Naar verluidt een chronograaf die door Junghans alleen in 1972 is gemaakt voor de Olympische Spelen van München. Het heeft een Junghans chonografenkaliber (maar eigenlijk een Valjoux 7734) dat een kwartslag tegen de richting van de klok in is geplaatst waardoor de kroon en drukkers aan de bovenkant van de “driver-style” kast zijn geplaatst.
Het horloge is in een super staat en draagt erg prettig. Ik heb er gisteren een Hirsch bandje bij gekocht omdat de niet originele stalen band wel erg lelijk stond. Ik vraag me af, als ik naar de andere horloges in het lot kijk (meuk, namaakt Omega en namaak Cartier), hoe de eigenaar aan dit horloge is gekomen. Het valt wel erg buiten de boot!
Ik ben er zeeeer blij mee, zo blij dat ik zelfs voor de “wristshot fetishisten” foto’s heb gemaakt
Een horloge als een witte raaf,
zo bijzonder mooi, zo bijzonder gaaf.
Je zag het als een lot,
en deed het beste aanbod
Henrik, het is je gegund, het is je gegeven,
een Junghans vol seconden, vol minuten om uitzinnig te beleven!!
Waar haal je het weer vandaan Coenraad (tu)
Noem mij maar eens een ander forum met zo’n poëet als mede forumlid.
Iemand zou eens wat tijd moeten investeren om al jouw horloge dichten te verzamelen en te bundelen.
Ik teken meteen in voor een exemplaar!!!
mvg, Frans
Tissot62 Schreef:
Mijn beste,
Een horloge als een witte raaf,
zo bijzonder mooi, zo bijzonder gaaf.
Je zag het als een lot,
en deed het beste aanbod
Henrik, het is je gegund, het is je gegeven,
een Junghans vol seconden, vol minuten om
uitzinnig te beleven!!
Dank voor deze reactie.
Er ligt immers zoveel poëzie in de dingen om je heen……… Als je maar stil kunt worden en leert verwonderd te zijn.
En het is raar, maar waar: ik verwonder mij nog steeds bij vrijwel elk horloge wat in aanschouw. En de poëzie, die komt dan vanzelf.:#