Afgelopen weekend naar van Hell juweliers in Apeldoorn geweest, niet geheel zonder voorbedachte rade;)
Ik was erg benieuwd naar Meistersinger, na alle modellen naast elkaar hebben gelegd en vergelijken was no. 01 het meest wat ik zocht, hoewel de Perigraph (datum) en Pangaea (day-date) ook wel erg mooi waren!(tu)
Even gekeken naar verschillende kleur-combinaties, de grijze/antraciet gekleurde wijzerplaat vond ik niet echt iets, net als de crème-kleurige wijzerplaat. Zwart en zilverkleurig vond ik het mooiste en toen kwam deze opeens van achter uit de kast vandaan. Oud model no. 01, maar dat mocht de pret niet bederven! Er zat eerst een licht bruine band op, maar die heb ik toch maar laten wisselen voor een zwarte, past imho beter bij de strakke zwarte wijzer;).
Mijn eerste meistersinger, wat een prachtig horloge is het! Het aflezen went snel, ik ben er blij mee!:)-D
Goed, genoeg gepraat, hier drie snelle iPhone foto’s:D
En nog wel leuk die “oude” kast met de iets stompere lugs.
Had je hem ook nog voor een beetje “christelijke” ( oude ) prijs ?
Op zwarte band inderdaad fraaier. Misschien i.c.m wit stiksel iets spannender…
Nu kijken voor mooie vouwsluiting en helemaal AF!
Al vind ik de gewone doornsluiting bij een MS ook altijd wel weer lekker no-nonsense.:):)
Veel plezier ermee.
Als je , als de wijzer precies in het midden van 1 van de kleine indexen staat 2,5 min. rekent , kan je alle kanten nog uit…
Op jouw foto zou je nog 1, a 1,5 min. over 11 kunnen zeggen…
Als een gewoon horloge op ( bijv ) 8 min. over 11 staat zeg je ook al vlug tien over tegen iemand. Zeg jij gewoon 7,5 over…(??)
Heel gaaf horloge! Echt een prachtig exemplaar!! :}
Ik ben ook nog aan het sparen voor een Meistersinger no.1, alleen zou ik gaan voor de creme wijzerplaat met een bruin bandje…
Maargoed dit is ook erg mooi zo!
Ik zou alleen niet weten of ik voor de oude of de nieuwe zou gaan… Enerzijds zou ik gaan voor de nieuwe, omdat die dus het saffierglas heeft, maar de open achterkant is wel erg gaaf zo bij de oude no.1 (tu) Maargoed, ik heb nog even om te sparen
Erg gave aanwinst in ieder geval! Echt een plaatje!
Fraai horloge… ook mooi dat er een crystal caseback in zit… welk kaliber huist er in dit horloge?.. het is zeker een ETA, 't lijkt me een 2700… hij lijkt namelijk heel sterk op een 2763 die ik hier heb liggen… alleen… is deze wat mooier afgewerkt… (alleen jammer dat ze het kroonrad en opwindrad niet even Sunburst geslepen hebben… )
Mag ik vragen wat voor kleur de wijzerplaat
eigenlijk heeft? Op mijn scherm lijkt het niet
wit, niet zilver, niet creme…
Heb wel eens spierwitte Meistersingers gezien,
maar dat lijkt het ook niet te zijn.
Dit is een zilverkleurige wijzerplaat, zoals
alleen Meistersinger ze maakt: Prachtig!
oic, ik dacht dat t weer n andere kleur was, omdat je in de beschrijving had over zwart en zilver en ineens nog deze te voorschijn kwam. ik dacht nog n kleur.
uit msfan’s reactue begrijp ik dat de kast wat anders is? ik moet es ff googlen…
Kasten verschillen inderdaad tussen oude en nieuwe modellen no. 01. Deze kast heeft iets rondere lugs, bij het nieuwe model zijn de lugs scherper, ook heeft jet nieuwe model een dichte achterkant.
En ja, gelukkig heb ik dit model ook voor een veel zachtere prijs kunnen krijgen dan het nieuwe model! Dat verschil was zo groot dat het de doorslag maakte om toch maar gelijk te kopen ipv nog even wachten:D.