Nieuwe aanwinst: Lineage

Aangezien de G-Styler Tough Solar en Multiband6 mist even een aanvulling :wink:

Weer eens wat anders. Een kleine net horloge wat in mijn optiek prima onder een “werkerspak” past. Met z’n geringe afmetingen schuift ie moeiteloos onder een overhemd. Natuurlijk niet vergeten om em af en toe wel op te laden heh :slight_smile:

De wijzerplaat bestaat uit verschillende lagen, zonder druk te zijn. De wijzers en indexen zijn gepolijst in facetten, waardoor ze minder opvallen. Ik bedoel, de G-Styler heeft ook gepolijste wijzers, maar die zijn in 1 vlak en best breed. Die vallen lekker op. Deze zijn iets subtieler. Ze hebben ook voor detail, want deze wijzers hebben aan de achterzijde een inkeping, wat je ook terugziet in de indexen op 3,6,9 en 12.
Fijn is ook dat ze voorzien zijn van lume. Niet hele felle, maar ik vind ze goed genoeg om de nacht mee door te komen. Zelfs de secondewijzers is voorzien van lume. Over secondewijzer gesproken, van mij had dat niet gehoeven met een digitale display waar de secondes op weergegeven kan worden (hoewel ie bij mij op de day-date stand staat). Met een secondewijzer heb ik 't idee dat er meer slijtage is.

Mocht de lume niet volstaan, dan kun je altijd nog de verlichting aanspreken. Het achterdeksel staat Illuminator, maar ik versta hieronder de gehele groen/blauwe gloed die een hele display of wijzerplaat oplicht. Dit is voor mij gewoon een LEDje. Ik prefereer Illuminator, maar door de positie van de LED is in het donker het display nog net zichtbaar in 't donker.

Zou de LED de ‘onzichtbare’ zonnepanelen kunnen opladen, zodat ie weer energie heeft om het LEDje te laten branden? :wink:

De band oogt op sommige plaatjes wel chique, maar IRL vind ik het er juist goedkoop uitzien. En dat terwijl in tegenstelling tot de meeste Casio, deze een solide band heeft ipv gevouwen schakels. De schakels zitten overigens met staafjes en buisjes aan elkaar. Super stevig, die niet met zo een plastic toolje uitgedrukt kunnen worden. Ouderwets hamerwerk was nodig om em te verstellen.
De bandaanzet is een non-solid en de overgang met de band had van mij netter gekund.

Het achterdeksel is druk gegraveerd met allerlei info, zoals 5bar WR. Dus geschikt om ook een duik in het zwembad van het hotel ofzo mee te nemen. Verder vind ik het ook mooi dat de tekst van de knoppenfuncties op het achterdeksel zit. Dit laat de wijzerplaat lekker clean, terwijl je toch weet waar elk knopje voor dient, aangezien ze elk 2 functies hebben.

De sluiting is voorzien van dubbele drukknoppen die netjes verzonken zitten in de gesp. Top dat zowel Casio als Lineage erop gegraveerd zit. Hoewel de sluiting nu mooi in evenwicht is, had ik liever iets meer ruimte op de achterkant, zodat er nog een extra gaatje bij kon voor de fijnafstelling. Nu heeft ie slechts 2 gaatjes.

De knopjes en de kast zijn niet zo elegant gevormd als z’n neefje

maar de normale lugs maken het wel mogelijk om em te combineren met een nato bandje. Bij meer casual modellen met cijfers, zoals deze zou een blauw nato bandje best leuk kunnen staan.

Oh ja, mooie van deze Lineage lijn is dat het klokje saffierglas heeft. En dat voor een budget horloge :slight_smile:

Door de WorldTime vind ik het ook een prima reishorloge voor cursussen in het buitenland. Alleen vind ik het dan weer jammer dat ie ondanks 5 alarms, geen snooze functie heeft. Je wilt immers niet te laat komen op die curussen :wink:
Voor zo een klokje begrijp ik wel dat de stopwatch en timer erg standaard zijn, maar toch wel fijn om het erop te hebben. Ik zou een timer niet eens verwacht hebben, dus een leuke extra.

