Nieuwe aanwinst - Junghans Willy Bogner Blue

Alweer een tijd geleden dat ik iets echt nieuws had om te laten zien, maar vandaag was het eindelijk zover :smile:

Aangestoken door wat voorstellingen op het duitse forum, uiteindelijk overstag gegaan en ook de sprong gemaakt naar wat een samenwerking is tussen Junghans en het kledingmerk Bogner. Bij dat laatste is het voor de liefhebbers altijd even schrikken, we lopen tenslotte toch meestal met een bochtje om de fashion-klokjes heen, maar dit is toch echt even de moeite waard om nader te bekijken, want Junghans heeft er een hoop voor uit de kast getrokken.

Fotoā€™s van de uitpaksessie zal ik maar achterwege laten, want de meeste weten wel dat Junghans dat welverzorgd onder de knie heeft, dus maar gelijk een full frontal van het horloge.

Wat me opvalt is de aandacht voor details en de kwaliteit van afwerking, dit ligt op een serieus hoog niveau en in vergelijking tot merken in dezelfde prijsklasse welke ik gehad heb, zoals Hamilton, Tissot en Certina, toch net even een gradatie beter.

Even wat details

En ja, daar is ie dan, de dikke B, vreemd genoeg had ik verwacht dat ik dit toch als storend zou ervaren, maar het is in balans op de plaat en eerder een leuk kenmerk.

Maar die band, echt het neusje van de zalm. Fijn met halve links instelbaar, in delen opgebouwd (de tussenliggende ringen zijn separaat geĆÆntegreerd en bijzonder pretting in balans aan de pols.

Alles bij elkaar, echt een aanrader :+1:

7 likes

Mooi! Die kende ik nog niet. Veel plezier er mee!

Ziet er een strakke klok uit, Marco !
En met Junghans kan je echt geen miskoop doen denk ik.
Ik heb dat altijd een zeer goede prijs/kwaliteit gevonden.

Mijn beste,

Wat een prachtig horloge!!
Een brok dynamiek, waar de tijdgeest wel raad mee weet!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zeker een mooi horloge, heb deze nog niet eerder gezienā€¦
Vind die -B- op de wijzerplaat juist wel mooi, een mooie onderbreking van een anders strakke plaat.
Maar die band,ā€¦ Doe ziet er erg comfortabel uit moet ik zeggen !

Mooie klok!
Veel plezier ermee.
Pieter.

Leuke klok, gefeliciteerd!

De ā€˜Bā€™ zou mij echter vroeg of laat toch gaan irriterenā€¦

Het eerste waar ik aan dacht toen ik die ā€˜Bā€™ zag, was een moderne Vostok-variant. :wink: Wel een mooi horloge Marco, en het geheel ziet er inderdaad goed afgewerkt en comfortabel uit.

1 like

Mooi! Veel plezier ermee.

Proficiat me je nieuwe aanwinst Marco
Dit had ik ook eigenlijk eerder niet gezien ,zeer interessant echte kaskrakerā€¦

Geniet ervan en veel draagplezier

Dev

Mooi, die B heeft wel iets eigenlijk.

Mooi horloge. Ziet er idd zeer goed afgewerkt uit met leuke details ook, zoals die kroon (kroonkurk, of dat lekker grijpt is een tweede).
Geniet ervan :+1:

Ziet er hoogwaardig uit. De B vind ik iets minder, maar de rest maakt het goed :wink:

Bedankt voor de leuke reacties :smile:

Wat betreft de ā€œBā€ moet ik zeggen dat dat ook de reden van twijfel was of ik 'm zou kopen (moest ook telkens denken aan ā€œDickes B van Peter Fox/Seeedā€) Maar gezien de positieve meningen over dit model heb ik de gok genomen en moet zeggen dat BadBoy gelijk heeft, het geeft een mooie onderbreking op een wijzerplaat die ander te steriel zou worden. Het is zoā€™n typisch dingetje wat je ā€œliveā€ moet zien, omdat het op fotoā€™s toch wat anders overkomt. Anders gezegd, als er iets van ā€œautomaticā€ had gestaan, dan was het eigenlijk weer zoā€™n typische standaard duiker geworden waarvan ik er al genoeg heb gezien :wink:

Hele mooie klok, proficiat! Die band ziet er inderdaad prachtig uit, lijkt me erg comfortabel.

Moest 'm even op me in laten werken, maar vind 'm toch heel mooi, gefeliciteerd :smiley:

Gefeliciteerd! Erg mooie aanwinst. Vooral de kroon de band en de bezel insert vind ik mooi gedaan. Echt een duiker met een eigen gezicht.

Proficiat! Mooie klok en ook Bogner staat natuurlijk al jaren bekend om dikke kwaliteit en design, dus de combinatie is top!

Valt zeker niet tegen.
Veel draagplezier!

Gr,

Ron.

Gaaf klokje! :+1:

Hier moest ik aan denken toen je zei voor de liefhebber misschien even schrikken, omdat er een modemerk aan verbonden is neem ik aan?

Ik dacht eigenlijkā€¦

Hehe eindelijk!

Respect!

Voor Bogner dat ze een ECHTE horlogefabrikant gevraagd hebben om een horloge voor ze te maken met een subtiele B op de plaat!

Stijlvol!

In plaats van een overpriced chinees ding aan de man te willen brengen met een flutuurwerk en een veels te grote merknaam op de plaat hebben ze deze weg bewandeld als modemerk, dat zouden er meer moeten doen!

Ik zeg dikke prima! :ok_hand:

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.

1 like

Mooie klok, gefeliciteerd. Van mij had alleen de B wel iets kleiner gemogen.
De band ziet er stevig uit.