Nieuwe aanwinst: Luminox Colormark 38mm 7050 Series

Naar aanleiding van Queeste voor een nieuw bikkelklokje - wat hangt er voor onverwoestbaars om jullie pols?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,217375
heb ik via Wereldhorloges dit Luminox horloge laten bestellen. Gister bij ze binnen, betaald, vandaag op de mat (hulde) dus ik waag er een mini reviewtje aan. Deze serie is er overigens in 4 “kleuren”: zwart met witte aanduidingen (deze), maar ook met blauwe, roze en gele aanduiding.

De verpakking
Leuke stoere verpakking. Keer wat anders dan alleen een kartonnen doos met opdruk :wink: De etui is vrij stijf, dus biedt zelfs aardige bescherming mocht je daarin je horloge vervoeren. Heb zelf al een zeer degelijke reisetui liggen, maar deze kun je prima gebruiken voor 1 of 2 horloges. Uiteraard een handleiding en garantiekaartje bijgeleverd. Let hier ook op de gesp, waarbij er 2 pinnen zijn die in de band grijpen in plaats van 1.

Het horloge
Size/Diameter: 38mm
Water Resistance : 200 meters, 20ATM
Movement: Ronda 505 HH6
Battery/Battery life: 371 / 50 months
Case: PC carbon reinforced
Bezel: PC carbon reinforced, rotating, at 12h colored LLT protected by metalized mineral glass window
Case back: PC carbon fibre reinforced
Glass: Mineral glass hardened
Crown: Stainless steel 316L
Height: 11.80 mm
Weight: 39g
Strap: 20 mm, Black PU Signature strap with steel brushed signature buckle (FP.7050.20)

Bizar hoe licht dat het horloge is! De rubberen band is veel soepeler dan verwacht (heb al wel een Nylon heavy duty band besteld just in case) en is erg comfortabel. De gesp heeft 2 pinnen en de band dus reeksen van 2 gaatjes. De sluiting is hierdoor erg degelijk. Ook de dubbele keepers (“ringen”) zijn fijn: rubber banden met 1 keeper gaan of los, of de band bobbelt en ziet er daardoor niet uit. De tubes geven voldoende licht om het horloge af te lezen in duisternis, maar mijn iPhone (digitale camera was leeg…typisch) kan niet overweg met zo weinig licht dus helaas: nog geen foto van de lichtgevende tubes. De bezel klikt degelijk en alleen tegen de klok in, zoals het hoort.

Eerste indruk/conclusie = (:smiley:
Sterk, licht, comfortabel…goed afleesbaar. De prijs is wel even slikken, maar we hebben het wel over een horloge dat 200m waterdicht is en dus geschikt is om mee te duiken en zwemmen en tegen een stootje kan. Al met al is mijn eerste indruk zeer positief. Ook de maat is perfect voor mijn bescheiden pols, heb absoluut niet de indruk een kolos van een horloge te dragen.

Mocht er iemand nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust :slight_smile:

Superleuk horloge, gefeliciteerd. Er gebeurt lekker veel op de wijzerplaat zonder dat het druk wordt.
Merk je wel ééns dat je hem om hebt? (39 gram)
Goed verslagje ook. (tu)

Ja ik was ff bang dat het wel erg druk werd, maar ik heb geen last van slechte afleesbaarheid. Die 39 gram is echt gek, want het ding voel je gewoon echt niet, de band zal wel meer wegen dan de kast :stuck_out_tongue:

Houthakker Schreef:

Superleuk horloge, gefeliciteerd. Er gebeurt
lekker veel op de wijzerplaat zonder dat het druk
wordt.
Merk je wel ééns dat je hem om hebt? (39 gram)
Goed verslagje ook. (tu)

superhandige leuke toolwatch, mijn casio G shock heeft ook zo’n dubbele gesp, buiten het feit dat het stevig zit ziet het er ook nog eens bijzonder uit.

Die maat is trouwens ook perfect, voor mijn dunne polsjes, meestal draag ik iets of misschien wel veel te grote klokken, vind ik niet erg want de klokken die ik meestal mooi vind zijn vaak wat groter…anyway…zal wel compensatie gedrag zijn(:smiley:

veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Prima keus, gefeliciteerd;)

Ziet er goed uit hoor, Degelijk zonder te lomp over te komen.
Ben ook nog steeds op zoek naar een tritium horloge, maar zoveel keuze…

Gaaf horloge, ik ben aan het wachten op mijn Luminox(44mm).
Ik heb een hardloop horloge(Polar) en die weegt ook niets, erg fijn met sporten.

Veel plezier ermee.

Hoi,

Heb deze klok al eerder gezien. Het valt me op dat ze perfect je pols vult. Met andere woorden, de maatverhouding had in mijn beleving niet beter gekund!
Ik vind de plaat zelf vrij druk, ik zou zelf een iets rustiger plaat willen.
Positief zijn dan weer de witte opdrukken, die het anders wel donkere horloge opleuken. Bijzonder fraai vind ik de band. Uit ervaring weet ik dat een soepele rubberband heerlijk comfortabel draagt. Voordeel is ook het eenvoudige schoonmaken als je eens aan het zweten bent geweest, in notime alles weer fris als nieuw!
Het lichte gewicht is natuurlijk fantastisch, zoiets voel je niet eens zitten.

De opberg “doos” is origineel en passend voor deze klok. Leuke aankoop, en heel veel draagplezier natuurlijk.

Pas je een beetje op tijdens het sporten/knutselen etc :wink:
T’s misschien wel je bikkel, maar het zou zonde wezen wanneer >X

Groet,

Nico.

Ik had zelf ook al gekeken naar een luminox automaat maar is mij te duur.
Ik denk dat dit een goede keus is waar je jaren en jaren plezier aan zal beleven.

Gefeliciteerd met je aankoop.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Proficiat! Das een stoere klok!

Nico zegt zo ongeveer alles wat ik ook had willen zeggen. :wink: Mooi, stoer horloge! Zuinig op zijn en niet te veel mee bikkelen!

Even een update:
Heb het horloge aardig wat keren omgehad, o.a. tijdens het sporten (automaten dragen vind ik daarbij niet zo handig/verstandig) en klussen, waarbij een schrobbeurtje met een oude tandenborstel en warm water em weer snel als nieuw maakt. Kan geen krasje of wat dan ook herkennen…echt een bikkeltje dus :wink:

Super horloge, heb zelf ook een luminox enkel iets platter model. Het horloge dat de meeste hufterproeven heeft doorstaan. Het glas zit wel onder de krassen, maar dat is het enige. Ding heeft letterlijk al een paar keer doorde lucht gevlogen.

Super horloge; gefeliciteerd! (tu)

Deze:

ziet er in het donker zo uit.
En dat zal ongeveer hetzelfde zijn dan de jouwe:

Ook niet zo’n beste foto…

Schitterend horloge, heel erg stoer.
Alleen de maat is het enige minpuntje voor mij persoonlijk.

Verder vind ik de Luminox horloges GEWELDIG!!!

Heel veel plezier ermee.