vandaag deze Casio Edifice EFA-132PB-1AVEF binnen gekregen. Eigenlijk heb ik nog geen digitaal horloge in mijn collectie, en ach na al dat Casio geweld was ik daar toch wel aan toe. Tevens wilde ik een beetje een appart horloge dat ik makkelijk even om kan doen, zonder het op te winden of gelijk te zetten. Ik was dus niet opzoek naar een kunststof model, maar en stalen. Toen zag ik deze pvd stalen Casio, de wijzerplaat heeft een mooie diepte werking door de verschillende lagen in de plaat, met afwisselend relief op deze lagen. De analoge wijzers zijn goed wit contrasterend en daardoor is het horloge in elk ligt en elke positie erg goed afleesbaar. De kast ziet er goed afgewerkt uit, hij valt ook mooi om mijn pols, zeker met de mooie aansluitende rubberen band. De gesp is ook pvd. De functies zijn eigelijk gewoon erg leuk als jongens speelte, thermometer, alarm, wereldtijden, chronograaf etc. Helemaal geweldig vind ik de de functie waarbij de wijzerplaat automatisch oplicht als je het horloge naar je toe draait om te kijken hoe laat het is…doet me een beetje denken aan de bewegingssensor in de macbook ( pro’s ) van apple waar ook zo’n sensor in zit waar je leuke dingen mee kunt uithalen zoals een bewegings gevoelig alarm.
alle functies en specificaties zijn te vinden op de website van Casio :
Casio heeft wel een succesnummer mey die Edifice-lijn
volgens mij. Ben er nog niet 1 tegengekomen welke
ik niet mooi vond. Zo ook deze, mooi horloge hoor! (tu)
Heb dat ook een beetje. Leuk hoor… daar ga ik
dan met mijn voornemen om maar geen quartzjes meer
te kopen… Kruipen ze toch stiekum op mij
lijstje
ja irritant he, vandaar toch nog de foto met de mechanische IWC om te laten zien dat ik ook nog wel smaak heb
ik sluit niet uit dat dit mn laatste CASIO is…crap het lijkt idd wel op het Seiko virus. Zo spaar ik nooit meer voor een duur horloge. ACH wat, nu heb ik misschien wel meer lol
Dát is nog eens een aparte klok. Normaal is zwart niet zo mijn ding, toch in combinatie met het oranje kan het absoluut. Het is een horloge wat in positieve zin onderscheidend is, proficiat!