groeten,

Martin

Heel stoer! Leuk bandje trouwens.

Martin,

Ik heb er nog eentje waar er vijf inpassen:)

Das wat je zegt een echte “zware jongen”

veel plezier ermee(tu)

gr dennis

Wow, das een indrukwekkend apparaat, heeft wel iets van een Marathon. Veel plezier ervan.

Ruud