Nieuwe aanwinst: Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrograde

Vandaag was het dan zover. Tijd voor n nieuwe aanwinst. Ik kijk al n paar jaar naar horloges Het is toen begonnen met n Maurice Lacroix – Milestone in 2000. Bij deze klok was het liefde op het 1e gezicht. Eigenlijk n impuls aankoop.

Daarna ging ik steeds meer naar horloges kijken. Tot ik in november 2005 besloot div. horloges te kopen die mij aanspreken.
In de afgelopen jaren is er steeds 1 klok geweest waar ik iedere x op terug kwam. De Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrograde.

Wat blijft er over n paar foto’s vd klok.

Specs:

Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrograde, SS, Silver Dial, Black Croco Strap. Geheel origineel met Boxes + alle papieren + certificate. 2 Jaar internationale garantie.
hand-decorated mechanical, hand-wound ML 104 movement, 35 jewels, blued steel screws, swan neck precision adjustment, KIF shock protection, polished steel pallet and escapement wheel, Glucydur coiled balance wheel, Nivarox-1 balance spring, Nivaflex-1 main spring.
domed sapphire crystal with anti-reflective coating on inside; screwed caseback with sapphire crystal; water-resistant to 30 m; diameter 43.5 mm.
Listprijs 3485,- e.

WOW!! echt supermooi Tony! Ben echt jaloers op je, maar gun het jou ook hoor:P :smiley: Deze staat bij mij zeker op de wishlist. En jouw foto’s doet hem zeker goed.

Heel mooi! Mooie foto’s ook! Veel draagplezier.

Gerwin

Erg mooi, en dat geldt zeker ook voor de foto’s! Veel plezier ermee…

Norbert

mooi, mooi, mooi… Gefeliciteerd! Draag 'm in goede gezondheid.

Van harte. Super man, ziet er netjes uit. Veel plezier ermee.

Prachtig Tony,
Bij mij staat de double retrorade op mij verlanglijstje en ben al een tijd naar eentje op zoek voor een zacht prijsje :D.
Was vorig jaar blij omdat deze gemaakt werd in staal, scheelt ook een stukje in de prijs.
Vorige week kreeg ik de nieuwe cataloog binnen van ML en tot mijn grote verbazing staat de double rg. er niet meer in. Wat nu ???

Doordat de double rg. moeilijk te krijgen is was ik al een beetje met één oog aan het uitkijken naar calendrier retrograde, is ook zeeeeer mooi.

Mooie klok, getuigd van een goede smaak.

Ik moet alleen altijd effe wennen aan wijzers die niet “ronddraaien”

Freddy…

Je komt deze ook niet zoveel tegen in het staal. Buiten dat het iets voordeliger is, vindt ik persoonlijk de SS (staal) uitvoering ook mooier dan.

De dubbele kom je ook niet zoveel tegen. Maar die staat ook niet op de afbeeldingen bij de juwelier. Dus iedere x als ik bij n juwelier stond moest ik toch ff kijken naar de foto.
Nu hoef ik niet meer nar de juwelier,… althans niet voor de foto.

Perfecte keus…
En wat een mooie foto’s heb je gemaakt. Die laten de sublieme afwerking van het uurwerk goed zien.

Heel veel draagplezier.

@ Freddy, Ik krijg binnenkort de nieuwe catalogus opgestuurd. Het gebeurd wel vaker dat ML een bepaald model van de Masterpieces weglaat in hun catalogus. Zo stond er bij de vorige catalogus de Skeleton niet in. ML zei me dat dit model er in de nieuwe catalogus zeker weer terug zou komen…Staat die er nu wel weer in??

Dus het feit dat een bepaald model niet (meer) in de catalogus staat, wil niet zeggen dat het model niet meer verkrijgbaar is.

Tenslotte, ikzelf vind de Calendrier Retrograde mooier en rustiger qua lay-out dan de Double Retrograde.

gr,
Hans Mennink

Wat is jouw site ook alweer Hans.
Daar staat toch veel info over de ML op?

Hallo Hans,

Ja, de skeletton staat er in.

Vandaag zijn het opendeurdagen van ML (voor winkeliers) en ga ik meer te weten komen.

Waar is dat Freddy…
Lijkt mij heel mooi omdat te zien…

(misschien kom ik wel binnen als ik met mijn ML staat te zwaaien)

Potverdorie, ziet er toch ook erg goed uit zeg…mooie foto’s ook!!

Ga je ongetwijfeld veel plezier aan hebben.

Welke ik ook mooi vindt is de ML masterpiece Regulateur.
Is die nieuw, in mijn boek staat dit model nog niet.

Hoi Tony.
Proficiat met je aanwinst.
Ik heb de mijne nu 2 jaar tot volle tevredenheid.
Veel plezier ermee.
Mooie fotos trouwens ook.
Groeten,
JohnSr

Kan het alleen maar eens zijn met wat de rest al heeft gezegd. Vooral dat je goede smaal hebt. Nu ik de hele stalen versie zie met zwarte band vraag ik me alleen af welke ik mooier vind, die van jou of die van mij… :smiley:

prachtig…!

De Regulateur bestaat volgens mij ook al langer. Heb eens ee nkeer op de site van ML snel achterelkaar (via onmouseover) de verschillende Regulateur uitvoeringen bekeken. Ze blijven hoe dan ook erg druk overkomen, ongeacht de uitvoering. Er bestaan imho mooiere regulateurs…

Gerwin

Tony,
Meer over de Masterpieces is te lezen op http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/Maurice%20Lacroix%20Masterpiece.htm

Niet alle modellen zijn even mooi, maar er zitten waarlijk juweeltjes tussen.

gr,
Hans Mennink