Nieuwe aanwinst, maar niet overtuigd

Goedemorgen Forumleden!
Ik wou onderstaande even met jullie delen :grin:

Sinds deze zomer ben ik op Youtube filmpjes van ‘Producer Michael’ (you hate him or you kinda love him :wink: ) beginnen kijken. Hij heeft een absurd grote horloge collectie waar hij soms over praat. En het was mede hierdoor dat mijn interesse naar een degelijk horloge opgewekt werd.
Daar ik niet over zijn budgetten bezit ben ik opzoek gegaan naar een merk dat me wel aanspreekt. Dit is Seiko. Heb naast een aantal quartz Festina horloges ook één quartz Seiko. En je ziet zelfs op dit niveau van horloge echt een verschil tussen beide merken.
Tot dan was ik zelf echt onwetend over horloges. Ik bezit 6 horloges. Deze moesten er gewoon goed uitzien naar mijn mening en verder stond ik er niet bij stil.

Dus nadat ik meer en meer begon op te zoeken over mechanische horloges viel mijn oog op een artikel waarin de Seiko SARB033 geprezen werd voor zijn schoonheid, afwerkingsgraad en degelijkheid. Ik dacht dus mijn toekomstige horloge gevonden te hebben. Echter bleek deze niet meer gemaakt te worden… :joy:
Het is ook rond deze periode dat ik lid ben geworden van dit forum en via de zoekfunctie kwam ik uit op een post waarin gesproken werd over Seiko Japan. Magi verkocht een tijdje geleden nog SARB033’s zei toen iemand. Hierop heb ik SJ gecontacteerd en ja hoor, hij had er nog één liggen zei he.
Dus ikke tevreden en deze besteld. Hehe, dit was het begin van een (klein) avontuur van vooral veel argwaan :yum: Eerst bleek de horloge die hij wou opsturen een probleem te hebben met de ‘charge’. Dus hierop moest er een nieuwe vanuit Japan komen. Deze liet ook op zich wachten wegens de vele Tyfoons… Collega’s en vrienden begonnen me al uit te lachen omdat ik me had laten rollen als ik met dit verhaal kwam :joy:
Maar nee, een forumlid had me bevestigd dat SJ echt wel te vertrouwen was. Dus ik had er een goed oog op.

Gisteren werd het horloge eindelijk geleverd! Toen ik het pakketje in mijn handen kreeg voelde ik me net een kleuter op kerstdag, ik kon niet wachten om het te openen.
Echter toen kwam het… :face_with_raised_eyebrow: Uiteraard heb ik de specs van deze SARB opgezocht en had ik al wel door dat het een kleiner model was tov mijn andere horloges maar toen ik de SARB om de pols deed voelde ik het niet…
Ik meet zelf 1m92 en heb nu geen absurd grote polsen (17,5 cm), maar nee ik voel het niet. Mijn pols doet geen recht aan het horloge. Ze lijkt gewoon op te gaan in mijn pols…
Versta me niet verkeerd hé, ik heb het horloge lang bewonderd toen ik hem vast had en sta echt versteld van hoe hij in elkaar steekt en ook hoe afgewerkt het eruit ziet.
Maar, er is een maar.
Het kan ook zijn dat ik eraan moet wennen natuurlijk. Ik ga mezelf nog even geven om het te laten bezinken.

Ik ben er dus nog niet uit of ik ze ga houden of toch maar terugsturen.
Hoe dan ook, dit is zeker niet mijn laatste horloge dat ik gekocht heb :wink: met Kerst hoop ik van de vrouw al een nieuwe te krijgen :grin: heb haar toch al een paar hints gegeven richting een duiker.

Grtz
Andy

14 likes

Mooi man, leergeld is dat. Mocht je het niks vinden dan flipper je het ding en weet je dat een 38mm horloge te klein is op de pols.

Ik ben er zo na ongeveer 20 horloges achter gekomen wat mijn Sweet spots zijn.

3 likes

Hallo Andy,

Voor mij (en ik denk voor vele van het forum) is je verhaal niet vreemd. Het is natuurlijk 1 van de risico’s van het kopen op afstand.

