Nieuwe aanwinst: IWC caliber 89

Nou, hier dan eventjes kort een verhaaltje, maakt het m.i. toch altijd net iets leuker.

Sinds ik op zoek ben naar een mechanisch horloge staan IWC en JLC al op mijn lijst. Bij IWC kan ik de huidige modellen niet echt tof vinden, ze zijn of te groot en dik of ze zijn me te druk of te duur. Tot ik een keer een plaatje zag van een IWC met dikke opgelegde letters en een pracht van een wijzerplaat, lekker clean (lees: simpel).

Na wat research (google) gedaan te hebben kwam ik erachter dat het om een vintage model ging met het cal. 89. Ik dus wat verder speuren op site’s en fora en zodoende wist ik dat ik dit horloge gewoon móest hebben.

Nou, ik heb toen dus een hele tijd mijn van der Klaauw gehad, deze was in principe ook echt prachtig enzo, maar naar mijn smaak toch nog steeds te groot en dik (ook was het uurwerktechnisch niet wereldschokkend). Dus moest deze de deur uit. Het verdere verhaal kennen jullie wel denk ik…

Enige tijd geleden zag ik dus de IWC weer/nog te koop staan in Duitsland en op enkele andere site’s. Toen veel gemaild en steeds enkele weggeselecteerd. Net zolang tot Juwelier Miquel overbleef.

Nu ik deze inmiddels in huis heb ben ik er erg tevreden mee, hij is mooier dan op foto’s. Hij is misschien zelfs nog iets te dik en groot… maar dat went wel. Maat meet zo’n 36mm zonder kroon en 9mm dik.

Eén van mijn holy-grails is nu dus binnen met dit horloge. Nou rest mij nog 1 horloge, en deze is de Reverso. Maar eerst nog even van deze genieten. :smiley:

Hier de foto’s:

Hier nog wat overige foto’s en foto’s vd juweliersite:

Nog bedankt allemaal voor de vriendelijke woorden. :smiley:

Normaal hou ik niet zo van die ‘eenvoudig’ ogende horloges, maar deze vind ik toch wel heel erg mooi.
Heel veel plezier ermee!!

mooi hoor ik heb zojuist een gouden iwc met caliber 89 binnen gekregen er is in het verleden een nieuwe (of de wijzerplaat is opnieuw opgemaakt) wijzerplaat op gezet en ik weet niet of ik deze wil houden er zijn al wat foto’s geplaats ergen door geert ik weet alleen niet waar maar weet hier iemand de waarde van zo’n klok

Ja!!! Erg fraai, een top-vintage! Gefeliciteerd Jaap-Wim!

Zo zie ik ze ook graag. Gefeliciteerd.

Gerwin

Martijn ik neem aan dat het geen automaat is, en ook een model zonder datum is ?
zelfde model dus als van Jaap-Wim ?
waarde is dan zo’n 1200 euro in 18K goud, door die opnieuw opgemaakte wijzerplaat word de waarde wel wat minder.
zelfde Model in staal zo’n 800 euro.

Groet, André

Mooie IWC Jaap-Wim,(tu)
begrijp alleen niet dat je 36mm nog enigzins aan de grote kant vind.
misschien dat een wristshot meer duidelijkheid geeft,
die Girard -Perregaux met alarm is trouwens ook niet verkeerd,

Groet, André

Ik vind het een erg saai model. Maar kwalitatief zal het geweldig zijn denk ik.

Ivo Schreef:

Ik vind het een erg saai model. Maar kwalitatief
zal het geweldig zijn denk ik.

Ik weet wie het zegt gelukkig. :smiley:

andre Schreef:

Mooie IWC Jaap-Wim,
begrijp alleen niet dat je 36mm nog enigzins aan
de grote kant vind.
misschien dat een wristshot meer duidelijkheid
geeft,
die Girard -Perregaux met alarm is trouwens ook
niet verkeerd,

Groet, André

De Girard-Perregaux is nog steeds te koop en mag nu weg voor 775euro, dussuh… :wink:

En ik zal eens een wrist shot proberen te maken,vind dit altjd nog best lastig. :smiley:

Gefeliciteerd. Erg klassiek.

Wel vind ik het jammer dat deze stijl zo vaak gekopieerd is dat het erg algemeen is geworden.
Weet iemand wie met dit model hiermee de eerste is geweest? die afgeronde wijzerplaat etc.

erg mooie klok , maak idd eens een wrist-shot ben erg benieuwd hoe het oogt
zelf draag ik het liefste iets grotere maten maar misshien dat dit ook “tussen de oren zit” wat de maten betreft.

mvrgr joost

Hallo Stitch,

welke stijl is tegenwoordig níet gekopieerd. Is het niet door de grotere fabrikanten, dan is het wel door de ‘plakmerken’.

Ik denk dat als je een merk wilt met een écht éigen gezicht je een vermogen kwijt bent, ik noem Grimoldi, Parmigiana, Uhrwerk, Vyskocil, Roger Dubuis, Richard Mille, RGM, Jacquet Droz, Harry Winston etc. :smiley:

:wink:

Hallo,

Mooi model , ik hou wel van die vintage horloges.
Die opgelegde indexen vind ik ook altijd zo mooi.

Groet Peter