En jawel hoor, ik kon het niet laten en heb er weer een “kostganger” bij!
Wel met wat mitsen en maren, want niet geheel onberispelijk, deze vintage Seamaster uit 1972 met kaliber 1040. Voor wie het vintage forum heeft gezien, daar heb ik al iets gepost hierover, maar voor wie dat niet gelezen heeft:
Afgelopen week een Omega Seamaster uit 1972 op MP gespot. Gisteren heb ik hem bekeken en ondanks de onvolkomenheden toch tot koop overgegaan vanwege het feit dat dit model niet vaak in deze uitvoering te koop staat en ik er helemaal weg van ben!
Het voor mij grootste bezwaar zit hem in de beschadiging op de wijzerplaat, bij vijf uur, samen met de vlekken bij de datum aanduiding. Gelukkig hebben we de foto’s:
Hier is de beschadiging duidelijk te zien:
En ook de vlekken op drie uur
De wiijzerplaat ligt niet mooi vlak in de kast: bij twaalf uur zie je dit onder een hoek:
De zijkant ziet er vriij goed uit, originele pushers en kroon:
Ook de onderkant is netjes: het zeepaardlogo is nog goed te zien:
De originele band is in mindere staat en ik denk niet dat hij passend gemaakt kan worden voor mijn pols; daarvoor moeten er teveel schakels uit (wie weet of en hoe dit kan?)
Ik hoop dat het een en ander niet onoverkomelijk is, dat ik nu geen kat in de zak heb gekocht, mochten jullie daar anders over denken, dan graag de reacties. Uurwerk loopt volgens mij vrij goed. Functies werken zoals het hoort.
Weet iemand een betrouwbaar adres in het midden van het land die dit klusje kan klaren zonder dat de kosten te zeer uit de klauwen gaan lopen? Want daar ontbreekt in de oorlogskas nu even aan:(
Voor de goede orde: de door mij betaalde prijs is 900,–Euro.
Wow !! Gaaf zeg. Gefeliciteerd !
Misschien is atelier Meeus in Antwerpen de plek voor de wijzerplaat. Er gaan goede verhalen over. Ik heb er voor een keer te proberen een wijzerplaat naar opgestuurd vorige week. Helaas nog niet aangekomen
Voor het uurwerk en de kast na te zien is Ferrie het aangewezen adres. www.vintagehorloges.nl
Heel mooi horloge. Zal na enig onderhoud alleen maar mooier worden. Zilver met licht blauw vind ik een zeer fraaie combinatie. Gefeliciteerd met je aanwinst.
Nog een vraagje, waar dient de tweede seconde wijzer voor? Split second? En heeft het driehoekje in de linker subdail nog een funktie?
@ Niels: de bovenste rechte blauwe wijzer is de secondenwijzer van de stopwatch, daaronder bevindt zich nog een wijzer met blauwe punt in de vorm van een jet, deze geeft de verstreken minuten van de stopwatch aan. Dan het onderste register, met klein blauw wijzertje, geeft de verstreken uren van de stopwatch aan, tot 12 uur.
Het register op negen uur geeft de gewone seconden aan, met binnenin de schijf een blauw pijltje wat de dag/nacht aan geeft. Bovenin staat 24, dan is het twaalf uur 's nachts.
Eigenlijk is dit horloge een versmelting van de Speedmaster en de Seamaster.
Nu nog even sparen voor een goede servicebeurt:)
@ Niels: de bovenste rechte blauwe wijzer is de
secondenwijzer van de stopwatch, daaronder bevindt
zich nog een wijzer met blauwe punt in de vorm van
een jet, deze geeft de verstreken minuten van de
stopwatch aan. Dan het onderste register, met
klein blauw wijzertje, geeft de verstreken uren
van de stopwatch aan, tot 12 uur.
Het register op negen uur geeft de gewone seconden
aan, met binnenin de schijf een blauw pijltje wat
de dag/nacht aan geeft. Bovenin staat 24, dan is
het twaalf uur 's nachts.
Eigenlijk is dit horloge een versmelting van de
Speedmaster en de Seamaster.
Nu nog even sparen voor een goede servicebeurt:)
Mooie aanwinst. Service beurtje geven als je weer wat geld hebt en er gewoon van genieten. Die wijzerplaat zou ik me niet zo druk om maken, het is tenslotte een vintage horloge.