Nieuwe Aanwinst: LeJour Chrono met Venus 188 caliber

Ik had het al aangekondigd in de post: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,35609,42652#msg-42652 toen ik op onderstaande foto’s deze chrono ontdekte. De omschrijving van dit horloge: 1-LaJour chrno

Ik kreeg ze een paar dagen terug binnen en de LeJour is een beauty! In zeer goede staat, er zit alleen een flinke put in het glaasje bij de 5 maar ach… Ik kon de achterkant toen ook heel makkelijk open maken en daarin zat, hoewel er op het uurwerk zelf een franse maker stond, een prachtig Venus uurwerk, caliber 188! Toen ik de foto’s ging maken had ik de achterkant al weer stevig dicht gedraaid en na wat kracht zetten en bijna uitschieten dit maar gelaten. Ik leen voor het uurwerk heel brutaal een foto van Hans :smiley:

Maar goed, de LeJour, omdat de naam frans is en ik deze niet in de Pritchard kan vinden en de naam op het uurwerk ook frans is ga ik er maar van uit dat LeJour… een frans merk is :D. Latere toevoeging: Ik zie net op de foto (en nu ook om mijn pols) dat er “FRANCE” staat waar normaal swiss (made) staat… duh!
De indexering van de telemeter is in miles maar de verkoper (Wild Bill) was dan ook een… amerikaan!

Ik heb er een leren bandje aan gezet omdat ik niet zo van de stalen bandjes ben. Maar het bandje wat er om zat was wel heel erg leuk. Als het nu 1971 zou zijn of de dagen van 1971 overeen zouden komen met 2007 (bv 16 februari op een vrijdag) had ik het er wel aan laten zitten maar omdat dat niet zo is…

Je kunt op bovenstaande foto de band goed zien (hij zat daar al niet meer aan het horloge). Er zit een glaasje in met daarachter een kalender. De maanden kun je van januari t/m december doordraaien met de wieltjes linksboven en rechtsonder en zo precies zien op welke weekdag welke dag valt, het nut van een kalander is u allen bekend. Jammer dus dat deze van 1971 is.

Nog een foto van de LeJour:

En het uurwerk van Hans:

Wederom een erg leuke aanwinst al zeg ik het zelf. De Seiko 0634-5009 was overigens een leuke bonus, met een nieuwe batterij en de instructies dankzij Lucien doet die het ook perfect!

Een echte voltreffer Henrik.
Die Le Jour is echt prachtig en die wijzerplaat nog in zo een goede staat. Is bijna NOS.

Die band is echt geld waard, ben ik ooit nog tegengekomen en zijn zeldzaam, zeker houden, of je moest hem aan mij verkopen, dat kan ook :smiley:

weer een mooie aankoop (tu)
wat is dat klokkie rechts van de le jour met die zwarte wijzerplaat en witte wijzers ?

mazzelaar

Zeer fraai!

Arjay

Heel mooi, ziet er ook nog puik uit zeg!

Van harte hiermee. :smiley:

Henrik, het 3de horloge van links te beginnen is dat een Pulsar? Ik zocht al even zo’n uurwerk met een bepaald type van quartz.
Zou het mogelijk zijn om eens een foto te kunnen doorsturen?

Long Schreef:

weer een mooie aankoop
wat is dat klokkie rechts van de le jour met die
zwarte wijzerplaat en witte wijzers ?

Ja Henrik, zou ik ook wel willen zien , wat is dat voor klokkie ?
of heb je die al weggegooid :slight_smile:

Die Lejour is inderdaad weer een echte ““Henrik”” aankoop, (tu)

Ga je nog wat verloten uit deze partij ? word weer wel eens tijd denk ik zo :slight_smile:

groet,
André

Henrik,
Mooi chrono, het lijkt op nieuw.
gr.
Yuen Tai

Je kon er op wachten … of zoiets toch ( :P)

fraai hoor…in deze staat en een perfekt uurwerk

groet Arno.

Dat is een Pulsar, net als de de twee en derde van boven. Allemaal quartz. De eerste van boven is een hartslagmeter en dan is e rnog de Seiko links onderaan.

Dat is een Pulsar Y652-5020.

En laat dit nu net het kaliber zijn dat ik zoek! Werkt ie nog Henrik?

Heel mooi. Mijn complimenten.

gr. Marijn

Pracht ding, hoewel ik hem niet zo mooi vind als die Doxa van vorige keer.

PS: Wanneer komt het boekje uit “Henrik aankopen voor Dummies”, geloof dat ik dat wel nodig heb…

Dat weet ik niet, de batterij is denk ik leeg. Het horloge ziet er redelijk weinig gedragen uit dus ik kan me niet voorstellen dat het stuk is. Als je me nou even je adres pb’d stuur ik het naar je op, van mij mag je het hebben. Tenzij jij meer weet dan ik en het een heel zeldzaam en duur horloge is :D. Maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Het is toch niet voor je Breitling he? ::o

Bijzonder mooi en van harte, Henrik. Je dag ( jour ) kan niet meer stuk zou ik zo zeggen.

Je weet ze wel op te sporen.

gr,
Hans Mennink

Ja normaal zou dit kaliber hetzelfde moeten zijn :slight_smile: Als je het even kan testen of ie werkt dan betaal ik je graag.