Nieuwe aanwinst: Junghans Max Bill

Aan de hand van deze post: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,84510,84510#msg-84510 werd ik weer helemaal spannend van Max Bill horloges. Ze staan sluimerend al jaren op mijn wishlist maar de vorige collectie vond ik, ondanks dat ik vintage liefhebber ben en die afmeting mij dan niet stoort, met 34 mm te klein. De huidige collectie heeft ook horloges van 38 mm en dat vind ik een perfecte maat.
Ik ging even zoeken of er misschien wat aangeboden werd op MP, ebay, hier en dzvl en warempel, op de laatste een post van jchan http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=9280. Stond er al een tijdje op en hij had de prijs al een paar keer laten zakken, wat voor mij natuurlijk prettig was en na een mailtje was de deal dan ook snel rond.
John heeft het horloge vrijdag meteen aangetekend op de post gedaan, zodat ik het zaterdag misschien al zou hebben. Maar ik was vergeten dat ze aangetekende stukken niet bezorgen op zaterdag… Ik was dus al bang dat ik het horloge nu pas op woensdag zou hebben (maandag staat de bezorger voor de dichte deur, dinsdag na 10 of 13 uur afhalen bij het postkantoor maar werk ik, dus woensdag…). Maar toen ik de kinderen vanochtend naar het kinderdagverblijf had gebracht en nog even langs huis reed stond de postbezorger al voor de deur! Om 8:58! Dus ik heb de Junghans Max Bill al om, doosje en papieren zaten er bij, ik ben helemaal…

Dank je John!

Ik vind dit horloge en nog een aantal uit de Max Bill van Junghans prachtig vormgegeven wijzerplaten hebben. Past in mijn ogen, hoewel de periode niet overeenkomt, mooi in het rijtje bij de Stowa Antea en de Nomos Orion.

1 like

Hij is prachtig. Ik vind alleen persoonlijk de verie met alleen de streep indexen net even mooier.

Veel plezier ermee !

Mooie Dress watch. Ik zag hem ook staan,maar heb net zelf mijn CW verkocht.
Veel plezier ermee.

Mooi horloge henrik!

Erg mooi hoor. Het is niet een horloge wat ik zelf snel zou dragen maar de schoonheid ervan kan ik zeker waarderen.

Past inderdaad perfect bij het Bauhaus trio…

Sowieso is Junghans een ondergewaardeerd merk, vind ik. Ze hebben erg fraaie modellen gemaakt in het verleden. Maar er zitten tegenwoordig ook veel modellen tussen die me minder aanspreken.

De Max Bill collectie is fraai door zijn eenvoud.

Zoals ik al eerder zei, Prachtig!
Ook het gebruikte lettertype, of eigenlijk Cijfertype (Font is mij te veel anglicisme) maakt het helemaal af.

Heel veel plezier er mee.

Groeten,

Martin

Ik vind hem heel apart, dit ontwerp zie je niet zoveel.

Veel succes met de nieuwe Junghans hobby.

Mijn beste,

M eesterlijk
O ogverblindend
O nderhoudend
I ntens MOOI

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Nogmaals gefeliciteerd. Je had mazzel met de bezorging.

Wordt de volgende een Ole Matthiesen, of is die te klein?
Ik denk het laatste. Ik heb hem gepast bij de winkel van Ole Matthiesen in Kopenhagen, maar hij was mij zelfs wat te iel.

Sieb Schreef:

Nogmaals gefeliciteerd. Je had mazzel met de
bezorging.

Wordt de volgende een Ole Matthiesen, of is die te
klein?
Ik denk het laatste. Ik heb hem gepast bij de
winkel van Ole Matthiesen in Kopenhagen, maar hij
was mij zelfs wat te iel.

de Ole Matthiesen horloges zijn wel erg mooi in hun eenvoud. Dat spreekt mij erg aan, een Nomos orion is anders ook niet verkeerd :smiley:

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Mooi en strak, maar voor mij te strak:)

Henrik, prachtig en stijlvol horloge!!
Staat ook hoog op mijn verlanglijstje maar dan de Chronoscope.
Veel plezier ermee!

Groeten
Jack

mooi hoor en je hoefde er niet eens voor naar Eindhoven…
Veel draaggenot!

Groeten,
Arno.

Een eenvoudig, maar krachtig horloge! Schitterend! (tu)

Mooi mooi. Waar zitten dealers? Ook met een donkerbruin bandje te dragen? Blijft het horloge dan origineel genoeg?

Da’s een topper, Henrik !
Zeer fraaie vormgeving…

Veel plezier ermee.

Groet
Mark

Mooie aanwinst! Ik heb ook even getwijfeld toen ik deze (en een tijdje geleden een serietje van 4 stuks zelfs) te koop zag staan…

Heel mooi henrik(tu)
Weer een mooie aanvulling op je collectie!!

Gr Dennis:)

Even een topic afstoffen hoor :wink:

Henrik,

hoe zit het met de bevestiging van het bandje? Heb je hier een ander bandje op gezet en ging dit een beetje gemakkelijk?

Op deze foto’s hieronder lijkt het net of de banden speciaal zijn gemaakt voor dit soort kasten en er dus zeer weinig ruimte is voor “normale” banden die wat verder van de kast staan, komt misschien ook door de korte lugs. Ik hoor het graag even van je. (tu)