Nieuwe aanwinst: Longines Hydroconquest Automatic 41mm

Zo, dat is een knappe. Mooi hoor. Veel plezier ermee.

Had hem een aantal maanden en toen ging ik upgraden naar een Tudor. Maar in de tijd die ik ermee door heb gebracht was het een prima deskdiver. Heb hem via S & C op laten sturen naar Longines vanwege wat probleempjes met het uurwerk, en toen die terug kwam liep hij prima. Zo’n +3 sec per dag als ik het mij goed herinner tenminste. :thinking: Alleen de lume vond ik zoals eerder vermeld teleurstellend en dat is er naderhand niet beter op geworden. Denk wel dat als je geen punt van de mindere lume maakt, je een hele fijne tijd met de Hydroconquest gaat beleven.

Mooie aanwinst veel draagplezier gewenst :thumbsup:

De Seastar vind ik ook erg mooi. Misschien komt dat nog. Heb wel nog een Tissot PRC200 (quartz helaas).

Van harte met deze heerlijke klok!
Veel draagplezier!!!

Echt veel waar voor je geld! Ik denk soms dat ik dankzij de Hydroconquest eigenlijk de Submariner de rest van mijn leven wel kan laten zitten :smiley:.

De sluiting heb ik ook veel problemen mee gehad, is wel wat beter geworden na een jaar, minder zere vingers tegenwoordig.
Er is ook een andere techniek om de sluiting los te krijgen, maar dat werkt volgens mij alleen als de band erg losjes om je pols zit:
https://www.horlogeforum.nl/t/longines-hydroconquest-sluiting-wrikken/88326

Hey dat is handig ga het proberen :slight_smile:

Daar is dan ook de mijne! Moet nog wel een schakeltje bij. Wat een mooi ding hè!

4 likes

Hoi Arthur. Heb je de HC 44mm nog? Wat is de lug to lug afstand? Kan deze nergens vinden. BVD.