Nieuwe aanwinst: Loctite

Loctite? Ja, dat spul om o.a. schroefjes in horlogebandjes vast te zetten. Blijkbaar hebben ze een poos geleden wat promotiemateriaal laten maken.
Wat er voor mij zo bijzonder is aan het horloge?

Ik heb niet zo veel met ‘normale’ quartz horloges. Ik vind het namelijk leuk als ze een alternatieve energiebron hebben, i.p.v. een batterijtje. Misschien komt het omdat ik ermee ben opgegroeid.
Wat zijn dan alternatieven? De oudste natuurlijk die er waren voor de quartz horloges waren, zoals handopwinders en automaten. Maar daarnaast zijn er ook horloges die aan hun juice komen via solar, of aangesloten kunnen worden aan een lader (welbekend tegenwoordig de smartwatches waarvan de meeste dagelijks aan het infuus moeten, maar daarvoor had ik o.a. een GPS horloge die via een docking station opgeladen kon worden.), de door Seiko groots gepromote Kinetic en thermische horloges die als het ware door je lichaamswarmte opgeladen worden.
In mijn jeugd was ik een horloge tegengenkomen die ik in alle jaren niet heb kunnen vinden. Het was bij de Kijkshop waar ik em gezien had en kostte 19,95. Ouderwetse Guldens welteverstaan. Het had een military camo look en werkte… op water!

Nu is het niet precies hetzelfde horloge als toen, en bij mij staat er met koeienletters Loctite op.

Maar wat mij betreft is mijn verzameling ‘alternatieven op batterijen’ compleet. Tenzij iemand nog een horloge op kernenergie weet :wink:

6 likes

Heb jij een foto van de hele alternatieve familie ?
Dat zo leuk zijn.
:smile:

Leuk. Gefeliciteerd met het jongste familielid!

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzondere verworvenheid!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Maar hoe werkt dat dan, op water?

Leuk, ik had verwacht dat het zou werken op lijm… :blush:

Hoi dickv, hier n omschrijving

Ik kan om de 1 of andere reden via MN smartphone niks plakken… Beetje gaar dit ding. Maar met google en water powered watch krijg je veel hits

Ik denk dat t wel kan. Maar dan waarschijnlijk eenmalig :wink:

1 like

Bedankt allen.