Nieuwe aanwinst : met een oranje ring

Geen vintage, géén Omega PO en geen Alpha PO cloon, maar een spiksplinternieuwe “Planet Orient”…, hoewel dat “PO”-gevoel niet de reden tot aankoop was…, eerder de gangreserve en de mooie afwerking van het werkje…, kortom, de prijs/kwaliteit telde hier… :slight_smile:

Ik had dit model al een aantal maal zien langskomen, vond 'm zeker iets hebben, maar telkens was de prijs imho toch wat hoog.

Toen ik deze, in nieuwstaat verkerend, op PMWF (Poor Man’s Watch Forum ) in de aanbieding zag, kon ik 'm, na wat onderhandelen met de verkoper, voor een ‘prikje"’ kopen en heb ik dus toegehapt.

De “dure” Euro heeft soms ook wel z’n voordelen…:smiley:

Na bijna drie weken onderweg is ie dus eindelijk toegekomen uit de VS.:

Qua “afleesbaarheid” is het géén topper (je moet wat “turen” om het uur af te lezen), maar qua prijs/afwerking is dit imho dan weer één van de betere “koopjes” als je 'm in deze staat tweedehands kan kopen.

Nu nog zoeken naar een originele Orient stalen band (gezien de speciale vorm van de “lugs” kan hier niet zomaar een andere band op).

Dus als iemand weet waar ik zo’n originele Orient stalen band kan vinden, dan hoor ik het graag !

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Mooie aanwinst, Chris ! (tu)
En nu zie je ten minste wanneer ie weer een opwind-beurt nodig heeft :smiley:
Enne … hoe loopt ie ?

Hoi Chris,

Een fraaie aanwinst, gefeliciteerd. Het uurwerk ziet er keurig afgewerkt uit, is dat een ingekocht caliber, of maakt Orient ze zelf?

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Wat een bijzonderheid dit markante horloge.
Een horloge met een begeerlijke X-Factor.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit markante horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Van harte! Net op tijd voor koninginnedag :slight_smile:

Groet
Mark

Ik vind 'm mooi Chris, ik ben sowieso gek op gangreserveaanduidingen!

Ik vind het een geweldig mooie klok, zou hem zelf zo kunnen kopen.

Prima aanwinst en gefeliciteerd dat het is gelukt om hem te bemachtigen.

groet

Ed

Gefeliciteerd Morse, met deze aanwinst. Ik zit zelf ook wel eens naar de Orients te kijken. Is best leuk spul. Veel plezier ermee.

Groeten, Tom Vreeken.

Mooie aankoop (tu)

Lekker kleurig allemaal.