Nieuwe aanwinst; mét Jaaraanduiding

Ik was hier al langere tijd naar op zoek en toen ik het topic van Andre zag met zijn Dollar horloge wandelde ik ff langs de gebruike Marktplaats en Ebay en zag daar toevallig het horloge welke ik zocht. Meteen gebeld en alles geregeld.

Er zit zelfs een jaaraanduiding op. :wink:

Hier de foto’s:

Horloge is echt in NOS staat. Doosje en papieren erbij, horloge is nooit gedragen volgens mij, bandje is nog helemaal recht. :smiley: Ben dus weer blij met een langgezocht horloge.

Leuke aankoop J.W.
Is hij van voor 1960 bhuuuuuuuuuuuuuu :wink:
Wat ik mij afvraag wie maakt dit soort horloge`s en wat voor uurwerk zit erin quarts , automaat ?

p.s. je foto`s gaan ook steeds beter

Ha Peter,

bedankt.

Dit horloge is gemaakt door de NL Munt, zit een quarts uurwerk in, maar vind het gewoon een leuk horloge dus hoeft van mij niet per sé mechanisch te zijn.

Hier meer info:

http://nl.knm.nl/domains/knm/pages/article.asp?content=11720000000168_999_11650000000011&navid=

Leuk…1964 mijn geboortejaar.
In ieder geval een waardevast horloge :wink:

gr,
Hans Mennink

En nog van zilver ook !!

leuke klok , dat wordt zoeken naar een beter jaar … ik geloof dat 73 wel een goed jaar is :wink:

Leuk horloge Jaap-Wim,
zilveren guldens zijn natuurlijk wel wat klein met 25mm doorsnede, maar zo te zien zit er wel een behoorlijke kast omheen.
dat Dr. J van Hengel , muntmeesterteken vis ,ooit had kunnen denken dat zijn guldens zouden worden vermaakt tot horloges :slight_smile:
de Mercuriusstaf rechts geeft aan dat deze gulden in Utrecht is geslagen.

er zijn 10 verschillende jaren van dit guldenhorloge, ik zou zeggen spaar ze allemaal :slight_smile:
en ook fijn om te weten dat god nog steeds met je is, al is dat randschrift nu niet te lezen .

vind die muntzijde in ieder geval heel mooi, vraag me af of ze de kopzijde ook gebruikt hebben,
net als bij die Dollar watches.

groet, André

PS een wristshot zou wel aardig zijn, Jaap- Wim

Bedankt allemaal. :smiley:

De kopzijde is niet gebruikt, je ziet echt alleen de muntkant en de rest is kast van het horloge. Hierdoor valt de maat ook mee, zal zo snel mogelijk een wrist shot maken. Mischien als het laatste horloge er is, dan maak ik van elk horloge een shot om de pols. Ter vergelijking :wink:

profiat, een mooi horloge alleen krijg ik hellaas weer heimwee naar de keiharde gulden.
veel plezier ermee
groet thomas

Haha, daarom is ook een reden dat ik 'm gekoch heb. Heb ik heimwee dan doeik die om die dag, kan ik toch nog genieten van de oude tijd, terwil ik toch bij de tijd ben. :wink: :smiley:

andre Schreef:

er zijn 10 verschillende jaren van dit
guldenhorloge, ik zou zeggen spaar ze allemaal

Waar heb je die info vandaan en weet je toevallig ook misschien welke jaartallen? Uit '83 zou wel erg begerenswaardig zijn dan. :smiley:

Info komt uit mijn muntencatalogus,

jaren waarin de Juliana zilveren guldens zijn geslagen: 1954 - 1958 en 1963 - 1967 ----halverwege 1967 is de rijksmunt overgestapt op nikkelen guldens (en rijksdaalders)

------------een nikkelen:( gulden uit 1983 (of rijksdaalder) is er dus wel , Jaap-Wim

Groet, André

Ik wil ons geld terug:

Ik wil nog iets toevoegen aan deze horloge dat je voorlopig mocht deze uit de smaak vallen of defect raken kan je
de gulden altijd nog inwisselen bij de nederlandse bank in amsterdam.
je moet er natuurlijk niet hiermee te lang erop wachten al zou ik hem persoonlijk bewaren.
Vraagje ik kan me herineren dat sinds de de invoering van de euro dit soort horloges op de markt kwamen
zijn het echte zilveren gulden die hiervoor gebruikt worden of de nikkelen.

Groet Thomas

Echt heel leuk Jaap-Wim!!

Bram

Leuk ding! (al vind ik het wel jammer dat ze een gat hebben moeten boren in die mooie ouwe zilveren gulden :wink: )

Heel grappig en als je hem zat bent kun je hem volgens mij nog inleveren bij DNB :wink:

Zijn ze al uitverkocht?
Als ik doorklik op de klink krijg ik alleen een foutmelding en een zoekopdracht op de website levert ook geen resultaat op

Update: Ik zie nu pas dat je het horloge via marktplaats en niet via de website hebt gekocht.

andre Schreef:

Info komt uit mijn muntencatalogus,

jaren waarin de Juliana zilveren guldens zijn
geslagen: 1954 - 1958 en 1963 - 1967
----halverwege 1967 is de rijksmunt overgestapt op
nikkelen guldens (en rijksdaalders)

------------een nikkelen gulden uit 1983 (of
rijksdaalder) is er dus wel , Jaap-Wim

Maar niet van Juliana, die is in 1980 afgetreden. En die lelijke munten van Beatrix… (td)

eric128 Schreef:

Zijn ze al uitverkocht?
Als ik doorklik op de klink krijg ik alleen een
foutmelding en een zoekopdracht op de website
levert ook geen resultaat op

Update: Ik zie nu pas dat je het horloge via
marktplaats en niet via de website hebt gekocht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 15/09/2006
13:34 door eric128.

Volgens mij zijn ze idd al uitverkocht. Ik weet ook niet hoeveel er van zijn gemaakt. :slight_smile: