Nieuwe aanwinst.. invicta speedway

gisteren deze invicta speedway binnengekregen, maar bij het openen van de doos brak het zweet me uit bij het zien van het klok(je) ik was er 100% van overtuigt dat deze 44mm zou zijn, de verkoper had dat ook zo vermeld, maar deze klok is 40mm
waarschijnlijk heeft hij gemeten met de kroon erbij, dan kom je idd op 44mm.
maar helaas, voor mij echt te klein, ik ben grote klokken gewend, maar ik ben bang, hoe mooi het klokje ook is, dat ik m niet ga dragen. dus hij mag weg.
maar goed… ik had beter mijn huiswerk moeten doen, even op het www moeten zoeken, helaas heb ik dat niet gedaan voor ik m kocht:(
staat morgen op de verkoop/ruilen afdeling.
maar hier de foto’s. liefhebbers kunnen nu al contact opnemen;)
grt arie.

Zo te zien kun je ook weer met de fotoemmer overweg.:smiley:

Leuk man. Geslaagde klok, helemaal super.(tu)
Gr,
L.R.

Als ik het goed zie is het een blauwe plaat?
Is het een 9223 of iets anders. Kun je me een pb sturen met je prijs?
Alvast bedankt.
Groeten,
Han

pb gestuurd(tu)

moet nog lid worden van horlogemarkt, ik heb me net aangemeld, weet iemand hoelang het duurt voor je een advetentie kunt aanmaken;)
grt arie.

Voordat u een advertentie op Horlogemarkt.nl kunt plaatsen moet u eerst lid worden van de “Horlogemarkt.nl Groep”.

Om lid te kunnen worden van de groep moet u:

1. minimaal 6 maanden lid zijn van Horlogeforum.nl
  2. een positieve bijdrage hebben geleverd aan Horlogeforum.nl, door middel van nuttige posts buiten het verkoopgedeelte.

oscar Schreef:

Voordat u een advertentie op Horlogemarkt.nl kunt
plaatsen moet u eerst lid worden van de
Horlogemarkt.nl Groep”.

Om lid te kunnen worden van de groep moet u:

1. minimaal 6 maanden lid zijn van
    Horlogeforum.nl
  2. een positieve bijdrage hebben geleverd aan
    Horlogeforum.nl, door middel van nuttige posts
    buiten het verkoopgedeelte.

Ja en hoe lang duurt het dan??? :wink: Kortom geen antwoord op de gestelde vraag.

Ik heb me pas geleden aangemeld, want had al lang niks verkocht en wist het niet eens… enfin, duurde bij mij een paar dagen en toen was het geregeld!

ik ben al lid sinds 2006, dus zou geen probleem moeten zijn toch!!
we zien het wel, wacht rustig af.

Mooie Speedway, is al een ouder model, deze heeft geen datum.
Waarschijnlijk heb je je vergist, er is n.l. een nieuwere lijn Speedways van Invicta die wel 44mm meten.

Je komt 'm vast wel kwijt.

Dat de nieuwere modellen groter zijn klopt gedeeltelijk.
Dat is de Speedway Grand Chrono,waarvan mag worden aangenomen dat deze 48mm is.
Er zijn echter ook modellen in de 4xxx serie dit dezelfde diameter hebben als de 9xxx serie, met als belangrijkste verschil dat het Japanse uurwerk is vervangen door een Zwitsers uurwerk.

De modelllenreeks waar de klok van Arie toe behoort is de maatvoering sowieso heel verwarrend.
Ik ben hierin al 40, 41, 43 en 44mm tegengekomen voor exact dezelfde klok.
Zowel voor de 92xx als voor de 93xx series.

Gezien de onduidelijkheid bij de 92xx zou het kunnen dat 48mm ook geen 48mm zal blijken te zijn. Dit alles met dank aan de Amerikanen die weigeren over te gaan tot het metrieke stelsel.

Tot slot nog een tip voor de echte Invicta liefhebber:
De Speedway Automatic Limited COSC Chronometer. Erg schaars, maar als je geluk hebt, heb je voor < USD 1.000 een COSC gecertificeerd klokje. De looks zijn waarchijnlijk meer voor de Breitling liefhebber.

Hartelijke groet van een inmiddels Invicta fan.
Han

beste han.

bedankt voor de erg duidelijke uitleg,zo worden we weer wat wijzer.
alleen jammer dat deze klok mij dus echt te klein is.
maar zodra ik op horlogemarkt kan, vinden we hopelijk snel een nieuwe baas voor dit erg leuke klokje;)