Gewoon nog een paar dagen/ weken dragen, en mocht je er niet aan gewend raken dan kan je er vast en zeker iemand in het blauwe gedeelte een plezier mee doen!

:ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Gr Jeroen

3 likes

Bedankt! Ik hoop er toch iets minder lang over te doen om mijn sweet spot te vinden dan 20 horloges :smile:

1 like

Ja het was niet echt slim van mezelf om toch niet eerst een soortgelijke grote te passen. Nochtans stond ik op het punt om het te gaan doen hoor, maar er was iets tussengekomen. Het leek me ook echt een deal die ik via SJ kon scoren dus wou Magi niet te lang laten wachten.

1 like

Toen de mannen van staal waren en de schepen van hout hadden ze geen enkel probleem met 34-36 mm. :sunglasses:

10 likes

De mannen waren toen wel een halve meter korter :wink:

9 likes

Diameters zijn voor elk model en merk weer anders (bijv 38mm in dit geval draagt groter of kleiner dan de ander), dus daar zou ik je zeker niet blind op staren.

Er zal zich vast wel iemand melden voor de SARB dus die schappelijke prijs van SJ krijg je er zeker voor terug!

En dan lekker gaan passes bij de AD!!!

1 like

en toen waren de boten nog van hout en de mannen van staal.

2 likes

Kan inderdaad wel eens gebeuren … :slight_smile: Heb je toevallig geen foto van de Seiko om je pols?

Ik zal er deze avond een paar opladen.

Ik na twee horloges. Slowpoke. :full_moon_with_face:

2 likes

Dat is dan wel heeeeel lang geleden.

1986123430001t

bron

In 2010 lag het gemiddelde bij 1,84 m. (bron)

2 likes

Klopt; maar de tijd dat de schepen van hout waren is ook heeeel lang geleden. :rofl:

1 like

Het beeld, dat je van iets hebt. Mogelijk speelt je dat parten.

Ik kocht jaren geleden een zegelring en wilde daar een bepaalde gravure in aan laten brengen. Toen ik de ring ging ophalen, viel het me bitter tegen. De teleurstelling droop van mijn gezicht af.
De juwelier nam me even apart en in een rustige setting vertelde ze me, dat ik de ring “een kans moest geven”. Dat ik het innerlijke beeld dat ik had diende te plaatsen naast het werkelijke beeld en pas dan een definitieve beslissing mocht nemen. Ze zou de ring zonder meer terugnemen, maar niet nadat ik het "de kans had gegeven."
Raad eens?
Ik draag de ring al jaren met het grootst mogelijke plezier.
Succes met je horloges!

9 likes

Ik volg 'm ook al een tijdje! Eerst lange tijd bewust niet gedaan omdat ik dacht dat het een arrogante amerikaan zou zijn, maar toen ik een keertje een video bekeek bleek het een sympathieke Brit te zijn.

Een van zijn recente video’s is de 50.000 likes gepasseerd dus het is wachten op een bikini video met Caroline. :smile: :wink:

Klopt, was bij mij ook de eerste gedachte.
Maar hij is echt oprecht echt denk ik. Ook hoe hij zijn medewerkers behandeld en zijn cameraman Adam. Zijn nauwe medewerkers hebben ook in één van zijn episodes allemaal een horloge gekregen. En Adam mocht er onlangs ook één kiezen.
Hehe, Caroline mag er wel zijn! :smiley:

Foto van hoe hij draagt.

Als ik hem zo op foto naast één van mijn andere grotere horloges zet dan valt het allemaal goed mee. Maar het is toch anders in het echt zal ik maar zeggen.

Ik gun me er nog even met voor ik een beslissing maak

1 like

Zo zie je het beter vind ik.

1 like

Ik vind die linker veel te groot voor je pols. Is persoonlijk natuurlijk. Volgens mij heb je ook helemaal niet zo’n grote/brede pols.

Je kan het beste een foto in de spiegel maken trouwens. Dan krijg je een meer natuurgetrouwe weergave.

3 likes