Nog een verbeterpuntje zijn de drukknoppen. Ik weet niet wat de reden was om er 3 te gebruiken. van mij hadden het er ‘gewoon’ 4 mogen zijn. Stuk praktischer, want nu is het knopje rechtboven voor zowel de verlichting als de Adjust. Hij mist hierdoor de Reverse. (TD)

Maar al met al ben ik best tevreden met dit suit-watch with a kick.

Gefeliciteerd.

Dat zijn toch een paar bijzonder fraaie foto’s!:}
En een nette klok, ook weer. Ja, da’s toch afzien als je 'm af en toe gelijk moet zetten en wel 'ns een batterij moet wisselen.:wink: Moet er ook niet aan denken!:smiley:
Maar eh, mooi die dikke indexen en leuk ana/digi. Veel plezier ermee!:~

Leuke review en mooie foto’s! Gefeliciteerd B)-

Om met mijn vrouw te spreken “good old Casio” (tu)

Leuke aanwinst en mooie foto´s !
Ik ben benieuwd hoe die op leer staat?

Mooi hoor.
Het valt me trouwens op dat Casio aan de weg blijft timmeren met nieuwe modellen.
Iets wat ik toch wel een beetje mis bij Seiko.
Maar misschien heb ik het mis.

Zou de LED de ‘onzichtbare’ zonnepanelen kunnen opladen, zodat ie weer energie heeft om het LEDje te laten branden?

Dan zou toch het perpetuem mobile uitgevonden zijn? (of de oneindige energiebron?)

Die foto met dat brandende lampje: hele mooie foto!

Veel plezier er mee.

Groet
Herman

Functioneel klokje, maar ook heel herkenbaar casio. Mag ik het casio vormgeving noemen? Dat zou ik wel eens anders willen zien, meer Europees.

ticothijs82 Schreef:

Functioneel klokje, maar ook heel herkenbaar
casio. Mag ik het casio vormgeving noemen? Dat zou
ik wel eens anders willen zien, meer Europees.

Je bedoelt, zoals de Koreanen tot voor kort auto’s tekenden?8-):smiley:
Ik heb met deze ‘Casio-looks’ zeker geen moeite. En dat ie herkenbaar is, vind ik ook eigenlijk geen probleem. Een beetje eigen identiteit vind ik wel leuk. Dit exemplaar vind ik gewoon wel heel geslaagd.
Maar ieder z’n ding, natuurlijk.:slight_smile:
Ben ook wel benieuwd hoe ie eruit ziet met een mooie lederen band. Kon wel eens echt fraai zijn!

Dreski is zeker met vacantie ?

Of zit hij zich achter zijn toetsenbord te verbijten dat jij het laatste exemplaar van dit mooie klokje voor zijn neus hebt weggekaapt ? :slight_smile:

Paul.

Bedankt allemaal. En het zijn inderdaad mooie foto’s heh? Mooi belicht, goeie camera en leuke posities. Ik kan er echter niet de credits voor nemen. Wel wil ik Google bedanken :wink:
Hoe zegt men dat ook alweer? “Beter goed gejat, dan slecht verzonnen”? Dat geldt hier ook een beetje. Ik toon jullie liever mooie foto’s van anderen die het klokje tot z’n recht laat komen, dan mijn vage plaatjes. Ik ben namelijk een 1e klas amateur op het gebied van fotograferen. Op vakantie zou ik het liefst gewoon de kiekjes met mijn telefoon nemen, ware het niet dat de camera ervan knudde is.
Overigens zijn praktisch al mijn foto’s op een grijze of zwarte achtergrond.

Voor de uhm… ‘quartz-secondewijzer-fanaten’, de secondewijzer springt netjes op de indexen.
Overigens stoort de secondewijzer met lume me een klein beetje op dit klokje. Met mij slechte ogen lijkt het in 't donker bijna even lang/groot te zijn als de urenwijzer. Ik moet dus even concentreren om te kijken welke wat is, door te wachten welke streepje verspringt. Van mij had dat streepje een klein puntje mogen wezen, of kon 't anders helemaal achterwege gelaten worden.

