Vandaag was dan eindelijk de dag waarop ik een 38mm Meistersinger in bezit kreeg. Naar dit horloge was ik al langere tijd op zoek, hieronder een korte review.
Het horloge:
Na de aankoop van mijn van der Klaauw was ik alweer op zoek naar iets anders, iets vernieuwends maar toch wel dat gerrafineerde klassieke. Deze ingrediënten had ik gevonden in de Meistersinger, de eerste keer dat ik dit horloge in levende lijve zag was toen ik die van Dale zag (ik geloof toen in Utrecht een keer).
In het echt nog mooier dan op plaatjes… alleen die maat… We zijn toen diezelfde dag (Lex, DV en ik) naar een juwelier gegaan in Utrecht die ook Meistersingers verkoopt. Helaas geen 38mm gezien.
Ondertussen vond ik het horloge nog steeds erg mooi en het lonkte toch wel heel erg, alleen zat ik nog steeds met die maat… tot voor een paar maanden terug.
De 38mm versie:
Ik zat zoals elke dag weer eens wat te surfen op het net tot ik weer terecht kwam bij de Meistersinger site, daar zag ik tot mijn grote verbazing dat er nu ook een dealer in Amersfoort gevestigd was. (Hoezee)
De volgende dag meteen de bus gepakt en gekeken of zij misschien wél de 38mm hadden en ja hoor, even later had ik de 38mm in mijn handen. [-o<
Ik wist het vanaf dat moment zeker, dit horloge moest en zou ik ooit nog eens kopen. Helaas heb ik de aankoop al die tijd te lang uitgesteld en me verzot aan andere (tijdelijke) aankopen, ik noem de Dynamic… Deze horloge’s gaven me toch niet die voldoening die ik zocht en had gevonden in de MS.
In de tussentijd was ik al vaker wezen kijken naar dit horloge en steeds maar zitten dubben of ik het wel of niet zou kopen, tot een tijdje terug…
Inkoopactie Christopher Ward:
Ik lees regelmatig beide fora en zag dat op horlogeforum een inkoopactie was gestart, in eerste instantie was ik hierover nogal huiverig. Vreemden die iets bestellen bij een nog vreemder iemand… kan dit ooit goed gaan?
Maar ja hoor, die actie liep heel vlekkeloos en iedereen was na afloop tevreden. Toen een tijdje terug eens een peiling gehouden in hoeverre er animo was voor een inkoop actie van Meistersinger, deze was er wel degelijk. Omdat ik de laatste paar maanden erg druk was met school en randgebeuren wilde ik me in eerste instantie niet mengen met een dergelijke inkoopactie. Toen Highstreet eenmaal een mail had gestuurd aan de importeur heb ik ook maar de stoute schoenen aangetrokken (bedankt Highstreet voor het zetten van de eerste stap). Helaas was de importeur in eerste instantie niet geïnteresseerd, toen maar enkele juweliers benaderd. Het verdere verhaal kennen jullie denk ik wel?
Mijn Meistersinger:
Na weken van geregel, mailtjes over en weer werd er dan toch nog bij mij aangebeld. :D/ Meneer van UPS met een pakketje voor mij. Na het pakketje aangenomen te hebben rende ik naar boven alwaar ik een kleine fototent bouwde en foto’s heb genomen, dit zijn de resultaten:
Doosje met extra bandje
Bedankt Ruud en Raymond =D>
De mooie cleane wijzerplaat
De gesigneerde kroon en het ETA uurwerkje altikkend
Meteen kennis laten maken met zijn broertje
Na een aantal uren ben ik heel tevreden over de looks en kwaliteiten van het horloge. Dit horloge gaat nu de komende tijd een heleboel draaguren krijgen en de van der Klaauw gaat nu een tijdje de kast in.
Bij deze wil ik Raymond en Ruud heel erg bedanken voor de medewerking dat het allemaal zo snel en vlekkeloos is verlopen, bedankt mannen.
Verder iedereen die heeft meegedaan en het vertrouwen in de actie had. Ik vond het leuk om te doen, bedankt allemaal. :D/