Nieuwe aanwinst : Marina Militare

mooi hoor, veel plezier ermee.

Het bandje ? Zeg maar gerust BAND :slight_smile:

De band is massief maar toch soepel :

Groeten van zijn stoere familielid.

Ronald, hoe staat het met de waterdichtheid ? Op de bodem staat 300M maar ik verdenk de date pusher van een potentieel lekkagepunt. Heb je dat al getest ?

Groet, Danny.

Pb gestuurd.

Ronald

Als die pb over de waterdichtheid ging, mag dat best openbaar; ik ben ook benieuwd naar die info.

Groeten van zijn broer.
De mijne weegt trouwens 225 gram. Waterdichtheid zou ik niet testen.
Heb er wel eens een mailtje aan gewaagd naar MM. Het antwoord was: “Oh no! The watch cannot take a shower or swim!” Extra grappig als je dit met een Chinees accent zegt…:slight_smile:

Hieronder de (non)info, omdat ik weinig zinnigs had te melden, had ik het per pb gedaan.

Hallo Danny,

Ik heb geen ervaring met waterdichtheid van deze horloges.
Diegenen die ik heb worden hooguit blootgesteld aan zweet en regendruppels, daarvan heb ik geen probleem ondervonden.
Zwemmen of duiken doe ik er niet mee.
Sorry dat ik niet meer info kan geven.
Gezien de prijs kan je er misschien wel een experiment aan wagen?

Groet, Ronald

Thehaguedragon Schreef:

Groeten van zijn broer.
De mijne weegt trouwens 225 gram. Waterdichtheid
zou ik niet testen.
Heb er wel eens een mailtje aan gewaagd naar MM.
Het antwoord was: “Oh no! The watch cannot take a
shower or swim!” Extra grappig als je dit met een
Chinees accent zegt…:slight_smile:

http://i466.photobucket.com/albums/rr30/thehaguedr
agon_2009/MarinaMilitare/IMAG0293.jpg

Dan zat ik er met mijn ruwe schatting 5 gram naast :slight_smile:

Ik doe dat experiment maar niet. Maar mocht iemand dit toch (al dan niet expres) hebben gedaan dan hoor ik dat graag. Wat die 300M plus visje dan op de achterkant doet is me een raadsel…

PlummerNL Schreef:

Thehaguedragon Schreef:

Groeten van zijn broer.
De mijne weegt trouwens 225 gram.
Waterdichtheid
zou ik niet testen.
Heb er wel eens een mailtje aan gewaagd naar
MM.
Het antwoord was: “Oh no! The watch cannot take
a
shower or swim!” Extra grappig als je dit met
een
Chinees accent zegt…:slight_smile:

http://i466.photobucket.com/albums/rr30/thehaguedr

agon_2009/MarinaMilitare/IMAG0293.jpg

Dan zat ik er met mijn ruwe schatting 5 gram naast
:slight_smile:

Ik doe dat experiment maar niet. Maar mocht iemand
dit toch (al dan niet expres) hebben gedaan dan
hoor ik dat graag. Wat die 300M plus visje dan op
de achterkant doet is me een raadsel…

Dat visje staat er op denk ik omdat die fabriek ze misschien ook maakt met Panerai op de plaat gedrukt :wink: ? ze zitten zo dicht bij Panerai kwa disign dat het mij niet zou verbazen als de gatat fabriek er elders replica Panerai’s van maakt, moeten hun lekker zelf weten natuurlijk, als iemand daar iets van wil zeggen dan moet Panerai dat zelf doen, volgens mij mogen deze officieel ook niet die beugel is een patent van Panerai volgens mij :wink:

Patent? Dat visje?

Het zou natuurlijk ook 300 Miljoen Gelovigen kunnen betekenen ? :+

:smiley: Dank! Ik doe hem zelfs af als ik mijn handen was, voor dat geld verwacht ik helemaal niets.

Dat is een blij visje. Het woont 300 meter diep en het gaat de drager van dit horloge niet tegenkomen.

Je zou ze toch wel aan zo een ‘druktest’ blootstellen. Ze hebben wel pakkingen, zelfs op de kroon, maar gezien de kwaliteit en QC…

Kwam er onlangs achter dat er bij mij eentje de pakking bij de kroon is kapot gedraaid. Waarschijnlijk had ie geen ‘grease’ gekregen en werd ie droog rondgedraaid :sunglasses:

PlummerNL Schreef:

Patent? Dat visje?

Het zou natuurlijk ook 300 Miljoen Gelovigen
kunnen betekenen ? :+

Wat dacht je van 300 x misleidingen. Respect voor alle liefhebbers en eigenaren , maar ik heb gewoon moeite met dit ontwerp, omdat het zo veel als mogelijk Panerai wil uitstralen. Hommage ok, maar verwacht dan niet de kwaliteit en specs van een horloge dat minstens 40x duurder is.

O ja, ik heb niet de intentie om weer een oeverloze discussie te starten over nep, fake en hommage.

Groeten,
René :)-D

Ik zal hem vast wel eens vergeten af te doen in de jacuzzi. Mijn iPhone kon daar in ieder geval niet tegen :slight_smile:

Die pakkingen zitten er natuurlijk niet alleen voor geluidsreductie in…

PlummerNL Schreef:

Ik zal hem vast wel eens vergeten af te doen in de
jacuzzi. Mijn iPhone kon daar in ieder geval niet
tegen :slight_smile:

Die pakkingen zitten er natuurlijk niet alleen
voor geluidsreductie in…

Nee, maar net als voor geluidsreductie is er ook iets als kwaliteit. Er mag een pakking inzitten, maar als ie er niet goed inzit, snel uitdroogd/beschadigd raakt (zoals bij mij doordat er geen vet op zat), dan helpt een pakking niet goed genoeg.

Alle waar naar zijn geld. Maar als we het over kwaliteit hebben, het uurwerk is verbazend nauwkeurig (Seagull zit niet voor niets in 30% van alle horloges wereldwijd). Sinds maandag nog geen twee seconden verschil met DCF tijd…Dat haalt mijn Longines (zie mijn draadje over de Hydroconquest) bij lange na niet (maar die is wel waterdicht).

Renato_55 Schreef:

PlummerNL Schreef:

Patent? Dat visje?

Het zou natuurlijk ook 300 Miljoen Gelovigen
kunnen betekenen ? :+

Wat dacht je van 300 x misleidingen. Respect voor
alle liefhebbers en eigenaren , maar ik heb gewoon
moeite met dit ontwerp, omdat het zo veel als
mogelijk Panerai wil uitstralen. Hommage ok, maar
verwacht dan niet de kwaliteit en specs van een
horloge dat minstens 40x duurder is.

O ja, ik heb niet de intentie om weer een
oeverloze discussie te starten over nep, fake en
hommage.

Groeten,
René :)-D

De marketing van high end horloge merken vind ik ook vorm van misleiding. :wink:

De marketing van high end horloge merken vind ik
ook vorm van misleiding. :wink:

(tu)+1