Nieuwe Aanwinst Marcello C

Hierbij wilde ik weer eens even een nieuwe aanwinst van mij tonen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een GMT uur maar na het verkopen van mijn Steinhart Ocean Black miste ik toch wel een duiker. Toen kwam ik de Marcello C Nettuno 3 tegen, en ben me daar eens in gaan verdiepen. De reviews waren erg lovend dus op zoek gegaan en gevonden :slight_smile:

Ik heb hem nu een tijdje en het is echt een zeer mooi klokje. Afwerking is erg goed en de band draagt heel erg goed.

Wat me ook opviel is hoe precies de ETA 2824 loopt, echt bijna geen afwijking gewoon. Je leest in de reviews dat Marcello C er veel tijd aan besteed om het uurwerk af te regelen en dat merk je ook echt.

Wat een beetje tegenvalt is de Lume, deze is wat gemiddeld. Als je Seiko gewend bent zal dit wel tegenvallen.

Ik moet ook erg wennen aan een klokje van 40mm, ik blijf het heel erg aan de kleine kant vinden, daarom weet ik niet of het een blijvertje wordt, maar dit horloge verdiend het zeker om even geshowd te worden want iedereen die een submariner hommage kan ik dit model van harte aanbevelen!

Even een paar eerste foto’s, bij daglicht moet ik ze nog maken maar die gaan zeker volgen.

Proficiat: goeie keuze gemaakt!
Leuke en goed afgewerkte en inderdaad ook goed lopende duikers zijn dit.
De indices zijn nèt even anders dan doorsnee, dat vind ik wel geslaagd.
Deze (de eerste uitvoering van de Nettuno, nog zonder “puist”) had ik, voor 'ie naar mijn zoon is verhuisd.

Ook altijd al een mooi merk gevonden :slight_smile: Gefeliciteerd Niels! (mocht je hem kwijt willen en willen ruilen voor mijn Airman… :wink: )

Leuk klokje (tu)

Ik ben in Aken in zijn atelier geweest. Erg leuk en zeer professioneel daar. Hij doet ook andere merken, mocht je een servicebeurt voor iets nodig hebben.

Gr. Roel

Ik heb goede ervaringen met Marcello C, veel horloge voor je geld.
Daarnaast heb ik altijd enkel positieve kritieken gehoord over eigenaar Marcell Kainz.

Veel plezier ermee.

Mijn beste,

Ziet er goed uit!!
Een solide horloge, dat zich mag verheugen in een tijdloze draagtijd.
Proficiat!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hoi Niels,

Ziet er goed uit hoor(tu) heel veel succes met deze beauty.

Groet,

Erik

Bedankt voor al het commentaar. Ik ben benieuwd of ik kan wennen aan de 40 mm.

NielsV Schreef:

Bedankt voor al het commentaar. Ik ben benieuwd of
ik kan wennen aan de 40 mm.

Zo niet, dan moet de Marcello C Tridente jouw volgende zijn, met 43,8mm een mooi stukje groter maar dezelfde looks.

Eric

Ik moet zeggen dat ik het horloge zo echt perfect vind :~ Geniet er van!

Prachtige klok. Natuurlijk, hij lijkt wel heeeeel erg op een Sub, maar ach, dat is toch ook best een aardig horloge…:smiley:

Jammer dat ze in Nederland bijna niet te krijgen zijn…

Proficiat!

Dick

proficiat!

Ik wens je natuurlijk veel plezier met deze aanwinst. Alleen is deze Marcello C voor mij veel te veel een slaafse kopie van een echte Sub. Pronken met andermans veren.

Veel van dat merk is zo opgebouwd. Jammer want doet af aan het merk. Want hun MCII is bijvoorbeeld wel bijzonder, maar ik heb dan het idee dat dit misschien ook weer allemaal veel te veel jatwerk is. Terwijl dat misschien daar weer niet is. Het merk heeft zo voor mij teveel een fout imago gekregen. Al is dat natuurlijk ieder zijn eigen afweging.

@stitch, je hebt ook wel een beetje gelijk maar er zijn natuurlijk veel hommages aan de sub. en deze van Marcello C vind ik toch wel een van de betere. Als je het horloge draagt heb je echt het idee dat er aandacht aan is besteed en dat onderscheid het merk toch wel een beetje.

ook hebben ze er natuurlijk wel een eigen twist aan gegeven. Al met al bevalt me het merk erg goed en laat het een goede indruk achter.

Hoi Niels,

Hoe verhoudt de Marcello C zich (in kwalitatief opzicht) tot de Steinhart?

Ik heb ooit 1 van de eerste Marcello’s gehad. Prima horloges en deze ziet er ook goed uit.

Proficiat met je aanwinst!

Ik heb dit horloge nu al enkele jaren en alhoewel de draagtijd flink is verkort sinds ik mijn IWC heb, krijg ik het niet over mijn hart om er afstand van te doen.

Ben ook al eens in Alsdorf (bij Aken) bij de reparatieservice geweest - heb toen een nieuwe bezel gekregen voor een zacht prijsje - en was verrast door de klantvriendelijkheid.

Ben het wel eens met het feit dat dit horloge aan de kleine kant is. De suggestie voor model Tridente van hetzelfde merk is daarom begrijpelijk.

Groeten uit Limburg
Mark

@Windhund: ten opzichte van een steinhart zou ik hem verfijnder noemen. Echt verschil vind ik erg moeilijk, vind de steinhart wat groffer gemaakt.

@mark, idd is de tridente meer een maat voor mij maar op een of andere manier komt de dial van de tridente weer wat leger over wat ik minder mooi vind.