Nieuwe aanwinst.... maar welk model Seiko?

Op Ebay heb ik mij laten verleiden tot de aankoop van een Seiko Diver. Ik heb deze met name om de looks aangekocht maar heb eigenlijk geen idee welk model het is. Volgens mij is het dan ook een mod maar wel eentje die mij zeer bevalt. Hebben jullie enig idee welk model de basis is geweest?

Ik ben geneigd te zeggen de SNZF17

Daar ging mijn eerste gedachte ook naar uit.

Echter de gaatjes in de lugs (voor de pushpins) en volgens mij ook het uurwerk komen niet helemaal overeen met de beelden die ik online vind. Of zou dit gewoon een ouder model zijn?

Ik krijg hem hopelijk deze week nog binnen dus dan kan ik misschien wat meer ontdekken aan bijv het uurwerk

Nee die is het inderdaad niet, want de crownguards zijn ook dikker op de jouwe, dan die op de SNZF17

Jouw crownguard is meer zoals op deze (maar die heeft geen drilled lugs dus dat kan hem dan ook niet zijn)

Ik vermoed dat dit geen oud - of bestaand model is, maar een mod.
De bezel is een gmt-model, waarvan de getallen niet allemaal met de voetjes naar het midden staan; dus zou het een vaste bezel betreffen.
Maar ik kan zo 1-2-3 geen gmt-wijzer ontdekken.
De wijzerplaat lijkt een diver-versie te zijn.
Echter de bandbevestiging is bepaald niet vloeiend aansluitend aan de lugs/kast. Seiko doet dat van nature beter/netter.

Groetjes, Flip.

Is zeker een mod…heb er ook een hoop gemaakt :slight_smile:

Yep, is een mod van diverse onderdelen. Zo te zien een kast van een chinees (Bagelsport, etc.).
Ik vraag me af hoe alles vastzit in de kast, want meestal lopen de kroontube bij dit soort kloon-kasten niet in lijn met de stem in het uurwerk.

Dank voor jullie reacties! Gelukkig heb ik deze gekocht omdat ik de uitstraling mooi vind en niet om de authenticiteit :smile: Dat de band niet aansloot was me ook opgevallen maar die band gaat er toch zeker vanaf.

Is uit de foto af te leiden welk uurwerk er precies inzit?

Het uurwerk lijkt verdacht veel op een 6309A.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Seiko_6309A

http://www.thewatchsite.com/files/Casing%20Guide/24.%206309A.pdf