Nieuwe Aanwinst: Junkers Horizon!

Aan de hand van deze discussie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,95439,95439#msg-95439 kwam ik op de nieuwe Horizon modellen met mechanische chronograaf van Junkers. Ik vond ze prachtig, de prijs (399 euro) was imho erg goed en ik was dus meteen verkocht (jij ook? lees dan even door tot het einde!).

Probleem was dat ik al een tijdje stiekem een zwart horloge met oranje indexen en wijzers mooi begon te vinden maar het “horizon” effect van de blauw/bruine versie sprak mij ook zeer aan. Omdat we hier op het forum in het verleden al eens iets hadden gedaan met Wereldhorloges en ik Leo (van Wereldhorloges) ook via een andere weg ken, was ik in de gelukkige situatie dat ik beide mocht bestellen waarbij ik er dan één mocht terugsturen. Dat heb ik dus meteen gedaan!

En toen maar wachten. En wachten… en :z Dat lag niet aan Wereldhorloges (ik kreeg regelmatig een mailtje of belletje met de stand van zaken, wat ik erg netjes vond!) maar aan het uitleveren van Junkers. Op een gegeven moment was één van de modellen er maar ik vroeg of ze ze pas wilde opsturen als ze er beide waren, ik was bang dat ik ze anders beide zou kopen :smiley: Dat mocht.

En toen ik terug kwam van vakantie vorige week waren ze er! Tot mijn grote verbazing vond ik ze mooier dan op de foto’s (meestal is dat andersom). Wat het dillema nog groter maakte! Eerst maar eens een foto (tweekleurige wijzerplaten zijn moeilijk te fotograferen zeg!)

Prachtig afgewerkte kasten met prachtige wijzerplaten, en toen draaide ik ze om… WOW!

In de grote kast (ongeveer 42 mm zonder kroon) hadden ze het uurwerk (een poljot 3133) wel erg mooi zichtbaar gemaakt! Mooi ok die geblauwde schroeven en de decorering van het hele uurwerk.
Ik heb het blauw/bruine horloge toen gedragen, de oranje even op de pols gehouden , toen nog een dag gewacht maar ik was er eigenlijk al meteen uit, toch de blauw/bruine!

En de oranje? Die mag ik dus terug struen. Maar ik mag 'm ook aan iemand op het forum doorverkopen met een korting van 25% als een soort van aktie! Ook heel erg aardig, dus wie 'm wil?? (ik zet 'm in het verkoopgedeelte) Anders gaat hij terug.

Wow die zijn mooi zeg. Heeft de Oranje ook een glasbodem?

Leuk te zien dat je zo enthousiast bent !!
Mooie stoere klokjes !!

Op basis van de foto’s zou ik ook voor de bruin/ blauwe gaan!!
Heb zelf een zwarte dial met groene indices en wijzers.

Fijn ook dat je zo’n fijne ervaring met de verkoper hebt… ik vind dat meestal ook ontzettend bijdragen aan het plezer dat je van een horloge hebt !!

Viel sjaB damit !!

Ja he? :smiley: De oranje is hetzelfde maar dan met de andere plaat.

Mooi horloge,

Zeker zo mooi als een Bell&Ross :slight_smile:

Vraagje: Henrik,is dat oranje “lichtgevend” ? ( Luminova ? )

Mooie klokkies, mijn keus zou ook de blauw/bruine zijn…ik vind het logo boven de 6 bij die oranje wat te nadrukkelijk aanwezig…

Ik vind ze echt geweldig mooi. Ik zat al te twijfelen over de Steinhart"AVIATION Edelstahl", maar dit is toch ook wel erg mooi spul!

Kleine opmerking: steekt er bij de blauw/bruine nou een schroef uit aan de achterkant?

Gefeliciteerd Henrik met deze aanwinst. In mijn optiek heb je de juiste uitgekozen. Ik vind hem ook de mooiste! En het uurwerk ziet er fraai uit. Normaal zijn de kloven metaalkleurig en de raderen koperkleurig. Hier is het net andersom. Ziet er echt goed uit(tu)

diabloNL Schreef:

Ik vind ze echt geweldig mooi. Ik zat al te
twijfelen over de Steinhart"AVIATION Edelstahl",
maar dit is toch ook wel erg mooi spul!

Kleine opmerking: steekt er bij de blauw/bruine
nou een schroef uit aan de achterkant?

Verhip je hebt gelijk. Even aandraaien Henrik anders ben je hem straks kwijt.

En een drupje Pattex in laten vallen. ( Krijg je zo weer los hoor :wink: )

Of even de lasser nemen :wink:

Marc-B1 Schreef:

En een drupje Pattex in laten vallen. ( Krijg je
zo weer los hoor :wink: )

Mijn beste,

Proficiat met dit temperamentvolle horloge.
Een horloge met een fascinerende wijzerplaat en een betoverende zichtbodem.

Ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit levenslustige horloge.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ja. Volgens de site zelf SUPERLuminova! :smiley:

Goed gezien, dat had ik ook gezien toen ik de foto opmaakte en even een draai gegeven.

Ze zijn echt SUPER mooi! Henrik.
Lang gewacht maar het zal het wachten waard zijn geweest.
Als alle reackties zo positief zijn, dan zou het mooi zijn als Leo van wereldhorloge een mooie aanbieding maakt voor de form lezers :wink:
Ik wil namelijk ook wel heel graag een Junkers, wie weet.
veel plezier van je aanwinst.

Een prachtig horloge Henrik, jammer dat mijn knip leeg is anders zou ik het wel weten :wink:

Veel (draag/kijk) plezier ermee!!!

mvg, Frans

Nou, de oranje is dus met 25% korting te koop he Frans? :wink:

Henrik Schreef:

Nou, de oranje is dus met 25% korting te koop he
Frans? :wink:

Haha, wrijf het er maar in (verdien ik soms ook wel een beetje) :wink:

mvg, Frans

Heel mooi!
Het is dat ik al een stuk of vijf Junkers horloges heb, oranje niet mijn kleur is, en mijn budget momenteel wat laag, maar anders…:smiley: