Nieuwe aanwinst.... IWC Fliegerchronograph

Een tijdje terug vroeg ik jullie mee te denken over welke IWC Fliegerchronograph te kiezen: de classic of the spitfire. Uiteindelijk is het de classic geworden, al vonden de meeste van jullie de Spitfire interessanter……

De doorslag was dat dit model al jaren in mijn geheugen gegrift zit als het meest klassieke voorbeeld van een pilot-chrono. Na het zien van de Spitfire uitvoering ging ik echter twijfelen. Toch ben ik een beetje een purist als het op horloges aankomt en de classic heeft in mijn ogen nog dat pure, strakke design dat bij een dergelijk horloge hoort. Geen franjes, pure zakelijkheid waarbij functionaliteit voorop staat. Hoewel ik de Spitfire een schitterend horloge vind houdt het een beetje de uitstraling van (succesvolle) marketing en blijft het een kruising tussen sportief en “dressy” die ondanks het uitgebalanceerde ontwerp wat besluiteloos aandoet. Dus daarom: de classic IWC Fliegerchronograph ref. 3706 voor mij. En nu een paar jaar sparen voor een Portugieser 5001……

Hij is ook een mooie aanvulling op mijn andere IWC, de Portugieser chrono automatic…

mvg
Norbert

PS: voor de liefhebber wat informatie over op welke ingrijpende manier IWC het Valjoux 7750 kaliber veranderd en verbeterd
http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html

Gefeliciteerd, ik vind hem persoonlijk mooier dan de spitfire, een echte klassieker, geniet ervan.

Ruud

Van harte met je nieuwe aanwinst ik vind hem ook mooier dan de spitfire aangezien de spitfire stukjes van de indices miste.

Mvg Dennis.

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge, en die Portugieser is trouwens ook fraai.

Wat een mooie aanwinst zeg. :smiley: Van harte er maar mee en veel plezier ervan. Goede keuze om toch voor de Classic te kiezen.

Gelukkig heb je naar de raad van de “Raad van de oude, wijze mannen op het horlogeforum” geluisterd en de classic genomen.

Mooie klok, veel plezier ermee.

Prachtige aanwinst Norbert, gefeliciteerd!!!

Mooi klokje hoor. Behalve deze twee IWC’s hoef je er nooit meer een bij! Gefeliciteerd.

Goede keus, zou ik ook gekozen hebben als ik mocht keizen tussen de twee opties.

Heel veel draagplezier…

gr,
Hans Mennink

Erg mooi horloge. Uiteindelijk wil ik toch ook wel een keer een IWC aanschaffen!

1 like