Nieuwe aanwinst ... Maurice Lacroix Miros Diver

Een cadeautje voor jezelf, dat kennen de meesten hier waarschijnlijk wel …

Al sinds geruime tijd had ik een klik met dit horloge, het merk vond ik interessant, de “eenvoud” van het horloge sprak me aan en de diepbruine/koperkleurige wijzerplaat met bijbehorende bezel vond ik werkelijk fantastisch. Tevens gelimiteerd op 999 stuks en COSC gecertificeerd, waardoor het toch iets bijzonders is. Ik had het al verschillende malen zien liggen in etalages, minder vaak dan de quartz chrono variant trouwens, maar liep er toch altijd weer bij weg. De klik bleef, maar voor “zomaar erbij” vond ik 'm toch iets te duur. En kort geleden, zomaar ineens, bij één van mijn favoriete windowshop-stekkies, was 'ie in prijs verlaagd. Dat deed mij de knoop doorhakken en de aanschaf was snel gemaakt.

Misschien niet zo heel bijzonder vergeleken met andere horloges die hier voorbij komen, maar ik ben er bijzonder blij mee en deel graag de foto’s. De tijd en datum zijn nog niet aangepast en de laatste foto is niet helemaal scherp, met flits genomen, om de diepbruine wijzerplaat iets meer te benadrukken.

waanzinnig mooie klok(tu)
ik wens je er dan ook heel veel plezier mee.

Netjes hoor, veel draagplezier.

nette klok, en inderdaad mooie kleur bruin.

Erg mooi horloge, blijft mij ook trekken, maar dan een andere kleur.

Mooie klok, heb hem zelf ook alleen staat er bij mij dat Cosc niet op, anyway, in het bruin is ie ook erg chique, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

Dank voor de leuke reacties !

@ Lowlander: Volgens mij zijn er inderdaad 2 verschillende varianten van op de markt, na enig zoekwerk lijkt mij het althans zo.

@Albert.v: Ik geloof het ook dat er 2 versies zijn, alleen wist ik dat niet toen ik deze kocht, ik was destijds namelijk op zoek naar een oris of evt tag aquaracer oid en toen liet de juwelier me deze zien, was ook maar 1 model, 1 kleur maar de eenvoudige duidelijk indeling beviel me wel en ondanks dat het horloge vrij groot is voor mijn pols zat ie toch goed, ik vond het weer eens wat ander deze ML, en sinds die op dat moment in de aanbieding was ook maar de knoop doorgehakt:)

Stoere klok! Mooi diep bruin, heerlijke kleur.
Veel plezier ermee.

Now we’re talking !!

Te gaaf !!
Heel mooi. Gefeliciteerd ermee.

Bas

ik heb er slechts 3 woorden voor: mooi mooi mooi… (tu)

Toevallig heb ik vandaag nog wat research gedaan naar dit model! Ook mij spreekt de typische bezel en de wijzers wel erg aan. Indexen vind ik wat minder.

Gefeliciteerd met deze prachtige aanschaf!

HEEEEEEllllll erg mooooooiiiiiiiiiiiii…veel draag en kijkplezier!!

groet, landrover110

Dank jullie wel, leuk dat anderen het horloge ook zo kunnen waarderen !

Hallo Albert,

Je bijdrage klinkt wel een beetje alsof je eigenlijk schoorvoetend voorzichtig aangeeft dat jouw prachtige ML Miros niet zoveel bijzonders is, en maar amper zich zou kunnen meten wat hier op het forum voorbij komt. Nou, wát een onzin zou dat zijn vind je niet? Het is toch een prachthorloge, die inderdaad momenteel her en der voor een uiterst scherpe prijs/kwaliteits verhouding verkocht wordt. Nou, sla je slag zeg ik dan :~

Het is op afstand de mooiste uitvoering van de Miros serie van ML. En ja, dat bruin staat em prima.

Ik heb er zelf ook al eens mijn gedachten over laten gaan. Maar dat zou betekenen dat ik drie duikershorloges in de collectie heb. En dat is overdreven. In mijn geval.

Heel veel plezier ermee, uitstekende keus.

Groet,

Nico.

Mooi en heel apart, dat bruine! Veel plezier ermee!

Mooi horloge - gefeliciteerd! Heb zelf recent geleden de COSC quartz chrono versie aangeschaft in dezelfde kleur en vind die bruin ook erg mooi. Volgens mij zal je blij ermee zijn!

Hij is echt prachtig. De prijs is hij meer dan waard. Veel draag plezier. Klopt het trouwens dat er een paarse coating onder het glas zit?

Groeten Mark

@ Nico den Haak: Ik ben er ook echt heel blij mee, maar af en toe komen er rasechte topstukken voorbij natuurlijk :slight_smile:

@ Mark2025: Ik kan niets van een paarse coating o.i.d. ontdekken, misschien een spiegeling van het saffierglas in de foto ?

albert.v Schreef:

Misschien niet zo heel bijzonder vergeleken met
andere horloges die hier voorbij komen, maar ik
ben er bijzonder blij mee en deel graag de foto’s.

Hoezo niet bijzonder? Ik vind deze met z’n bruine kleur JUIST een erg bijzondere duiker!

Hij staat op m’n wishlist! Zou je kunnen vertellen hoe groot is ie (diameter en van lug tot lug), wat ie normaal kost en nu heeft gekost? PB mag natuurlijk ook.
Mis nog wel een mooie shot van de binnenkant :wink: