Le Jour is van oorsprong een Frans merk dat voor zijn chronograaf modellen gebruikt maakte van Valjoux of Landeron uurwerken.
In deze chrono zit een Valjoux 7765 uurwerk, dit chrono caliber had ik nog niet in mijn verzameling.
Ik kom trouwens chronos met dit caliber niet zo heel veel tegen. Het is een handopwinder met een lekkere lange gangreserve van zon 52 uur.
Het caliber bestaat sinds de eerste helft ’ 80 jaren en is gemaakt tot ’ 98 / ’ 99.
Door het 7765 uurwerk hebben de subdials een aparte ligging weer eens wat anders dan een 7750.
De aparte geschroefde bezel in combinatie met de prachtige stalen band deden het voor mij.
Het horloge met een diameter van een kleine 39mm zonder kroon is niet eens zo aan de maat, maar door de vorm van de kast en de bezel draagt hij groot.
Loopt ook goed nauwkeurig, zo`n 10 seconden p/dag voor.
Onbekend maakt onbemind is hier zeker op zijn plaats. Een prachtig horloge, een horloge met aan de opperhuid een unieke uitstraling en onderhuids een stuwende kracht welke dit horloge tot grote accuratesse brengt.
En zoals altijd zijn het weer schitterende foto’s. Mijn complimenten!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit begerenswaardige horloge.
Je hebt er wel oog voor zeg, weer zo’n prachtige chrono. Ik had nog niet zo vaak (nooit?) een twee register op 9 en 12 gezien. In combinatie met de datum is alles weer mooi in balans. De kast en AP-achtige bezel zijn ook erg fraai, en zo te zien in prima staat. Ook de foto’s zijn, zoals gebruikelijk, weer perfect (tu)