Hm, persoonlijk vind ik zwart makkelijk afkleden. Maar aangezien ik al wat zwarte heb en op een Seadweller aan 't jagen ben, vind ik de bruine een goeie aanvulling.
Dankzij marnix.moed kan ik me makkelijk hierbij aansluiten. De “groene” uitvoering. Vandaag mogen ontvangen, mede dankzij de mede forummers (zie poll: welke moet blijven…).
Erg blij mee en in onberispelijke staat ontvangen… Gaat veel draagtijd krijgen vermoed ik ;).
Graag gedaan, ik leer ook nog elke dag bij. Gelukkig maar! :#
ik dacht echt dat chronometers altijd automaten
waren.
omdat een quartz altijd erg precies loopt.
Een goeie quartz heeft over het algemeen een kleinere afwijking dan een mechanisch (automaat of handopwind) klokje. De normen voor een chronometer quartz zijn daarom ook anders dan een cosc automaat.
Dat betekent niet dat een quartz perse altijd beter de tijd aangeeft. Bij een mechanisch klokje wordt 't tikken van 't klokje bepaald door de balans. Over een dag loopt ie door verschillenden invloeden (temperatuur, stand, etc.) sneller en langzamer. Maar dat kan per saldo elkaar aardig opheffen.
Een quartz horloge is afhankelijk van het trillen van 't kristalletje op 32,768 Hz. Een afwijking daarvan is meestal vrij constant. Als ie bijv. langzamer oscilleert, dan zal je klokje steeds meer achterlopen.
ben trouwens nog nooit een chronometer quartz
tegengekomen niet op internet of ergens anders.
Vul die 2 termen (of beter met COSC) maar eens op google in. Breitling schijnt er een kei in te zijn met hun Super Quartz.
Wat!?! Dat is eerder dan dat ik em binnen heb! :X
Is met DHL verstuurd, en had em vandaag verwacht. Dus effe belletje, blijkt dat ik waarschijnlijk tot volgende week moet wachten :?
Dat doet natuurlijk niet af aan jouw nieuwe aanwinst. Proficiat! Ziet er mooi uit.
:)-D
Hm… nu ik je 2de shot beter bekijk, vind ik de bezel idd meer groen dan grijs.
Dus niet wat ik eerst dacht
Maar meer
Wat!?! Dat is eerder dan dat ik em binnen heb! :X
Is met DHL verstuurd, en had em vandaag verwacht.
Dus effe belletje, blijkt dat ik waarschijnlijk
tot volgende week moet wachten :?
Dat doet natuurlijk niet af aan jouw nieuwe
aanwinst. Proficiat! Ziet er mooi uit.
:)-D
Hm… nu ik je 2de shot beter bekijk, vind ik de
bezel idd meer groen dan grijs.
Dus niet wat ik eerst dacht http://www.vintagesubmariner.com/images/PhotoGalle
ryImages/DSCN4103.JPG
Maar meer http://www.thewatchdealer.co.uk/images/Submariner%
20lvfront.JPG
Ik vind trouwens 't groene van je ML mooier
(subtieler) dan die LV.
Dankzij marnix.moed kan ik me makkelijk hierbij
aansluiten. De “groene” uitvoering. Vandaag mogen
ontvangen, mede dankzij de mede forummers (zie
poll: welke moet blijven…).
Erg blij mee en in onberispelijke staat
ontvangen… Gaat veel draagtijd krijgen vermoed
ik ;).
Hi,
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar deze (de non COSC) duiker en de Steinhart Ocean One Red Vintage.
Nu staat er een Miros op marktplaats voor ‘weinig’ dus ben ik nog meer gaan twijfelen.
De eerste reactie van de verkoper is goed.
Help, ik weet niet wat ik wil :(.
Hoera!! Heb em deze week ook eindelijk binnen. Een erg mooi gemaakte klok in een even mooie doos :P.
hhe Schreef:
bruine versie geldt denk ik hetzelfde voor, dat
het lastig is om deze goed te fotograferen.
En yep, dat blijkt maar weer, want ik ben er door zowel onaangenaam als aangenaam verrast.
Onaangenaam, omdat ik door de vele foto’s dacht dat 't bruin donkerder was. Daarmee vind ik 't horloge sportiever ogen.
Deze laatste foto geeft nog het beste weer hoe ie er in 't echt uitziet. Maar in zonlicht lijkt ie nog een paar tinten lichter.
Aangenaam verrast dat 't klokkie door de licht bruine kleur er een meer dressy en vintage uitstraling van krijgt. Mijn voorkeur heeft echter wel de stoere donkerbruine kleur.
Wat zou jouw voorkeur hebben?
P.S. Vreemd… het lijkt alsof alsof ie hier een ander motief op de achterdeksel heeft. Een soort cotes de perlage afwerking ofzo.
De mijne is glad mat met glimmend Maurice Lacroix erop.