Net binnengekomen. Ik had niet eens in de gaten dat het mijn horloge was want het zat in een bubble envelop.(!) Dit ben ik doorgaans niet gewend van Online juweliers. Vaak zit alles keurig en bomvrij in een doos. Het horloge komt in een recht plat kartonnen doosje met het merk erop.Ik begrijp dat de marge hoog moet worden gehouden maar de verpakking doet het horloge geen eer aan. Deze is veel te mooi en had makkelijk in een luxere verpakking gepast. Maar goed dit zal de prijs dan ook wel ten goede komen. 180 euro is niet veel voor dit klokje.
Wel even een teleurstelling. De lugs zijn 22mm en ik dacht dat ze 20mm waren. Banden swappen is daardoor beperkt want ik heb niet veel in 22mm. Ik had hem juist gekocht voor die 20mm. Huiswerk niet goed gedaan maar dat is ook vaak verdomde moeilijk omdat veel sites dit niet vermelden en anderen weer verkeerd. Het horloge is verder precies zoals ik wilde. Clean, stijlvol en hij doet vintage aan. Het gebolde glas zorgt ervoor dat de wijzerplaat ook gebold is. Ik dacht eerst dat er een pie pan dial in zat maar dat is een optische illusie. Hier wat plaatjes.
Junkers heeft wel meer mooie horloges. Het logo
vind ik een afknapper.
Met het eerste ben ik het eens, met het tweede niet; het logo is wat pretentieus maar dat past ook in de traditie. (vergeet ik maar even die vliegtuigen)