Nieuwe aanwinst Lemania Tsjechische Luchtmacht 1939-1942

Hallo allemaal,

Dit horloge stond ook al lang op mijn wish-list. Voor mij was dit altijd al het mooste vintage model. Een stuk vinden van deze leeftijd in perfecte staat is natuurlijk een andere zaak. Ik heb een aantal veilingen gevolgd, maar steeds stond de staat van de horloges me tegen. Totdat dit exemplaar voorbij kwam en nog leuker: uit eigen gelederen… Ik ben het vandaag gaan halen bij Tom en het is werkelijk in perfecte staat. Naast het feit dat verzending van een vintage niet mijn voorkeur heeft is het ontmoeten van een ander lid erg leuk. Het was de kilometers waard Tom, bedankt dat je hem verkocht :wink: En inderdaad kan dit wel eens het mooist bewaarde stuk van dit model zijn…

Er zit nu een nieuwe Hirsch Liberty band aan, maar er zit ook nog een nieuwstaat Timefactors Flieger band (zie foto’s) bij met schroeven. Ik vind vooral ook de maat erg mooi, 38 x 50 mm. Ik had verwacht dat ik nog lang geen stuk in deze staat zou vinden, maar gelukkig is hij er. Ik zal nog wat eigen foto’s maken, voorlopig even deze van Tom erbij gekocht voor 50 euro extra :slight_smile:

Groet, Ron

Enorm mooi horloge, geniet ervan !, je was er snel bij zag ik…

Hoi Hent,

Bedankt… Inderdaad :slight_smile: Ik had al het gevoel dat ik niet lang moest wachten. Dat bleek ook terecht, want Tom vertelde vandaag dat er veel geïnformeerd is naar de Lemania. Vr gr Ron

Ik heb de lijst van Tom met aanbiedingen ook (te laat)gelezen, deze Lemania was terecht al snel weg.
hij is van het ene naar het andere forum verhuisd:)
mooie aankoop Ron (tu), en mocht je er ooit weer vanaf willen, meld het hier dan even op het forum.

groet André

Hoi André,

Ik had geluk dat ik net op het juiste moment keek ‘aan de overkant’. Het is altijd leuk als je een bepaald stuk al langer volgt en dat ineens een mooi exemplaar ziet. Het is denk ik überhaupt en goed idee om iemand te laten weten als je als medeverzamelaar interesse hebt, voor het geval diegene een bepaald horloge ooit weer van de hand doet. Ik zal het laten weten, áls hij ooit weg gaat.

Vr gr Ron

Van harte Ron,

mooi te lezen hoe je er aan gekomen bent. Na lang zoeken toch gevonden en nog wel bij een bekende van beide fora ook.

Veel plezier hiermee en de band die er nu omzit staat 'm eigenlijk wel mooi. (tu)

Veel plezier ermee Ron, dit is idd uniek; een beauty!!!
Prachtig ook dat Lemania uurwerk; dat verdient imho zelfs een glazen bodem. . .

Een zeer fraaie aanwinst, Ron(tu)

Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Groet, Mark

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie leuke reacties. De band op de foto’s is inderdaad mooi, op dit moment zit de Hirsch band eraan. Beide zijn echt super van kwaliteit en ik kan dus afwisselen. Een bodem van glas zou leuk zijn om het uurwerk te kunnen bekijken, ik wil hem echter origineel laten. Ik kijk wel af en toe naar de foto van het uurwerk :slight_smile: Ik vond hem op foto’s altijd al één van de mooiste vintage horloges. Ik merk dat ik een voorkeur heb voor de cushion-shaped horloges en de wire-lug modellen. Onder de vintage horloges nog wel te vinden, maar onder nieuwe modellen wordt het moeilijk.

Kort achter deze Lemania komt voor mij de Panerai Radiomir. En die is gelukkig gewoon nieuw te krijgen. Maar eerst voor de zomer nog een Seiko Samurai, want mooi en goed hoeft niet altijd duur te zijn. Prettig weekend gewenst, Ron

Mooie nieuwe aanwinst, veel plezier ermee.

Ik weet bijna zeker dat de oude eigenaar hier spijt van gaat krijgen…

Ja, prachtig! Ik zag door de post van Tim dat ie te koop had gestaan en baalde van de tekst “verkocht”.
Maar van harte gefeliciteerd, ik ben dus jaloers!

Heb er tot nu toe nog geen spijt van, verwacht eerlijk gezegd ook niet dat die gaat komen.

Ach, er is nog genoeg moois op de wereld.

Ron, veel plezier dr van!

mooie vintage.

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Hallo allemaal,

Dit horloge stond ook al lang op mijn wish-list.
Voor mij was dit altijd al het mooste vintage
model. Een stuk vinden van deze leeftijd in
perfecte staat is natuurlijk een andere zaak. Ik
heb een aantal veilingen gevolgd, maar steeds
stond de staat van de horloges me tegen. Totdat
dit exemplaar voorbij kwam en nog leuker: uit
eigen gelederen… Ik ben het vandaag gaan halen
bij Tom en het is werkelijk in perfecte staat.
Naast het feit dat verzending van een vintage niet
mijn voorkeur heeft is het ontmoeten van een ander
lid erg leuk. Het was de kilometers waard Tom,
bedankt dat je hem verkocht En inderdaad kan dit
wel eens het mooist bewaarde stuk van dit model
zijn…

Er zit nu een nieuwe Hirsch Liberty band aan, maar
er zit ook nog een nieuwstaat Timefactors Flieger
band (zie foto’s) bij met schroeven. Ik vind
vooral ook de maat erg mooi, 38 x 50 mm. Ik had
verwacht dat ik nog lang geen stuk in deze staat
zou vinden, maar gelukkig is hij er. Ik zal nog
wat eigen foto’s maken, voorlopig even deze van
Tom erbij gekocht voor 50 euro extra

Groet, Ron

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 13/04/2007
22:18 door Teun111Kwiebes2.

vreemd dat je naar dit ontroerende verhaal dit prachtige horloge een maand later weer doorverkoopt.
henrik zal er wel blij mee zijn :wink:

Nee hoor. niets menselijks is mij vreemd. Mooie stukken komen en sommige gaan ook weer. Een horloge moet je eerst een tijdje om de pols hebben om te weten of het blijft of niet. Hetzelfde had Tom waarvan ik hem kocht.

Vr gr

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Nee hoor. niets menselijks is mij vreemd. Mooie
stukken komen en sommige gaan ook weer. Een
horloge moet je eerst een tijdje om de pols hebben
om te weten of het blijft of niet. Hetzelfde had
Tom waarvan ik hem kocht.

Vr gr

als ik je posting las had ik het gevoel dat je de hoofdprijs had gewonnen.
zo zie je maar alles is betrekkelijk bij sommige mensen…

Als je dit weekend nog meer lege tijd hebt, kun je misschien even alle forumleden een berichtje sturen die blij zijn met een aankoop en deze later toch verkopen. Succes :slight_smile:

wie zijn dat dan ?
help je even want jij bent van dezelfde club (:smiley:

Wat is het toch met sommige mensen, dat ze altijd een oordeel moeten hebben over anderen. Vermoeiend.

ik word er ook zo moe van…