Nieuwe aanwinst, maar niet overtuigd

Als ik eerlijk ben, die Seiko staat je naar mijn mening het beste. Tip om niet aan 20 horloges te komen, schrijf je in voor de fiffers. Dat zijn horloges die je 2 weken leent en dan doorstuurt naar de volgende op de lijst. Er zijn volgens mij 4 verschillende en er is een koffer (hou het en vervang het horloge met een gelijkwaardige of stuur het door) en een fokker (iets anders, maar vergelijkbaar aan de koffer).

6 likes

Nee denk ik ook niet. Heb hem net nog eens gemeten en op de kop 17,5cm.
Ik denk dat het in mijn geval ook echt gewoon worden is.
Heb nooit een horloge kleiner dan 41mm gedragen. Eerder richting 44mm.

1 like

Dit is iets nieuw voor mij. Ik zal het zeker eens bekijken. Bedankt voor je tip!

Gefeliciteerd, je hebt een horloge gevonden wat mooi past om je pols.

Het zal even wennen zijn, maar uiteindelijk zal je wachten worden beloond.

Veel mensen lopen met veel te grote horloges rond.
Een horloge moet een aanvulling zijn voor je pols, geen invulling.
Althans dat is mijn mening uiteraard.

8 likes

Ik heb zelf ook een 17,5cm pols. Mijn ideale maat ligt op 40 / 41mm. Maar heb ook 40mm omgehad die zelfs groot voelde. Komt ook mede door de lugs vorm en de dikte van het horloge. Maar het went. Ik ben van een 43mm naar een 38mm ‘gewend’. Het is gewoon een kwestie van wennen, een tijdje dragen… Ik moet zeggen dat ik echt alleen nog naar max 41mm horloges kijk. Mijn 1e echte horloge is een 42mm horloge, en zeker niet té groot maar de laatste tijd pak ik gewoon vaker naar een kleinere diameter.

1 like

Ben het er wel mee eens dat deze 38mm sarb een hele maat voor jou pols is! Een tool watch verschilt ook wel weer met meer dressy model qua diameter. Een piloten horloge mag gewoon wat groter op de pols zijn…

Bedankt voor je feedback.
Het is zoals jullie zeggen wennen. Zeker als je al die tijd anders hebt gedragen.
Dit weekend neem ik hem mee op restaurant in een iets ‘chiquere’ omgeving en zal ik hem eens dragen op een hemd.

Misschien is het wel gewoon geen horloge voor dagdagelijks gebruik maar eerder voor speciale gelegenheden.

1 like

mm bekijken deed ik echt nooit tevoren. Ik kocht gewoon wat ik mooi vond.
Dus ja het is inderdaad nog wat zoeken.

Ik dacht gewoon ook vaak een man van 1m92 kan wel met een grotere horloge wegkomen. :rofl:

Gewoon een week een vintage 34mm omdoen, dan vindt je de sarb een knoepert.
Is gewenning, went wel

1 like

De Seiko staat echt het beste hoor.
Zelf heb ik slechts 16,5 polsen en dacht ook altijd dat wat groter prima stond.
Afhankelijk van de lug to lug is 42 mm nu echt de max bij mij.

Geef het wat tijd ( haha ) en je bent om denk ik :+1:

2 likes

Ik kan me je gevoel voorstellen. Je andere horloges hebben een veel drukkere plaat en zijn daardoor sowieso al meer aanwezig. Hierdoor komt de seiko timide over.
Alleen op formaat beoordeeld is de seiko echt een goede keuze.

1 like

Dat zou ik zeker doen ja! Die Seiko staat je het beste, echt een prima maat. Al het andere vind ik te groot en zou ik zo niet willen dragen. Maar dat is echt wat je gewend bent.

Ik ken het gevoel wel, het pakt niet meteen en voelt heel anders en vreemd. Maar deze maat is voor jouw pols echt perfect. Dus als je het horloge echt mooi vind moet je even een band opbouwen nog :wink:

Mijn zegen heb je, hij is prima!

1 like

Zeker wel een horloge wat bij veel gelegenheden past hoor en dus prima dagelijks omgeknoopt kan worden. Nogmaals, hij is prima voor jouw pols. En na een paar dagen went het al dus dragen, dragen en dragen.

Als je eenmaal gewend bent vind je je andere horloges (te) groot.

Dus van harte met je aanwinst :+1:

1 like

Dat ik het een mooie horloge vind staat vast! Het bewegen van de secondewijzer alleen al! Zo smooth.

Ik voel me toch al wat gesteund door de vele positieve reacties alleszins.

1 like

Omdat wij weten wat goed past op een pols qua maat :wink:

1 like

Daar zeg je zo iets.
Iedereen in mijn omgeving denkt ook zoals ik dacht, hoe groter hoe beter.
Zo heb ik een kennis die niets liever draagt dan een Diesel horloge van 50mm en groter.

Ik heb er alvast mijn missie van gemaakt om deze heren wijzer te maken in jullie wereld.

Zo had ik vorige week één van zijn Diesel horloges open gedaan omdat hij niet begreep wat het verschil was met een SARB.
De kast was maar voor 40% gevuld met het binnenwerk. De rest was gewoon 'lucht :rofl:

5 likes

Kijk hier maar eens wat een bandenslet het is. :ok_hand:

2 likes

Het gaat niet om het formaat maar wat je ermee kunt/doet :wink:

Er is geen regel of voorschrift wat gevolgd dient te worden maar wat trekt jouw persoonlijk en wat voelt goed.

Dat gezegd hebbende getuigt het wel van meer smaak en finesse wanneer het meer in balans is. En als je er dan op gaat letten ga je het waarschijnlijk ook zo zien en vind je dat mooier.

Sommige mensen hebben die behoefte niet en vinden het prima. Zoiets doe je voor jezelf en niet voor een ander. En een ieder zou uit zichzelf ergens voor open moeten staan. Maar dat is hoe ik het zie.

1 like

Wauw! Zoveel verleidingen :grin:

Die Seiko staat je echt goed, man.
Niet aan twijfelen en met kerst een duiker met dezelfde diameter, :wink:

1 like