Nieuwe aanwinst: Longines

Maar helaas niet voor mij maar een verjaardagscadeau voor mijn vriendin:

Er wordt hier trouwens weinig gesproken over de horloges van partners. Ook op internet zijn de meeste horlogesites gewijd aan herenhorloges. Wat is hier de reden van?

Groeten,
Maurice

Dat is een zeer mooi klassiek model, feliciteer je vriendin er mee van me!

Ik denk dat het aantal vrouwen dat iets heeft met horloges en techniek erg gering is. Ik heb een tijdje geprobeerd mijn vrouw voor horloges te interesseren door af en toe een IMHO mooi mechanisch horloge voor haar te kopen. En dat vond ze dan erg leuk en aardig maar die lag dan na twee dagen in een la… Ik heb ze er laatst allemaal uit gehaald en ik ga ze op ebay zetten, ze kijkt er niet naar om :frowning:
De enige uitzondering is gelukkig de Heuer :slight_smile:

Heb dezelfde ervaring. Vorig jaar voor mijn echtgenote een st/g Rolex day-date gekocht.
Minimaal 2x per week moet ik de datum bijstellen, omdat ze hem weer een paar dagen vergeten is.

er bestaan helemaal geen staalgouden rolex daydates

tng Schreef:

er bestaan helemaal geen staalgouden rolex
daydates

Hoe kan ik toch zo stom zijn?
Waar haal ik het in godsnaam vandaan?

slip of the pen?

tng Schreef:

slip of the pen?

of course, moet zijn day just

Gefeliciteerd met je vriendins aanwinst, ziet er echt mooi uit!

datejust neem ik aan? ofwel de 1600/3 serie(lol)

maar ik snap hem

mooie longines voor je vriendin.

Mijn beste,

Proficiat met dit zeer chique, subtiele horloge voor je vriendin.
Dat ze er maar veel plezier van mag hebben en zo misschien ook met het horlogevirus wordt besmet.

Orologio Signaturis Temporis

Heb 10 jaar terug een op dat moment $600 Movado horloge gekocht voor mijn vrouw. Heel simpel en elegant. Ze was er erg blij mee. Draagt ze nu hooguit 2 keer per jaar als het bij haar outfit past. Op haar werk heeft ze een Swiss army horloge met een seconde wijzer en minuten aanduiding puur functioneel. Zodra ze thuis komt gaat het ding af en geen horloge meer om tot ze weer naar haar werk gaat. Probeerde haar een goudstalen lady datejust met witte wijzerplaat en romeinse cijfers aan te praten voor ons 20 jarige bij elkaar zijn maar ze vondt het zonde van het geld. Dan ben je dus uitgepraat he.