@taged, als je zoveel klokjes hebt als ik, dan ben je wekelijks batterijtjes aan het wisselen :wink:

@lenno, als ze ook weer aan de weg van de G-Styler gaan timmeren >X OK, overkill. Ik weet het :+

@anon33714818EV, tja, je zou alleen niet meer kunnen slapen met dat ding om. Blijft dat lampie de hele tijd branden :smiley:

@ticothijs82, wat bedoel je met “meer Europees”? Zoiets?

@anon69152993na jenner, geen zorgen zijn er genoeg van op de wereld :wink:
Maar volgens mij heeft Dreski iets meer met de sportievere modellen van Casio. Of hij is op vakantie met z’n kleurige G-shocks en Orients :stuck_out_tongue:

@rickover2 & taged
Weet je, hier had ik nog niet eens bij stilgestaan. In mijn hoofd had ik al besloten dat ik em gewoon op staal zou dragen. Praktisch, stevig, duurzaam, snel droog te vegen bij vocht, no-nonsense voor een no-nonsense klokje. Maar nu ik er over nadenk zou het idd best leuk kunnen staan. Dus u vraagt, wij draaien…

Op de ene zwarte staat ie beter dan de andere. Ik heb em momenteel op de eerste zitten. Met de glimmende wijzerplaat vind ik een glimmend bandje net iets te veel worden.

Ik vond vroeger een (rood)bruine band icm een zwarte plaat altijd vloeken. Maar sinds ik het bij LeenV heb gezien, vind ik de combi wel wat hebben.

Doe eens gek :stuck_out_tongue:

Een net klokje op toolbandjes… kan dat wel?

Ik heb geen nato bandje in 20mm, maar wel een paar zulu’s. Die passen er net in. Met dunnere springbars zou het dus soepeltjes gaan. Of een nato gebruiken.

Leuk modeshow!:}
Vind idd eerste bandje 't beste,…, maar dan met een wit stiksel. Dan is ie helemaal af!(tu)
En gek genoeg vind ik die laatste (oranje zulu) ook nog wel grappig staan.:slight_smile:
M.b.t. die batterijen, ik heb dat eigenlijk altijd een beetje op de koop toe genomen. Maar wordt idd wel een steeds groter ‘probleem’ naar mate je meer horloges krijgt. Misschien moet ik maar 'ns stoppen met nog al te veel quartzen kopen…:S:)

Mijn beste,

Prachtige foto’s, een educatief en goed geschreven uitleg,
maken van deze Casio een horloge waar menig forumgenoot met beminnelijke blik naar lonkt.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit begeerlijke horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

TagEd Schreef:

Leuk modeshow!:}
Vind idd eerste bandje 't beste,…, maar dan
met een wit stiksel. Dan is ie helemaal af!(tu)

Persoonlijk vind ik 20mm wat smal. Heb daarom daar nog niet zoveel van. Dus wie weet, als ik em ooit tegenkom…

En gek genoeg vind ik die laatste (oranje zulu)
ook nog wel grappig staan.:slight_smile:

Ik dacht eerst dat ik 't afschuwelijk zou vinden. Maar het viel me ook mee.

M.b.t. die batterijen, ik heb dat eigenlijk altijd
een beetje op de koop toe genomen. Maar wordt idd
wel een steeds groter ‘probleem’ naar mate je meer
horloges krijgt. Misschien moet ik maar 'ns
stoppen met nog al te veel quartzen kopen…:S:)

Mwoah, het is ook geen ramp. Wekelijk is misschien wat overdreven. Hoewel, als m’n GPS en GSM horloges geen accu hadden, dan zou dat wel het geval zijn.
Maar het gaat mij ook beetje om het principe van zelfvoorzienend zijn in de energie die ik belangrijk vind in horloges.

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Prachtige foto’s, een educatief en goed geschreven
uitleg,
maken van deze Casio een horloge waar menig
forumgenoot met beminnelijke blik naar lonkt.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en
vooral dragen van dit begeerlijke horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Thx!