Nieuwe aanwinst Kienzle

Deze week binnen gekregen de Kienzle Mechanik IV. Ik had hem nog niet in het echt gezien, maar het horloge overtof mijn verwachting. Alle opmerkingen over plakmerk en Chinees uurwerk ten spijt kan ik niet ander zeggen dat Kienzle een heel geslaagd horloge voor een scherpe prijs aflevert. Deze Machanik IV heeft op 4 en 8 uur een 30 sec retrograde. Op 12 uur een geheel onafhankelijk in te stellen 2e tijdzone (uren en minuten).

Het blijft een genot om die retrogrades ieder 30 seconden te zijn verspringen.





Mooi Har, ik had al eerder naar die Kienzle met jump hour gekeken maar durfde het niet helemaal aan. Misschien nu alsnog. Ziet er goed uit en die retrograde wijzers zijn inderdaad gaaf. Vpe!

Erg mooie klok! :slight_smile: Gefeliciteerd!

Maarre, wat zijn retrogrades precies?

Dat zijn wijzers die niet 360 graden rond draaien maar kortere schaal hebben en dan aan het einde weer terug springen

Heel mooi horoge. Veel plezier ermee.

Zou 'm overwegen als er ook nog een (wijzer)datum op zou zitten.

Van Harte Gefeliciteerd met de Kienzle.

Ben ik niet meer de enigste met een Kienzle, alhoewel die van mij aangedreven word door een japans (of chinees? ) Miyota uurwerkje. Op zich best waar voor zijn geld.

Ik heb echt exact dezelfde gehad van Javelle. Het enige wat anders was, waren de wijzers en romeinse cijfers, die waren in blauw.

De kwaliteit vond ik ondanks de prijs wat tegenvallen. Veel plezier ermee.

Fraai stukje mechanik :wink: , geniet ervan.

Ruud

Ik vind 'm leuk. En dit soort horlogemerken beginnen met eigen ontwerpen hun karakter te veranderen. Enige bezwaar zou nu nog een chinees uurwerk kunnen zijn.
Nee hoor, erg leuk! Kost dat nou Harry?

Winkelprijs is € 249 ik heb hem op ebay voor wat minder kunnen bemachtigen

Erg toevallig,

heb afgelopen vrijdag precies dezelfde gekocht bij Horlogeplatform…
Wilde eigenlijk eerst de Mechanik I hebben maar die was niet meer op voorraad :frowning:

Ben er erg blij mee en vind de kwaliteit echt prima!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst HarR, veel plezier ermee!

Wat een geinige klok en wat een goede prijs! Ben nog niet zolang aan het rondneuzen op deze site, maar dit gaat me een hoop geld kosten! Niet dat ik het erg vind hoor.
Heb altijd latent een zwak voor klokken gehad, maar nu ik er aan toegeef begint er een verslavend gevoel op te treden. Is dit normaal?

Dag Hans ! Welkom in de praatgroep voor horlogeverslaafden.

En ja, jouw symptomen zijn heel normaal, houdt er wel rekening mee dat de verslaving nog lang niet op zijn hoogtepunt is zal dus alleen nog maar in hevigheid toenemen.

Helaas bestaan er nog geen pilletjes voor, dus zullen wij met elkaar moeten proberen om ons probleem te beheersen… :D:D:D:D:D

Hans ik leef met je mee en houd er maar rekening mee dat het erger gaat worden.
Het hangt er een beetje van af hou je aandoening zich gaat ontwikkelen.
Ik kan gelukkig nog net zo veel plezier beleven aan een relatief eenvoudige exemplaar dan aan een duur exemplaar van een gerenomeerd merk.