Nieuwe aanwinst met................ Lemania 5100

Maar op die folder hebben ze beide ene datum … :smiley:

Ruud

Ruud Schreef:

Maar op die folder hebben ze beide ene datum
:smiley:

Ruud

Ja die gaat dan ook alleen over het 2e model, niet over de Dual, althans die zien wij er niet bij, daarvoor moet je naar de site…

Die Dual/Dual Date heeft een Valjoux 7750, de Pilot Dual Date (deze dus) heeft een Lemania 5100.

Ik denk dat dat dual dus alleen maar op het aantal chrono-registers slaat, en niet aan het woord Date verbonden is.

Ruud

nee, helaas…

klopt, nu snap ik hem…

Groet,
Arno.

de dual date met Valjoux is uit een later produktiejaar!

Groet,
Arno.

Ruud Schreef:

Die Dual/Dual Date heeft een Valjoux 7750, de
Pilot Dual Date (deze dus) heeft een Lemania
5100.

Ik denk dat dat dual dus alleen maar op het aantal
chrono-registers slaat, en niet aan het woord Date
verbonden is.

Ruud

Die conclusie is volgens mij precies wat ik al eerder zei/bedoelde: dat Date gewoon een toevoeging is aan de modelnaam Dual (of Pilot Dual of Chrongraph Pilot Dual of Pilot Chronograph Dual etc, daar geldt het principe uiteraard op dezelfde wijze). Hoe dat afgeleid zou worden van het caliber zie ik niet helemaal. Ik baseerde me op
http://www.dubeywatch.com/Pages/rardualpilot.htm
. En keek bij het model 2, de nieuwere met 7750 erin waar zich een Dual bevond
http://www.dubeywatch.com/Pages/rardual2.htm
. En dacht: aha. De bekende Aha-Erlebnis.

In een weliswaar nietbestaande uitvoering met een wijzerdatum en maanstand had het dus ook Pilot Dual Pointer Date Moon kunnen zijn, wat ook dan niet zou inhouden dat er 2 pointerdatums op 1 horloge zitten. Het verbindingsstreepje op de folder is dus eigelijk een beetje te verbindend.

Dus een “Dual Pilot Date” hoeft niet te betekenen dat twee piloten gezellig samen wat gaan drinken :smiley: :smiley: :smiley:

Maar inderdaad, ik was tot de conclusie gekomen die jij allang had gepost, het duurt de laatste tijd wat langer bij mij … de jaartjes gaan tellen :wink:

Ruud

Ruud Schreef:

Dus een “Dual Pilot Date” hoeft niet te betekenen
dat twee piloten gezellig samen wat gaan drinken
:smiley: :smiley: :smiley:
Klasse! :smiley:
Maar inderdaad, ik was tot de conclusie gekomen
die jij allang had gepost, het duurt de laatste
tijd wat langer bij mij … de jaartjes gaan
tellen :wink:
Idem hier (is dit nou waar we zolang naartoe hebben geleefd :))

D & S is een leuk merk met een eigen gezicht, met naar mijn idee absurde nieuwprijzen voor hun standaard ETA-uurwerk horloges.

Verder is dit natuurlijk een super aanwinst ! mooi horloge met een leuk uurwerk.
veel plezier ermee !

je hebt helemaal gelijk. Maar dit geldt denk ik voor de meeste nieuwprijzen in de horloge-industrie. Kijk bv maar eens naar de laatste Breitling voor Bentley klok…platina bezel, gewoon een eta erin en 10.000 euro…

Als je de prijzen vergelijkt met ongeveer 10 jaar geleden is er een duidelijke upgrading aan de gang. Helaas had ik deze mooie hobby toen nog niet ontdekt. Maar mensen zijn blijkbaar bereid forse bedragen te betalen. Er zullen ook merken zijn die de prijzen kunstmatig hoog houden door maar weinig te leveren.

Ik zoek graag naar NOS of goede tweede-hands. Nieuwe collectie is ook voor mij vaak te duur.

Iedereen overigens bedankt voor jullie reactie’s!!

Groet,
Arno.