Hallo allemaal.
Ik wil jullie even laten zien wat ik vorige week op marktplaats tegenkwam.
Een hartstikke leuke Seiko, hagelnieuw, en hier vlakbij, dus gemakkelijk om even op te halen.
Alleen, de batterij was plat.
Dus net maar even in de pedalen, een nieuw batterijtje laten plaatsen, en het ding loopt weer als een zonnetje.
Nog even de domme vraag.
Het onderste subdialtje is voor een alarm.
Hoe? Wat?
Hoe kan ik hier een bepaalde tijd instellen, en hoe kan ik daarbij een alarm instellen?
En, trouwens nog belangrijker, hoe kan ik dat dan naderhand weer afzetten en uitschakelen zodat het ding niet tot in de eeuwen der eeuwen amen om dezelfde tijd blijft piepen.
Alvast bedankt.
Trouwens, nog een soort van edit domme vraag.
Het horloge zat keurig in een (beschadigd) doosje .
Er hing zelfs nog een tag aan met de ref erop.
Is het nou echt nodig/nuttig om dat te bewaren?
Het bandje is er een met een bijzondere aansluiting, dus dan is het wel handig om het ref-nr te weten bij het zoeken naar een nieuwe band, mocht dat nodig zijn
Ha Ed, zoals Stefanmol al zegt “domme vragen bestaan niet”. Maar ken het probleem met dat soort horloges. Doosje en tag altijd bewaren natuurlijk, zeker in zo groot huis wat jij hebt . Nee joh, maar wel handig om het te bewaren voor later. Kom je er nu echt niet uit, had het toevallig met onze vriend BroederBill over dit soort horloges. Die kan je dan precies vertellen eerst dit knopje indrukken en dan dat knopje enz…
Je hebt een nieuwe batterij laten plaatsen, gelijk laten testen op WR?
Maar natuurlijk nog gefeliciteerd met je Seiko en veel draagplezier
Toen was zo’n Seiko met alarm toch wel heel handig. Kon je op tijd opstaan om een brachiosaurus te vangen, voordat die 's middags weer de bomen in gingen, om te schuilen voor de hitte.
Overigens heeft Seiko natuurlijk een traditie met dit soort complicaties…