ik plaats allang niet meer elke keer een nieuwe aanwinst, deze keer leek het me wel aardig omdat ik toen ik er op zocht ook niet heel veel over vond.
ten eerste Marco-T bedankt voor alle raad (tu)
hij als ex-eigenaar heeft mooi alle info gegeven en bevestigt wat ik ook op het net had gevonden, wat prettig is zodat je beter weet wat je kunt verwachten
ik had eerst een test klok gekocht, een stalen met ook een zwart display … normaal is de afleesbaarheid van een junghans met donker display goed maar niet heel duidelijk.
de eerste keer dat ik een vergelijkbaar model om had was de afleesbaarheid in de juwelier redelijk maar ik mocht even naar buiten omdat het dan gewoon goed zou zijn en idd dat klopte ( ik grapte nog dat ik niet meer terug kwam …:D)
bij aanschaf van de test klok, s’avonds opgehaald …en idd afleesbaarheid was niet geweldig maar onder bepaalde hoek prima, gekocht …en naar huis.
volgende dag met daglicht, onder een bepaalde hoek was het prima maar dan moest ik mijn pols zo draaien dat ik er na een paar uur zelfs wat last van kreeg.
dus dat leek me niet de bedoeling … ik de vorige eigenaar gemaild “ja de donkere versie was altijd wat slechter afleesbaar” ik mailde al terug klopt …maar niet zoals deze
hij zou wat kosten compenseren en ik zou een versie met rubber band en licht display kopen zodat ik de stalen band kon hergebruiken en de klok altijd nog als werkhorloge kon gebruiken.
vandaag naar een juwelier in Grave, klein plaatsje in de buurt en junghans dealer met ook nog eens een horlogemaker met kennis van zaken in huis (tu)
opzich ook een leuke aanrader, ze verkopen in het wat lagere segment maar wel met een leuk aanbod.
een nieuwe met donker diplay was toch wel mooier …en een heel verschil met die van mij.
ondanks dat ik voor een nieuwe junghans kwam (ik had al gebeld van te voren wat ze hadden liggen) vroegen ze meteen ofdat ze niet even moesten kijken of de batterij niet slecht was (ondanks dat het nog niet door het horloge werd aangegeven) en ze begonnen over de contrast instellingen.
- batterij had ik aan gedacht en wilde dat nog testen
- contrast hadden we gevonden en stond maximaal
hun horlogemaker kon het contrast helemaal maximaal zetten (uitschakelen) en was nog steeds slecht plus er bleek geprutst te zijn met het uurwerk.
na ja, soms kun je pech hebben …
maar omdat mijn display niet door gewoon gebruik zo slecht was …heb ik de knoop door gehakt en de mooiste versie meegenomen …de titanium met donker display.
en mijn oude laat ik toch even naar junghans opsturen en hopen we dat de kosten meevallen zodat we hem laten maken
zo de foto’s
wat ik nu zo geinig vind is de look … ik vind het in de hoek van rado zitten lekker strak ontwerp met een eigen design.
atomic, staat dus mooi altijd optijd (geen must wel handig)
maar het meest geweldige vind ik de week aanduiding , rechts boven in de hoek
je kunt zelf ook kiezen dag / datum / week …wel of niet …maar de week nr dat gebruiken we op mijn werk het meeste en das erg handig.
weet nog dat Glashutte er mee uitkwam … vond die klok ook geweldig (alleen wel redelijk wat geld )
Het is typisch een horloge waar je voor valt of juist niet. Er zullen legio mensen zijn die het helemaal niks vinden. Ik ben er inmiddels via het net achter dat er ook een heel grote groep is die deze modellen juist weer super vindt.
natuurlijk heeft hij ook alarm , stopwatch etc … dat is leuk maar eigenlijk gebruik ik dat nooit.
het leuke van de junghans displays is ook dat het anders van opbouw is dan bijv een casio, je krijgt hier nl standaard het hydro idee wat je met een casio met olie vulling ook krijgt , dat het display en glas 1 is.
ps: van de stalen versie had ik nog geen foto’s gemaakt en dat kan nu ook wel enige tijd gaan duren voordat hij eventueel weer terug komt.
deze foto heb ik even van het net geleend: