"nieuwe" aanwinst Meister Anker Valjoux 7733

Hi fooks,

Vandaag (terug) ontvangen mijn Meister Anker met een Valjoux 7733 handwind uurwerk je. Terug ontvangen van mede HF’er @Floris155 die hem heeft gereviseerd, uurwerk heeft vast gezet en er een mooi nieuw glaasje in heeft gezet. Hij loopt weer als een zonnetje :watch::sunny:️ Aangezien ik het horloge slecht een paar dagen had alvorens ik het opstuurde naar Floris zodat hij zijn kundigheid er op los kon laten, voelt het alsof ik wederom een “nieuwe” aanwinst heb uit (rond) 1970.
Nu nog eens gaan ondervinden hoe dit klokje om mijn pols voelt met zijn 40mm. Ik kom er steeds meer achter dat ik al vrij snel iets als “klein” ervaar als het onder de 42mm is, dus kijken wat deze Meister gaat doen. Anders belandt hij wellicht straks in het blauwe gedeelte :grin::+1:t2:
Tot dus ver: happy

Greetz Elmar

32 likes

Sowieso een fraaie combinatie met die band.

2 likes

Gaaf hoor :+1:

1 like

Was een DDR-merk, wist je dat? :slight_smile:

3 likes

Leuk gedaan met die nato (zeg ik als anti nato persoon :innocent:), mooi horloge :+1:

1 like

Mooie aanwinst! Zie je wel dat je hem niet moest verkopen? :wink:

1 like

Nee dat wist ik niet nee. Leuk :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Een sprankelende aanwinst!!
En eveneens, een fraaie bijpassende band!!
Ik wens je er een enerverende tijd mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Deze wel met een mooi Zwitsers uurwerkje in plaats van een zeventien steens penaker handopwindertje of hoe heten die hele goedkope chronouurwerkjes ook alweer… FHF?

2 likes

Zelfs A. Lange & Söhne was destijds (nú onvoorstelbaar) - voor de Wiedervereinigung - staatsverplicht
een G.U.B.- merk uit Glashütte, een stadje dat toen dus nog onderdeel der D.D.R. was !

N.B. : G.U.B. —>> betekenis : ‘Glashütter UhrenBetriebe’, een D.D.R.-staatsbedrijf met daarin meerdere horlogefabrieken/–fabrikanten, welke/die door de D.D.R.-staat verplicht werden om samen te werken.

De prijzen van de horloges werden ‘door een staatstoezichts-commissie bepaald’ en ‘tevens door deze
commissie in de markt gezet.’

2 likes

@PeterLC

Hé, mijn ex! :smiley: :smiley:

Mooie vintage chrono.

1 like

Mooi hoor!
Heb je er nu een saffierglas opzitten?
Groeten, Marijn

Post is een jaar oud, mensen. :grin: