Nieuwe Aanwinst - Love it or Leave it :-)

Geachte forumleden!

Na ruim een halve eeuw van serieuze opwindbare en quartz horloges, o.a. Roamer, Certina en Omega, werd het tijd voor mijn eerste duiker / automaat. Het voordeel van een gevorderde pensioengerechtigde leeftijd is dat je je niet meer druk hoeft te maken over statussymbolen en “schone schijn”.

Er volgde een lange internet- en soulsearch waarbij ik tot een keuze kwam die door sommigen als schokkend kan worden ervaren:

Ik weet het, het zal wel een nepmerk zijn, niet echt goedkoop, met niet eens een eigen internet site, behalve dan misschien in China :wink: Waarschijnlijk voor velen verwerpelijk, maar ik vind hem mooi met die donkergroene bezel:

Op de achterkant een leuk plaatje:

Zelfs een logo op de secondenwijzer, zelfde op de kroon en op de sluiting:

Er zit een Citizen Myota uurwerk in met datumhack en hand opwind functie. In 2 dagen heb ik nog geen significante afwijking kunnen constateren. Het is een behoorlijk zware en solide afgewerkte duiker, op papier goed voor 300 meter. Maar dat zal ik helaas nooit kunnen uitproberen…

Bedankt voor het kijken! Henk (Nederbelg in de Ardennen)

Henk, gefeliciteerd met deze aanwinst en veel draagplezier.

Belsat Schreef:

Het voordeel van een gevorderde
pensioengerechtigde leeftijd is dat je je niet
meer druk hoeft te maken over statussymbolen en
"schone schijn".

Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat je leeftijd te maken heeft met je statusgevoeligheid ontgaat me even, maar wijsheid komt geloof ik wel met de jaren.

Erg mooi, lijkt me een goede koop :}

maar ik vind hem vaag ergens op lijken

proficiat!

Op een Steinhart ???

10 24 is toch bijna hetzelfde als Swiss Made? :+

Wijzers zijn exact hetzelfde als van mijn Steinhart

Groet Bert

Mijn beste,

Proficiat met deze eigenzinnige aanwinst!!
Ik wens je er veel draagplezier mee.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

http://www.watchtalkforums.info/forums/thread75426.html

Quote Charles Gigandet is a company, not a person. Technically, it was Charles Gigandet SA of Tramelan, Switzerland. They started in 1959 and were a private label company making movements for others, and had Breitling among their clients. Wakmann has been described as a junior company of Breitling, much like Tudor is to Rolex.It would seem that around 1998 Charles Gigandet somehow morphed into the Blanchefontaine Watch Company. end

Dan is er nog hoop :wink:

Ik geloof niet dat ik het hier helemaal mee eens ben

Wakmann was de officieele USA importeur van horloges (oa Gigandet en Breitling maar ook andere merken) , sommige relabel Gigandet werden onder de Wakmann naam op de US markt verkocht, Breitling daarintegen is als Breitling verkocht , niet als Wakmann

Breitling verzorgde tot plm 1955 eigen import op de USA markt maar vanaf plm 1956 hebben ze (Breitling / Wakmann) een overeenkomst gesloten waardoor Wakmann alle Breitling in de USA importeerde en verkocht.

Wakmann en/of Gigandet fabriceerde misschien wel uurwerken maar deze werden niet in Breitling gebruikt en Wakmann was zeker geen junior breitling company zoals Tudor van Rolex is

Waar deze misverstanden vandaan komen is waarschijnlijk de zgn US Import code op de horloges. Alle door Wakmann geimporteerde horloges hebben de WOG import code welke aan Wakmann behoort. Dus Breitling , Gigandet, Wakmann etc horloges hebben allemaal de WOG importcode maar dit heeft in dit geval NIETS te maken met de fabrikant

Als iemand andere info heeft hoor ik dat graag :slight_smile:

Carpe tempus Schreef:

http://www.watchtalkforums.info/forums/thread75426
.html

Quote Charles Gigandet is a company, not a
person. Technically, it was Charles Gigandet SA of
Tramelan, Switzerland. They started in 1959 and
were a private label company making movements for
others, and had Breitling among their
clients. Wakmann has been described as a junior
company of Breitling, much like Tudor is to
Rolex.It would seem that around 1998 Charles
Gigandet somehow morphed into the Blanchefontaine
Watch Company.
end

Vriendelijk dank voor de goede wensen! Via internet is maar heel weinig te vinden, behalve dan over de vintage Gigandets. Het oorspronkelijke merk schijnt zelfs uit de 20’s te stammen. Het ging failliet en werd in 2011 overgenomen en opnieuw geregistreerd door de nieuwe eigenaar in Duitsland.

Mijn theorie is dat dit (door de crisis?) minder goed liep dan gehoopt, waardoor deze m.i. toch wel fraaie en degelijke horloges nu alleen via het internet met discount worden verkocht. Lijkt idd op Steinhart, evenals zo vele Rolex “hommages” :wink: Wel een beetje jammer want het is beslist geen doorsnee “Chinese rommel”.

Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd waar die “10 24” vandaan komt.

Ciao, Henk

Stoer, niks mis mee.
Geniet er van (tu)

Pracht exemplaar hoor … gefeliciteerd!

Voor wat het waard is, toch nog wat verkopers informatie gevonden:

"Gigandet Uhren

Die Uhren der Marke Gigandet führen die Tradition schweizer Uhrmacherkunst fort.
Gegründet 1925 in Solothurn stieg die Firma Gigandet schnell zu einem führenden Hersteller von Chronographen auf.
Aus dieser langen Tradition heraus fühlt sich Gigandet stets höchsten Qualitätsansprüchen verpflichtet, die sich in jeder einzelnen Uhr wiederspiegeln.

Taucheruhr: “G2”

Die Gigandet Taucheruhr “G2” setzt neue Maßstäbe in Sachen Qualität und Eleganz.
Speziell für alle Taucher wurde die Uhr so konstruiert, dass Sie Drücken bis 30 bar (300 Meter) problemlos standhält.
Eine verschraubte Krone sowie ein verschraubter Gehäuseboden sind bei dieser Uhr natürlich ebenfalls Pflicht.
Für höchste Präzision sorgt das automatische Markenuhrwerk von Citizen-Miyota.

Qualität und Materialien

Um höchsten Qualitätsansprüchen gerecht zu werden verwendet Gigandet ausschließlich hochwertige Materialien.
Dies beginnt mit massivem Edelstahl für Gehäuse, Armband sowie Schließe und endet bei einer verschraubten Krone um die hohe Wasserdichtigkeit zu gewährleisten.
Die Detailverliebtheit dieser Uhren spiegelt sich auch in der Verwendung des Markenlogos am Ende des Sekundenzeigers und auf der Krone wieder.

Tradition und Innovation

Aus der langen Tradition des Hauses Gigandet entstehen auch heute noch Uhren, die ihren Vorbildern in Design und Qualität in nichts nachstehen.
Seit jeher war es das größte Interesse von Gigandet seine Kunden zufriedenzustellen.
Wer einmal eine Gigandet in der Hand gehalten hat wird begeistert sein von Qualität und Anmutung dieser Uhr."

Dit laatste kan ik zonder meer bevestigen :slight_smile: Ik bekijk hem steeds weer in detail en zie geen minpuntjes in de afwerking. Ook de geschroefde band is zeer solide. Nu maar afwachten hoe het zich houdt op de langere termijn…

Ciao, Henk