Nieuwe aanwinst met een domme vraag

Hallo allemaal.
Ik wil jullie even laten zien wat ik vorige week op marktplaats tegenkwam.
Een hartstikke leuke Seiko, hagelnieuw, en hier vlakbij, dus gemakkelijk om even op te halen.
Alleen, de batterij was plat.
Dus net maar even in de pedalen, een nieuw batterijtje laten plaatsen, en het ding loopt weer als een zonnetje.

Nog even de domme vraag.
Het onderste subdialtje is voor een alarm.
Hoe? Wat?
Hoe kan ik hier een bepaalde tijd instellen, en hoe kan ik daarbij een alarm instellen?
En, trouwens nog belangrijker, hoe kan ik dat dan naderhand weer afzetten en uitschakelen zodat het ding niet tot in de eeuwen der eeuwen amen om dezelfde tijd blijft piepen.
Alvast bedankt.

Trouwens, nog een soort van edit domme vraag.
Het horloge zat keurig in een (beschadigd) doosje .
Er hing zelfs nog een tag aan met de ref erop.
Is het nou echt nodig/nuttig om dat te bewaren?

Bedankt voor het kijken en voor een eventueel antwoord.
Groet Eddie.

19 likes

Leuke aanwinst! Hier een link naar de handleiding: https://storage.seikowatches.com/production/files/2018/03/20/143342469736/pdf/SEIKO_7T62.pdf

alarm

5 likes

Gefeliciteerd met je NA!
Leuk horloge.

Wat betreft alarm. Misschien helpt dit.

https://www.seikowatches.com/instructions/html/SEIKO_V172_V174_V175_V176_EN/CWVVSYxgvviwmr

Persoonlijk bewaar ik alle dozen en tags.

2 likes

https://www.seiko.nl/support/gebruiksaanwijzingen

1 like

Dit model heeft nog het oudere 7T62 uurwerk.

2 likes

Klopt, ongelooflijk dat jullie zoiets uit je hoofd weten.

1 like

Dit was een toevalstreffer hoor :slight_smile: Ik was toevallig laatst zelf de handleiding aan het opzoeken voor een paar jaar oude Seiko chronograaf, vandaar.

3 likes

Gefeliciteerd en domme vragen bestaan niet :wink:

3 likes

Ja want dan kan jij Googlen hoe het nou zit met dan alarm. :joy:

6 likes

Gewoon weggooien, jij verkoopt hem toch niet :joy:
Edit: de tag :crazy_face:

2 likes

Het bandje is er een met een bijzondere aansluiting, dus dan is het wel handig om het ref-nr te weten bij het zoeken naar een nieuwe band, mocht dat nodig zijn :slightly_smiling_face:

2 likes

Ah, de 7T62. Heb er al jaren één (SNA411) en moet nog steeds elke keer de handleiding erbij pakken voor dat alarm. Hij kan ook dienen als tweede tijdzone.

1 like

Ook zo’n chrono gehad en ik vond het alarm idd een onding om in te stellen.

Verder TSer veel plezier met deze, want kwa looks ziet ie er prima uit.

2 likes

Ik geloof ook niet dat ik dat ook maar één keer zal gebruiken.
Maarrr, het zit erop, en dan wil je ook weten hoe het werkt hé.
Als ik b.v. in de vrachtwagen een half uurtje weg wil tukken pak ik het alarm van m’n telefoon wel.
Makkelijker en nauwkeuriger.

1 like

Gefeliciteerd, tof horloge

1 like

Gefeliciteerd! Lekker dikke Seiko! En ooit, toen we nog niet allemaal met een mobiel rondliepen, was dit toch best een handige functie!

1 like

2 likes

Nouuu

3 likes

Ha Ed, zoals Stefanmol al zegt “domme vragen bestaan niet”. Maar ken het probleem met dat soort horloges. Doosje en tag altijd bewaren natuurlijk, zeker in zo groot huis wat jij hebt :wink:. Nee joh, maar wel handig om het te bewaren voor later. Kom je er nu echt niet uit, had het toevallig met onze vriend BroederBill over dit soort horloges. Die kan je dan precies vertellen eerst dit knopje indrukken en dan dat knopje enz…

Je hebt een nieuwe batterij laten plaatsen, gelijk laten testen op WR?

Maar natuurlijk nog gefeliciteerd met je Seiko en veel draagplezier :+1: :ok_hand:

1 like

Ik ook. Een foto van mij uit die tijd, toen je nog achter je eten moest aanrennen.

Toen was zo’n Seiko met alarm toch wel heel handig. Kon je op tijd opstaan om een brachiosaurus te vangen, voordat die 's middags weer de bomen in gingen, om te schuilen voor de hitte.

Overigens heeft Seiko natuurlijk een traditie met dit soort complicaties…
SEIKO BELL-MATIC AUTOMATIQUE Vintage Original Genuine Watch 4006 7002 cal.  4006 A EUR 561,42 - PicClick FR

1 like