Nieuwe aanwinst: Lange 1

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge

vrgr,

vncnt

:} een zeer opvallend stukje horlogekunst!

Hallo Hans,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Een erg mooi horloge:~

Ik wens je veel (draag)plezier toe, en dat je er één Lange :smiley: tijd van mag genieten.

Met vriendelijke groet,

Herman

Wow Hans, dat is een bijzonder mooie klok! Prachtig, rustige dial, erg mooi uurwerk, en idd, die diepe gravure heeft wel wat. Van harte ermee, als ik in de buurt ben kom ik graag een keertje “live” kijken!

Martin (voormalig DG)

Mooi horloge, super afwerking.

superrrrrrrrrr :smiley:

fraai horloge met prachtig uurwerk!
Gefeliciteerd, veel draagplezier!

Groet,
Arno.

Slechts één woord past hier:

B L O E D M O O I !! :~

Met Héél Bewonderende Groeten,

Chris.

Heb je nog een foto van de Eclips ? Kunnen we zien wat je er (onder meer…) voor hebt moeten laten.

Groet
Mark

Prachtig klokje.
De tijd zal veranderingen met zich meebrengen!

klokje…:X

Bedankt mannen voor de reacties.

Het is inderdaad een “love-or-hate-it” horloge met deze wel heel specifieke wijzerplaat indeling. Ik viel er althans als een blok voor toen ik er, vele jaren geleden, eens eentje in het wild zag. Ik wist toen nog weinig tot niets van horloges, maar wist wel dat ik DEZE prachtig vond. Toen ik me meer ging interesseren voor horloges kwam ik er achter dat het een Lange & Söhne betrof. Helaas, want daarom ook ver buiten mijn (financiële) bereik.

Juist op een moment dat ik mij toch eens stiekem aan het oriënteren was voor een Lange 1, werd ik via de mail benaderd door iemand die een Christiaan van der Klaauw horloge zocht. Hij vond mij door de pagina’s die ik gemaakt heb (dat gebeurt minstens 2 a 3 keer per week). Hoewel ik het niet van plan was, heb ik uiteindelijk mijn Eclips verkocht (links op de foto), en een dag later onderhandeld met een juwelier in Spanje omtrent de Lange 1.

De Lange 1 is m.i. een belangrijk horloge. Het heeft er mede voor gezorgd dat Lange & Söhne binnen enkele jaren na de wederopstanding in 1994 tot de absolute top in de horloge-scene is doorgedrongen.
Tevens was dit horloge trendsetter voor de Grote Datum. nadien zou vrijwel elk ander merk op grote schaal een horloge met grote datum op de markt brengen.

Maar het allermooiste van dit horloge is de look, maar zeker ook de feel. Dit horloge voelt alsof het elk moment in je handen uit elkaar kan spatten omdat de hoeveelheid kwaliteit die erin zit zich naar buiten toe uit wil breiden. Het staat letterlijk bol van de kwaliteit. Hoe je hem ook vasthoud, en onder welke hoek je het horloge ook bekijkt… Je ziet en voelt dat je iets bijzonders in de handen hebt. Dat gevoel heb ik maar bij heel, heel weinig horloges.

Deze Lange 1 is het oermodel, en zoals het wel vaker gaat met oermodellen zijn deze mooier dan alle spin-offs die er nadien van een populair model komen. Zo heb je nu o.a. de Grosse Lange 1, De Lange 1 Mondphase, en de Lange 1 Time Zone, Ik zou niet willen ruilen…

Life’s good…

hcptdg Schreef:

klokje…:X

:smiley: Dat gevoel heb ik ook altijd bij het horen of lezen van de term “klokje”, ongeacht over welk horloge het gaat.

Maar het is altijd goed bedoeld en gemeend, bedankt Sanderr.