Nieuwe aanwinst: Marcello C. Nettuno 3

Na al enige tijd hier zo nu en dan meegelezen te hebben, heb ik gisteren een goede reden gevonden om mij aan te melden op dit mooie forum!

Het was niet eens zo zeer dat ik op zoek was naar een nieuw horloge, maar voor het prijsje waarvoor ik hem mocht overnemen kon ik het niet laten. De manier waarop ik het horloge in bezit heb gekregen zal ik evenmin snel vergeten. Voor het afronden van mijn master thesis was ik gisteren bij een zekere man op bezoek voor het afnemen van een interview. Al bij het schudden van de handen viel mijn oog op een fraaie Sea Dweller, u begrijpt dat mijn ogen gedurende het interview met enige regelmaat richting de pols van meneer afdwaalden. Na afloop van het interview kon ik het niet laten om even te vragen naar deze Rolex. Enthousiast en met gepaste trots vertelde hij over het horloge dat hij op vakantie in Madrid gekocht had, waarna hij ook zijn eerste ‘echte’ horloge tevoorschijn toverde, een evenzo fraaie IWC Portuguese uit 2002.

Na wat babbelen over wat voor een fraais er allemaal wel niet te koop is, dat voorlopig niet aan mij is besteed, vertelde de man dat hij nog wel iets leuks voor mij in zijn kast had liggen wat hij zelf toch niet meer draagt. Ik, natuurlijk vreselijk benieuwd naar wat komen ging, zat een goede 10 minuten op de bank (kennelijk lag het horloge diep in de kast verstopt) tot de man weer beneden stond met een klokje in zijn hand.

Een Marcello C. Nettuno 3. Volgens de man een hele leuke klok, met ETA 2824 uurwerk en saffierglas. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet eerder van het merk had gehoord. Een snelle google sessie deed mij er echter van overtuigen dat Marcello C. zeer degelijke klokjes maakt. En hoewel ik deze kleurstelling waarschijnlijk niet heel snel zou hebben gekozen, maakte de prijs van 200,- dat ik op het aanbod ben ingegaan. En stiekem ben ik best wel trots op het bezit van mijn eerste automaat! Bovendien voelt het als een beloning voor het eindeloze geploeter door doodsaaie literatuur om een mooie master thesis op poten te krijgen!

1 like

Van harte met je nieuwe horloge, is zekers een degelijke klok alleen maakt Marcello C. deze niet zelf, volgens mij is Grovana de producent. Maar dat maakt voor je draagplezier natuurlijk niets uit. :+1:

Zitten er doos en papieren erbij dan is het €200 zeker een goede prijs ,maar persoonlijk vindt ik zonder doos en papieren dat €200 ook niet mijn menig normale prijsje is

Veel zonnige draagplezier verder

Dev

Mijn beste,

Nick, van harte welkom binnen de gelederen van dit gelouterde HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers!!
En wat je Marcello betreft: een mooie binnenkomer. Dat vraagt neer meer.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom op het forum!

Leuke aanwinst en zeker ook een leuk verhaal er zo bij. Maakt het ook een mooi aandenken aan het afronden van je master thesis. Een goed verhaal geeft toch ook een stukje emotionele meerwaarde die zich niet zo in geld laat uitdrukken :wink:

Denk dat 200 euro een nette prijs is overigens. Scherp, maar ook weer niet echt een superkoopje. Vooral op de eerst foto lijkt hij wel wat gebruikssporen te hebben?

Welkom! Voor 200 eur kan je voor dat ETA werkje niet echt zwaar een buil vallen denk ik zo. Hoe loopt het?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en welkom op Horlogeforum !

Welkom :clap:

Hoe het ook zij, gevoel is belangrijker dan geld !
Een kwalitatief goede klok waar je zeker met trots mee kan rond lopen !

Veel plezier ermee .
Pieter.

Welkom op het forum! Goede aanwinst hoor die Marcello C, zijn degelijke en net afgewerkte klokken. Je zal er veel plezier van hebben.

Nick, welkom en leuke intro! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Verder nog (horloge)plannen voor kortere of langere termijn?

Leuk vind ik ze op 1 of andere manier die
Marcello C.:slight_smile:
En hem op deze manier verkregen te hebben… Grappig toch?
En dat volledig zilver vind ik juist wel mooi.:+1:t2:

Ik heb zelf ooit een Marcello C Classic chrono gehad, een Portugieser hommage. Een geweldig horloge waar ik nu nog spijt van heb dat ik 'm verkocht heb.
De door jou betaalde prijs is dik in orde hoor. Hoewel ik de staat van het horloge niet goed kan beoordelen. Ik weet zeker dat je veel plezier aan dit klokje gaat beleven.

Welkom! En een mooie binnenkomer.

Mooie horloge, goeie keus.

Welkom. Mooi verhaal en een erg leuke manier om aan je eerste automaat te komen.

Goed verhaal, en welkom op het forum. Veel plezier met de Marcello.

Welkom Nick !

geniet ervan en gewoon lekker afdragen

grt. Gerard

Welkom hier, en een leuke binnenkomer. Je hebt er zeker een leuk horloge aan en misschien kun je zo’n insert nog wel voor een mooie prijs vervangen, zou me niks verbazen.

Bedankt voor de leuke reacties!

De klok heeft inderdaad wat gebruikerssporen maar dat neem ik voor lief. Ik ben zelf niet het persoon dat heel zuinig met zijn spullen om gaat, en kan het wel waarderen als gebruiksvoorwerpen ook daadwerkelijk gebruikt worden/zijn.
Het klokje loopt mooi, en heb doos en certificaat er verder netjes bijgekregen. Ga er denk ik wel een nato bandje opzetten, vind ik zeker met dit zomerse weer wel zo mooi.

Al met al een mooi begin van mijn verzameling. Als ik dadelijk mijn goedbetaalde baan heb (moet toch ergens vanuit gaan :smile:) maar eens door sparen voor een mooie Black Bay of Seamaster.