Nieuwe aanwinst, Kirova

Op basis van een post van Sparks http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1330232,1330232#msg-1330232 een Kirova gekocht van de eerste Moskouse horlogefabriek (1MWF). Nadat van het eerste exemplaar de chronograaf niet goed resette, zonder problemen een nieuwe gekregen. De verzending van en naar Rusland liep soepel en zonder douanegedoe.
Over de kwaliteit van het horloge ben ik zeer tevreden. Het uurwerk windt soepel op en loopt keurig op tijd. De chronograaf laat zich makkelijk starten en resetten. De oorspronkelijke band is prima, maar ik heb gekozen voor een andere. De lume is voldoende om een hele nacht de tijd te kunnen aflezen.
Groet Roelof

Gefeliciteerd met deze leuk aanwinst!

Draag hem met veel plezier(tu)

Lekket retro, gefeliciteerd!
Don’t push the red button! :wink:

Mooie klok, veel plezier gewenst ermee :slight_smile:

:smiley: Haha, die rode knop is inderdaad ongeveer het icoon van de Koude Oorlog! Erg leuk dat die dan juist weer op zo’n Russisch horloge zit!
Maareh, gefeliciteerd met je bijzondere nieuwe aanwinst!

Edit: oh en natuurlijk top dat Sparks toch iedere keer weer ons horlogeblikveld verruimt!(tu)

merl Schreef:

Lekket retro, gefeliciteerd!
Don’t push the red button! :wink:

Mijn beste,

Ziet er goed uit!!
Een mooie wijzerplaat en een fraaie bezel!!
Veel plezier er mee.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie Rus weer, proficiat! (tu)

Heel leuk model (tu)

Wat me vooral bevalt is dat ie geen datum heeft, aangezien hier bij de russen een snelverzet ontbreekt. Dat maakt deze des te aantrekkelijker :slight_smile:

Echt een schitterend horloge.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Mooie klassieke uitstraling.

TagEd Schreef:

:smiley: Haha, die rode knop is inderdaad ongeveer het
icoon van de Koude Oorlog! Erg leuk dat die dan
juist weer op zo’n Russisch horloge zit!

Die rode knop is nog van vóór de Koude Oorlog;)

Na WWII hebben de Sovjets een Tutima productielijn voor chronografen uit Duitsland naar Moskou gehaald (als oorlogsbuit oid).
De chronografen van Tutima hadden die rode knop al en Kirova heeft dat gewoon overgenomen.

Marco-T Schreef:

Heel leuk model (tu)

Wat me vooral bevalt is dat ie geen datum heeft,
aangezien hier bij de russen een snelverzet
ontbreekt. Dat maakt deze des te aantrekkelijker
:slight_smile:

Een 3133 heeft wel een snelverzet, tenminste als je het heen en weer draaien van de urenwijzer tussen 21:00 en 03:00 ‘snelverzetten’ noemt:):slight_smile:

Mooie Rus!

proficiat!

Scudo Schreef:

Echt een schitterend horloge.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Mooie klassieke uitstraling.

+1