Nieuwe aanwinst: IWC Mark XVIII Le Petit Prince

Onlangs heb ik een nieuwe aanwinst mogen ophalen: een IWC Mark XVIII “Le Petit Prince”.

Het horloge heb ik gekocht bij WV-Timepieces . Hij is een Trusted Seller op Wristler en Chrono24, wat vooraf al vertrouwen gaf.

We hadden afgesproken in Deventer, in het kantoorpand waar WV-Timepieces gevestigd is. Bij aankomst werd ik warm ontvangen met een lekker bakkie koffie. Ontzettend aardige en gepassioneerde horlogeliefhebber die de tijd nam en een relaxed gevoel gaf tijdens de aankoop.

Het horloge zelf is de IWC Mark XVIII Le Petit Prince met de mooie blauwe sunburst wijzerplaat. In het licht speelt de kleur prachtig en de pilot lay-out blijft gewoon tijdloos en goed afleesbaar.

Al met al een hele fijne koopervaring en een horloge waar ik erg blij mee ben.

Hier nog wat foto’s van de nieuwe aanwinst.

52 likes

Kei gaaf gefeliciteerd :ok_hand:

2 likes

Mooie aanwinst!
Wat heeft het horloge met het boek van Antoine de Saint-Exupéry te maken?

2 likes

Le Petit Prince”-edities van IWC zijn geïnspireerd op het bekende boek Le Petit Prince van Antoine de Saint-Exupéry. Hij was niet alleen schrijver, maar ook piloot. Daarom past de link met de Pilot Watches van IWC eigenlijk perfect.

Dit zegt ChatGPT :point_up:t2:

(Ik wist het niet)

2 likes

Dat Saint-Exupéry piloot was wist ik, maar waarom dan het horloge niet naar hem noemen, maar naar een kinderboek. Afijn, het is een mooi horloge en jij weet nu ook waar de naam vandaan komt.

2 likes

Mijn beste,

Magnifiek hoor!!
Een grandioos horloge voor een langdurige pols tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Dit is wel echt een mooi detail dat het kinderboek gebruikt is ipv de schrijver’s naam voor de big pilot moonphase:

5 likes

Ha, ja da’s idd een erg mooi detail! Saint-Exupéry schreef niet alleen, hij maakte ook zelf de tekeningen bij het verhaal.

2 likes

Heel tof horloge! Van harte met deze mooie aanwinst :slight_smile:

2 likes

een prachtige aanwinst,
draag hem met plezier

2 likes

Als je ‘Le Petit Prince’ gelezen hebt, zou je het moeten weten!? Antoine de Saint-Exupéry was een piloot. De IWC Mark XVIII - ‘Le Petit Prince’, is een ‘Flieger’.

1 like

Erg mooi, deze IWC, veel plezier ermee.

1 like

Prachtige IWC, gefeliciteerd en veel plezier ervan!:heart_eyes:

1 like

Prachtige NA, zeer stijlvol. Gefeliciteerd

1 like

Dat schreef ik al in mijn eerdere post, mijn beste.
Maar het verband tussen het boek (een kindersprookje dat niet over een piloot gaat) en een Flieger ontgaat me dan enigszins.
Beetje wrang ook dat een bedrijf als IWC, dat als enige Zwitserse producent deze horloges voor Nazi-Duitsland maakte, later met de naam gaat pronken van een Fransman die als piloot tegen de Duitsers vocht en hierbij omkwam. Maar goed, om je horlogelijn Reichsmarschall of Der Dicke Hermann (zie Nuremberg op Netflix) te gaan noemen verkleint je koperspubliek natuurlijk drastisch.

Mooie aanwinst, proficiat!!:watch:

Top! Heb er laatst nog eentje volledig geserviced. Wordt wel mijn 3de “retour” in 9 jaar, met gangreserveklachten. :sweat_smile: Gaat beslist goed komen. Mooi van binnen en van buiten, kan ik je vertellen.